۱۸۸۶۸۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

امسال، زیباتر از هر سال

۸ قدم تا آرایشی فاخر برای مهمانی عید

اجازه ندهید آرایش‌تان توی چشم باشد. شما می‌توانید به‌راحتی با به كار بستن چند تكنیك آرایشی در روز آرایشی ملایم داشته باشید.

8 قدم تا آرایشی فاخر برای مهمانی عید
مجله زندگی ایده آل: اجازه ندهید آرایش‌تان توی چشم باشد. شما می‌توانید به‌راحتی با به كار بستن چند تكنیك آرایشی در روز آرایشی ملایم داشته باشید.

روزهای عید روزهای دیدوبازدید، ‌مهمانی و... است؛ روزهایی است كه بیش از هرزمان دیگری زیبایی و آراستگی اهمیت دارد اما راز این آراستگی در آرایش زیاد نیست. آرایش‌های سنگین در طول روز كه شما به دید و بازدیدهای خود اختصاص می‌دهید، زننده هستند و به جای افزودن بر آراستگی، شما را فردی ناآگاه به اصول زیبایی نشان می‌دهند.

۱. چروك‌ها را با كرم پودر زیاد برجسته‌تر نكنید

وقتی خطوط ظریفی روی پوست پدید می‌آیند و لك‌های قهوه‌ای ناشی از آفتاب و پیری چندبرابر می‌شوند، بسیاری از خانم‌ها سراغ انواع كرم‌پودرها و پوشاننده‌ها می‌روند اما در این مواقع استفاده نادرست و زیاد می‌تواند حالت چهره را بدفرم كند. در واقع استفاده غیرصحیح از این نوع پوشاننده‌ها به جای اینكه چنین اشكالاتی را بپوشاند آنها را بیشتر برجسته كرده و توجه‌ها را بیشتر جلب می‌كند.

8 قدم تا آرایشی فاخر برای مهمانی عید

استفاده بیش‌ازحد از كرم‌پودرها و پوشاننده‌ها خوب نیست به‌خصوص برای پوشاندن چروك‌ها چون قراردادن یك لایه ضخیم روی آنها، پوست صورت را مصنوعی می‌كند و چهره را پیرتر نشان می‌دهد. اگر می‌خواهید ظاهر پوست‌تان را صاف، هموار و یكدست كنید، به جای پودر از یك كرم‌پودر مایع سبك استفاده كنید. بهتر است از كرم‌پودرهایی استفاده كنید كه به سرعت جذب پوست می‌شوند.

نكته دیگر اینكه كرم‌پودرهای حاوی مرطوب‌كننده نسبت به انواع دیگر و پودرها بهتر روی پوست می‌خوابند؛ به اندازه یك سكه كوچك كرم‌پودر در كف دست‌تان بگذارید، بعد همانند مرطوب‌كننده با نوك انگشتان به‌صورت بمالید.

۲. برای پوست ظریف زیر چشم از كانسیلر نامربوط استفاده نكنید

كانسیلرها بهترین دوست برای پوشاندن لك‌ها و تیرگی‌های پوستی هستند اما زمانی مشكل ایجاد می‌شود كه از كانسیلرهای مخصوص پوشاندن لك‌ها برای كاربردهای دیگر استفاده كنید. مثلا می‌خواهید حلقه‌های سیاه دور چشم را با آنها بپوشانید چون معمولا كانسیلرهای مخصوص پوشاندن لك‌ها بسیار غلیظ هستند. اگر چنین ویژگی نداشته باشند، لك‌ها و جوش‌ها به‌خوبی پنهان نمی‌شوند اما این ماده برای پوست نازك زیر چشم بیش‌از‌اندازه غلیظ است. با برس كانسیلر زیر چشم نقطه‌هایی بگذارید و بعد با انگشت آن را پخش كنید تا صورت حالتی طبیعی بگیرد و اثر خستگی از روی صورت‌تان پاك شود.

۳. ریمل ضدآب مژه‌های‌تان را می‌شكند

استفاده از ریمل‌های ضدآب برای خیلی‌ها وسوسه‌كننده‌است چون كمتر می‌ریزند در نتیجه زیر چشم سیاه نمی‌شود ولی باید بدانید این ریمل‌ها به‌دلیل اینكه فرمول قوی‌تری دارند می‌توانند مژه‌ها را خشك كنند و به‌دلیل همین خشك شدن وقتی سن بالا می‌رود مژه‌ها نازك و شكننده می‌شوند. اما چاره چیست؟ اگر می‌خواهید مژ‌ه‌های‌تان پرتر و زیباتر به‌نظر برسد، اول از همه روی محل رویش مژه‌ها را مدادی قهوه‌ای بكشید تا مژه‌های‌تان ضخیم‌تر و پرتر جلوه كنند. در قدم بعدی با یك ریمل سبك و ملایم و نه ضدآب مژ‌ه‌های‌تان را حالت دهید.

۴. برای پلك‌افتاده از سایه براق استفاده نكنید

پیشنهاد می‌كنیم استفاده از سایه‌های براق با رنگ سرد را كنار بگذارید به‌خصوص وقتی سن بالا می‌رود و به ۴۰سال نزدیك می‌شود هرقدر پلك‌ها مات‌تر باشند، چهره زیبایی بیشتری دارد چون وقتی از سایه‌ای براق استفاده كنید، چروك‌های ریز خودشان را بیشتر نشان می‌دهند.

بیشتر رنگ‌هایی مانند بنفش، رنگ هلویی ملایم، خاكستری و. . . برای بیشتر افراد مناسب است اما اگر به دلیل مناسبت خاصی دوست دارید به‌صورت و چشم‌های‌تان جلوه بیشتری دهید، می‌توانید از یك خط‌چشم براق استفاده كنید. اگر دچار افتادگی پلك شده‌اید و دوست دارید چشم‌های‌تان بازتر و زیباتر به‌نظر برسد، به هیچ‌وجه زیر مژه‌ها خط چشم پررنگ نكشید و تنها به خط باریكی بالای چشم و به سمت گوشه بیرونی چشم‌ها بكشید.

۵. از رژلب‌های تیره دوری كنید چون كوچك‌كننده‌ هستند

یك قانون قدیمی وجود دارد كه شاید برای‌تان جالب باشد؛ رنگ‌های تیره، چه روی دیوار باشند، چه روی زمین و چه روی بدن یا. . . آن منطقه كوچك‌تر به‌نظر خواهد رسید. با بالارفتن سن لب‌ها به‌طور طبیعی حجم خود را از دست می‌دهند و مسلما هیچ خانمی هم دوست ندارد لب‌هایش كوچك‌تر هم بشود. علاوه بر این رنگ‌های تیره، سفیدی دندان‌ها را نیز كمتر نشان می‌دهند.
اگر می‌خواهید چهره‌تان شاداب‌تر به‌نظر برسد برای لب‌ها به‌دنبال رنگ‌های زنده باشید.

6. به گونه‌های‌تان رنگ بدهید

خانم‌ها معمولا ترجیح می‌دهند برای گونه‌ها از رنگ‌های كدر و نه چندان درخشان استفاده كنند چون آنها از رنگ می‌ترسند. حقیقت این است كه رژگونه‌های درخشان می‌تواند چهره‌ را جوان‌تر و پرانرژی‌تر نشان دهد و كمك كند گونه‌ها برجسته‌تر به‌نظر بیاید. پیشنهاد می‌كنیم برای رژ‌گونه دنبال رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای- خاكی‌رنگ، صورتی و سرخ با حالتی كرمی باشید. رژگونه‌هایی كه كمی حالت كرمی دارند، بهتر از پودرها روی صورت پخش می‌شوند و پوست را نیز مرطوب می‌كنند.

وقتی می‌خواهید رژگونه بزنید، اول از همه برس را گوشه بالای گونه بگذارید و بعد رنگ را به سمت پایین پخش كنید. با این روش می‌توانید مطمئن باشید چهره‌تان همان‌گونه می‌شود كه می‌خواهید.

8 قدم تا آرایشی فاخر برای مهمانی عید

۷. ابروهای‌تان را زیاد برندارید

پیشنهاد می‌كنیم از برداشتن بیش‌ازاندازه ابروها جدا خودداری كنید به‌خصوص وقتی سن بالا می‌رود. زیاد برداشتن ابروها به مرور باعث كم‌شدن و حتی از بین رفتن كامل ابروها می‌شود تا جایی كه هیچ‌وقت دوباره رشد نخواهد كرد. در این مواقع تنها راه، استفاده از مداد یا سایه ابروست تا بتوانید خالی بودن ابروها را بپوشانید. برای این كار كافی است از قسمت داخلی ابروها شروع كرده، بعد به سمت بیرون ابروها حركت كنید. بهتر است برای این كار از یك مداد نوك‌تیز یا برسی زاویه‌دار استفاده كنید؛ باید اول روی ابرو با مداد به‌صورت نقطه‌نقطه بگذارید و بعد رنگ را پخش كنید.

۸. با پودر زیاد، درخشندگی صورت را نگیرید

باید بدانید تفاوت ناچیزی بین یك صورت درخشان و یك صورت چرب وجود دارد اما بسیاری مرز بین این دو را به‌خوبی نمی‌شناسند. بزرگ‌ترین اشتباه بسیاری از خانم‌ها این است كه آنقدر كه حواس‌شان هست كه صورت‌شان برق نیفتد، فراموش می‌كنند كه به‌صورت خود كمی درخشش طبیعی هم بدهند و در نتیجه پوست‌شان كدر و بدون طراوت جلوه می‌كند. وقتی از پودر زیادی استفاده كنید، پودر تمام حجم صورت را از بین می‌برد اما اگر كمی به‌صورت درخشندگی بدهید، چهره بسیار با طراوت‌تر به‌نظر خواهد رسید.

برای اینكه چربی پوست را كم كنید ولی درخشندگی آن حفظ شود از یك پودر بسیار سبك و دارای جاذب‌های چربی چون میكا یا سیلیكا استفاده كنید. برای پودر بهتر است به جای برس بزرگ از برسی كوچك استفاده كنید تا بتوان پودر را بهتر روی صورت پخش كرد. پیشنهاد می‌كنیم به جای اینكه پودر را به‌صورت بمالید، ضربه‌ای روی صورت بنشانید چون با این روش دیگر روی صورت خط نمی‌افتد و آرایش یكنواخت‌تر جلوه می‌كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج