جاباما
۱۸۸۷۹۴
۱ نظر
۵۰۷۰
۱ نظر
۵۰۷۰
پ

۱۲ ایده برای اینکه عیدی نقدی ندید!

یکی از سنت های نوروزی ما ایرانی ها عیدی دادن و عیدی گرفتن است. البته پول نقد یکی از پرطرفدارترین عیدی ها است. اما بدون شک باز کردن یک هدیه کادوپیچ شده لذت بیشتری دارد.

12 ایده برای اینکه عیدی نقدی ندید!

مجله تندرستی - پریا فرزان: یکی از سنت های نوروزی ما ایرانی ها عیدی دادن و عیدی گرفتن است. البته پول نقد یکی از پرطرفدارترین عیدی ها است. اما بدون شک باز کردن یک هدیه کادوپیچ شده لذت بیشتری دارد. البته خرید هدیه کار راحتی نیست. به همین دلیل ما چند پیشنهاد ویژه برای شما داریم تا هدیه ای سالم انتخاب کنید و به نوعی سلامتی و تندرستی را به عزیزانی که دوست شان دارید عیدی دهید.

12 ایده برای اینکه عیدی نقدی ندید!

۱- فشارسنج برای بزرگ ترها

اگر دنبال یک عیدی مناسب برای پدر و مادر، حتی پدربزرگ و مادربزرگ و آنهایی که دوران میان سالی و سالمندی را می گذرانند، هستید، باید سراغ کالاهایی بروید که با سن افراد مرتبط هستند و یکی از بهترین آنها دستگاه فشار خون است. درواقع خیلی ها با افزایش سن، دچار بیماری فشارخون می شوند و پزشک به آنها توصیه می کند به طور مرتب فشارخون شان راکنترل کنند و چه چیزی بهتر از یک دستگاه خانگی؟ فشارسنج در انواع جیوه ای، عقربه ای و دیجیتالی مچی و بازویی در بازار موجود است. کار با انواع دیجیتالی مچی راحت تر است. به همین دلیل هم گزینه مناسبی برای هدیه دادن به بزرگ ترهای خانواده به حساب می آیند.

۲- گلوکومتر علیه دیابت

دیابت یکی از بیماری های شایع است که اگر مبحث ژنتیک را کنار بگذاریم، رابطه مستقیمی با چاقی و اضافه وزن و البته بی تحرکی دارد و متاسفانه با وجود زندگی ماشینی این روزها شاهد افزایش تعداد بیماران دیابتی هستیم، بنابراین بد نیست که هنگام خرید عیدی، گلوکومتر یا همان دستگاه تست قند خون را هم مدنظر قراردهید؛ به ویژه برای آنهایی که دیابت دارند و اینکه به دلیل ابتلای یکی از نزدیکان شان به این بیماری در معرض خطر هستند. این دستگاه ها اندازه کوچکی دارند و بیشترشان با باتری کار می کنند. البته باید دستگاه هایی را انتخاب کنید که توسط شرکت های معتبر ساخته و با گارانتی مطمئن به فروش می رسند، زیرا دقت و طول عمر بیشتری دارند. حتی توصیه می شود پیش از خرید با یک پزشک مشورت کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

۳- دستگاه تصفیه هوا

تا مدت ها پیش وقتی در رسانه ها اعلام می شد که هوای تهران در وضعیت هشدار قرار دارد، موجی از نگرانی جامعه را فرا می گرفت، اما به مرور زمان این موضوع به حدی عادی شد که حتی بیماران قلبی و تنفسی، سالمندان و خانم های باردار که از آنها به عنوان گروه های آسیب پذیر یاد می شود هم دیگر بحجث آلودگی هوا را جد نمی گیرند، چون بسیاری از روزهای سال یا هوا آلوده است یا در وضعیت هشدار قرار دارد و این موضوع به چندروز خاص محدود نمی شود، بنابراین حالا که چاره ای نیست و مجبوریم هوای آلوده تنفس کنیم باید به کمک تدابیری تا حدامکان جلوی عوارض احتمالی را بگیریم. یکی از این راهکارها خرید دستگاه تصفیه هوا و نصب آن در خانه و محل کار است؛ وسیله ای که عیدی مناسب و کارآمدی محسوب می شود به ویژه برای آنهایی که آسم دارند یا دچار مشکلات قلبی و تنفسی هستند.

۴- کفش ورزشی برای تپل ها

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال خیلی ها تصمیم می گیرند وزن کم کنند و به سایز دلخواه شان برسند. به همین دلیل هم بازار انواع و اقسام رژیم های غذایی و باشگاه های ورزشی داغ می شود. اگر قصد خرید عیدی برای کسی دارید که چنین شرایطی را پشت سر گذاشته و وزن کم کرده است، می توانید با انتخاب یک کفش ورزشی مناسب برای او انگیزه بیشتری ایجاد کنید تا به کمک پیاده روی راحت تر، وزن کم کرده و به تناسب اندام برسد. البته هنگام انتخاب کفش مناسب باید سراغ فروشگاه های معتبر بروید چون همان طور که می دانید پا قلب دوم ما است و تنها کفش های سبک و راحت در هر بار برخورد پا به زمین، فشار وارد شده بر کف پا را می گیرند. از طرفی جنس کفش هرچه که باشد (نایلون، چرم یا پارچه) باید انعطاف نپذیر بوده و هیچ فشاری به پا وارد نکند. یادتان باشد درباره تعویض کفش هم با فروشنده صحبت کنید. چون ممکن است سایزی که انتخاب می کنید، مناسب نباشد.

12 ایده برای اینکه عیدی نقدی ندید!

۵- گرمکن ورزشی برای ورزشکارها

اگر می خواهید برای یک ورزشکار عیدی بخرید به گزینه گرمکن ورزشی هم فکر کنید چون بدون شک از شما خوشحال خواهدشد. فقط حواس تان به سایز لباس باشد چرا که گرمکن باید یک سایز بزرگتر انتخاب شود.

۶- ترازو برای زندگی سالم

بدون شک اضافه وزن در طولانی مدت و به مرور زمان ایجاد می شود، اما در مقابل کنترل مداوم وزن جلوی بروز چاقی را می گیرد، بنابراین خرید ترازو یکی از بهترین عیدی ها محسوب می شود. البته پیشنهاد ما نوع دیجیتالی آنهاست. چون دقت بیشتری دارند و با آگاهی از کوچک ترین تغییرات وزنی، می توان سراغ رژیم و فعالیت بدنی مناسب رفت.

۷- ماهیتابه رژیمی

این روزها هر کالایی که در بازار، عبارت رژیمی و ضد چاقی را یدک بشکد، ناخودآگاه طرفداران زیادی پیدا می کند و با استقبال خریداران رو به رو می شود. یکی از این محصولات ماهیتابه های رژیمی است که برای پخت و پز نیاز به استفاده از روغن ندارند و کالری زیادی از غذای روزانه (بخارپز، کبابی، سرخ شده) حذف خواهدشد. به همین دلیل هم یکی از عیدی های سلامت به حساب می آیند. نکته مهم هنگام خرید این تابه استاندارد بودن آنها است چون تنها در محصولات با کیفیت قفل مرکزی مغناطیسی مانع بازشدن در ظرف حین پخت می شود و از هر دو طرف ظرف روی شعله قرار می گیرد و نشتی ندارد. از طرفی با طبخ غذا در این ماهیتابه ها هم شکل ظاهری غذا حفظ می شود و هم نگرانی بابت پاشیدن روغن به اطراف و ریختن آن روی پوست وجود ندارد.

۸- و اما آب میوه گیری...

متخصصان مدام درباره فواید مصرف میوه و سبزیجات تازه صحبت می کند و چه چیزی بهتر از یک لیوان آب میوه طبیعی! پس آب میوه گیری را هم می توانید در فهرست خرید عیدی ها قرار دهید. البته نیازی نیست سراغ محصولات چندکاره و حرفه ای بروید. بلکه محصولاتی در بازار وجود دارند که علاوه بر قیمت مناسب، کوچک و سبک هستند و برای استفاده از آنها نیازی به برق نیست.

۹- عیدی سبز تندرستی

زندگی آپارتمان نشینی باعث شده تا بسیاری از علاقه مندان به طبیعت از لذت وقت گذرانی با انواع گل و گیاه محروم شوند. اما شما با خرید گلدان به عنوان عیدی علاوه بر اینکه می توانید این لذت را به اطرافیان تان هدیه کنید، به سلامت شان هم کمک خواهید کرد. می پرسید چطور؟ پاسخ ساده است.

زنبق، بامبو، آفتابگردان، بگونیا، آلوئه ورا، داوودی، آگلونما و... از جمله گیاهان آپارتمانی هستند که خاصیت درمانی دارند و تنفس این گیاهان باعث تمیز شدن هوای خانه می شود.

۱۰- تعجب ممنوع!

به گفته متخصصان در استفاده از توالت ایرانی مفصل زانو، ران و مچ پا خم می شود و فشار قابل توجهی به تمام مفاصل اندام تحتانی و حتی ستون فقرات و کمر می آید. به همین دلیل به همه توصیه می شود برای سلامت مفاصل شان بهتر است از نشستن سر توالت ایرانی بپرهیزند و از صندلی مخصوص توالت یا توالت فرنگی استفاده کنند. البته برای خانم های باردار، آنهایی که عمل تعویض مفصل زانو انجام داده اند، افرادی که مفاصل شان درد دارد و فشار دردشان را تشدید می کند یا مبتلا به آرتروز و ساییدگی زانو هستند، به طور کلی استفاده از توالت ایرانی ممنوع است. شاید بپرسید این موضوع چه ربطی به عیدی خریدن دارد؟! شاید کمی عجیب باشد اما در صورتی که به فکر سلامت پدر و مادر و نزدیکان تان هستید، می توانید گزینه خرید توالت فرنگی را هم به عنوان عیدی مدنظر قرار دهید. بدنیست بدانید نصب این توالت ها روی دستشویی های ایرانی هم امکان پذیر است.

۱۱- بالشی برای خواب بهتر

بدون شک داشتن یک بالش راحت لازمه یک خواب خوب و آرامش بخش است. پس با خرید یک بالش استاندارد به عنوان عیدی می توانید یک خواب رویایی را به کسانی که دوست شان دارید، هدیه کنید. بالش های فوم محصولات جدید و راحتی هستند که به حالت بدن در می آیند و فشارهایی را که به نقاط حساس وارد می آید، کاهش می دهند. همچنین تا حد بسیار زیادی از افتادن سر و گردن جلوگیری می کنند چون این نواحی را به نوعی در خود جا داده و سر، هنگام خواب از روی بالش نمی افتد. این نوع بالش ها در انواع و اقسام شکل ها در فروشگاه ها عرضه می شوند که تعدادی از آن ها خاصیت بهبود کوتاه مدت دارند و برخی در طول زمان اصلاح کننده هستند. اگر هم برای یک خانم باردار می خواهید عیدی بخرید می توانید سراغ بالش های بارداری بروید که دو نوع هستند؛ یک نوع بالش های نازکی که برای سه ماهه دوم بارداری و محافظت از شکم باردار در این دوران طراحی شده اند و نوع دوم بالش های بلندی که در تمام طول پا می توانند قراربگیرند و کمردردهای سه ماهه سوم بارداری را کاهش دهند.

۱۲- عیدی متفاوت برای بچه ها

آپارتمان های نقلی امروز حیاط ندارند و بازی کردن بچه ها در کوچه هم از مد افتاده است، بنابراین گرایش بی رویه کودکان به استفاده از بازی های کامپیوتری، پلی استیشن و ایکس باکس، بازی با موبایل و تبلت و... موضوعی اجتناب ناپذیر است. پس چه بهتر که امسال به جای عیدی های نقدی به فکر سلامت بچه ها باشید و با خرید عیدی های سلامت، آنها را وادار به تحرک بیشتر کنید. به عنوان مثال توپ ها و فنرهای ورزشی، حلقه یا همان هولاهوپ، دارت های خانگی و... همگی گزینه های مناسبی به حساب می آیند، اما برای گروهی که عاشق دنیای دیجیتال هستند باید سراغ کینکت و موو یا همان دسته های بازی متحرک بروید تا بچه ها به جای نشسته بازی کردن، فعالیت بدنی داشته باشند.

یک گلدان جاروبرقی!

زنبق یکی از گل های ویژه فصل بهار است که به راحتی در آپارتمان قابل نگهداری است چون به نو مستقیم نیاز ندارد اما رطوبت آن باید همیشه تامین باشد. شاید جالب باشد بدانید به این گیاه جاروبرقی هوا هم می گویند، زیرا ترکیب های خطرناکی مانند تری کلرواتیلن، فرمالدئید و بنزن را جذب می کند.

آلوئه وار جادوی طبیعت

بیشتر ما گیاه آلوئه ورا را به عنوان گیاهی برای درمان سوختگی ها و حفظ سلامت پوست می شناسیم. اما یکی از ویژگی های مهم این گیاه جذب گازهای سمی موجود در هوای خانه به دلیل برگ های گوشتی آن است. البته هرچه برگ های این گیاه گوشتی و پرآب تر باشد، تاثیرش در تصفیه هوای خانه بیشتر خواهدبود. بنابراین بهتر است انواع بزرگ و پربرگ این گیاه را برای عیدی دادن انتخاب کنید.

بامبو فقط تزیینی نیست

از چند سال پیش خرید بامبو بین ایرانی ها به شدت رواج پیدا کرده و یکی از تزیینات بیشتر خانه ها محسوب می شود. البته این گیاه فقط جنبه تزئینی ندارد و ساقه آن می تواند هوای خانه را تمیز کند. همچنین یکی دیگر از ویژگی های بامبو ایجاد رطوبت در فضای خانه است.

اتاق خواب آفتابگردانی

گل آفتابگردان همان طور که از اسمش پیداست باید در معرض نور آفتاب رشد کند و چه بهتر که آن را در اتاق خواب قرار دهید، زیرا گذاشتن چند گلدان آفتابگردان، ضمن زیبایی فضای اتاق باعث تولید اکسیژن بیشتر و خواب راحت تر می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      داداش من شدیدا ورزشکاره .چند ماه پیش یه بار گفت میخواد کیسه بوکس بخره.شاید خنده دار باشه اما من براش عیدی کیسه بوکس خریدم.اونم غافل گیر و البته خوشحال شد. خیلی هم گرون نبود فروشنده میگفت 26 تومن من 20 تومن تمومش کردم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج