جاباما
۱۸۹۴۶۷
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

از کجا بفهمیم که در زندگی انسان موفقی هستیم یا نه؟

موفق هستی ولی نمی دانی!

بسیاری از ما این دوره را تجربه کرده ایم که احساس کنیم زندگی به نفع ما پیش نمی رود. اینکه خود را برای سطح توانایی مان در هر موقعیتی، از محل کار گرفته تا امور منزل سرزنش کنیم.

موفق هستی ولی نمی دانی!





مجله همشهری تندرستی، ترجمه هما درزی: بسیاری از ما این دوره را تجربه کرده ایم که احساس کنیم زندگی به نفع ما پیش نمی رود. اینکه خود را برای سطح توانایی مان در هر موقعیتی، از محل کار گرفته تا امور منزل سرزنش کنیم. کار دشواری نیست والبته می تواند موفقیت ما را تحت تاثیر قرار دهد. تداوم این امر و نداشتن نظم و ترتیب باعث می شود فرد، خود را ناموفق تلقی کند.

حتی اگر شواهد،چه در زندگی شخصی و چه در زندگی حرفه ای به گونه ای دیگر باشد. اگر شما شخصی هستید که سر خود را خیلی شلوغ کرده اید، هرگز وقت نمی کنید که موفقیت و پیشرفت تان را حس کنید. احتمالش زیاد است که فرد موفقی باشید و لی متوجه آن بناشید. پس در این نوشتار سراغ بعضی نشانه های موفقیت می رویم. آن را بخوانید و سپس نگاهی به خصوصیات خودتان بیندازید.

چیزی که باید مدام به خودتان یادآوری کنید این است که بناید موفقیت را با مادیات قضاوت کنید. اگر بتوانید در نگاه به سبک زندگی تان احساس کنید هر کاری را با روشی پخته، اجتماعی و موثر انجام می دهید، خیلی موفق تر از آن هستید که تعریف و تمجید دیگران این حس را به شما بدهد.

موفق هستی ولی نمی دانی!

۱- به درآمدتان وابسته نیستید

تنها چیزی که باعث انجامکارهای برخی از افراد می شود، حقوق ماه بعد شان است. گروهی از افراد تصور می کنند انجام کارهای شان وابسته به درآمدشان است. اگر شما بتوانید بدون این نگرانی که آیا حقوق تان تا پایان ماه کفایت می کند یاخیر، به زندگی ادامه دهید، قطعا انسان موفقی هستید. ممکن است شما توانایی خرید یک ساعت گران قیمت را نداشته باشید اما اگر درآمدتان بیشتر از مخارج یک هفته تان است، انسان موفقی هستید.

۲- منتظر تعریف و تمجید دیگران نیستید

تایید طلبی از دوستان و همکاران حسی است که از سنین نوجوانی در ما شکل می گیرد. اگر شما در منزل یا محیط کار منتظر تشویق و تمجید دیگران نیستید، موفق تر از آن هستید که تصورش را می کردید. یک نشانه قوی از امنیت ذهنی این است که بتوانید کارتان را بدون تایید طلبی انجام دهید.

۳- زندگی آرام و دور از هیاهویی دارید

برگردید به عقب و نگاهی به یک سال گذشته زندگی تان بیندازید. گمان می کنید همه چیز در منزل و محل کار آرام تر شده است؟ اگر این طور است، شاید بتوان گفت که زندگی شما کاملا موفق است. اگر هرج و مرج و شلوغی در کار نباشد، نظم و ترتیب را نشان می دهد که لازمه موفقیت است.

۴- برای زندگی خود برنامه دارید

موفقیت براساس برنامه ریزی و داشتن یک برنامه طولانی، شما را به جایی می رساند که می خواهید در آینده باشید. اگر شما برنامه خاصی برای رسیدن به اهداف تان دارید، اکنون انسان موفقی هستید. بیشتر مردم برنامه خاصی ندارند و البته خواهان موفقیت هم هستند!

۵- بیشتر می خواهید

اگر شما شرایط بهتری از آنچه اکنون در آن هستید، طلب می کنید، در مسیر موفقیت هستید. بلندهمتی و جویای علم بودن از ویژگی های فردی است که می خواهد پیشرفت کند.

۶- سحرخیز هستید

حتما این ضرب المثل معروف را شنیده اید که سحرخیز باش تا کامروا شوی. اگر می خواهید به موفقیت دست یابید، می توانید هر روز بعدازظهر از خواب بیدار شوید. هرگاه برای مقابله با موضوعات روزمره زندگی، صبح زود و باانرژی از رختخواب بیرون پریدید؟ احتمالا به یک سبک زندگی موفق رسیده اید.

۷- از نظر ا جتماعی فرد فعالی هستید

موفقیت از روش های گوناگون حاصل می شود و فقط به رتبه، مقام و پول شما بستگی ندارد. اگر به راحتی در جمع های گوناگون اجتماعی جای می گیرید، شما یک زندگی هماهنگ و سالم دارید. اغلب مردم از افرادی که انرژی منفی از خود منتقل می کنند، استقبال نمی کنند.

۸- احترام متقابل ایجاد می کنید

موفقیت چیزی نیست جز حاصل تقابل شما با دشواری ها و استرس ها و در عین حال حفظ ادب و احترام. اگر شما ارزش احترام به افراد را می دانید، یکی از مهم ترین زمینه های موفقیت را تحت کنترل خود دارید.

موفق هستی ولی نمی دانی!

۹- دوست دارید به دیگران کمک کنید

موفقیت شما در زندگی چیزی فراتر از قیمت خودروی شماست. اگر شما می توانید بستری برای فعالیت موفقیت آمیز دیگران فراهم کنید و همچون تکیه گاه قدرتمندی برای همکاران تان هستید، خیلی به موفقیت نزدیک شده اید.

۱۰- پشتکار دارید

هر فردی با ذکاوت و کمی پشتکار برای غلبه بر سختی ها موفق خواهدبود. اگر شما حاضرید که آستین ها را بالا بزنید و نگران کثیف شدن دست های تان نباشید، از آنچه فکر می کنید، بهترید.

۱۱- اعتماد به نفس دارید نه تکبر

تنها تفاوت بین فردی که به معنای واقعی موفق است و کسی که فکر می کند موفق است، در نحوه رفتار آنهاست. اگر شما بتوانید طی مدتی که با کسی بحث می کنید تا او را متقاعد کنید، تواضع نشان دهید، فرد موفقی هستید.

۱۲- پس از یک شکست به موفقیت نائل شدید

پیش تر اشاره کردیم که شکست چگونه می تواند زمینه ساز موفقیت شود. پیش از آنکه به سطح بالایی از یک خواسته دست یابید، ابتدا باید به سطحی پایین از آن برسید. رسیدن به موفقیت پس از شراط بحرانی، مشخصه فردی خردمند با اراده آهنین است که بدون شک در زندگی موفق می شود.

۱۳- برای بهبود اوضاع تلاش می کنید

بسیاری از افراد در تله باوری می افتند که خود ساخته اند. اگر شما همیشه تلاش می کنید شرایط قبلی را بهبود ببخشید (حتی اگر فوق العاده بوده باشد)، خودتان را در مسیر یک موفقیت درازمدت قرار داده اید.

۱۴- نظم و ترتیب دارید

داشتن نظم و ترتیب فقط از موفقیت می آید و درس گرفتن از تجربیات گذشته. اینکه یاد بگیریم چگونه اشتباه نکنیم و تصمیمات صحیح بگیریم، برای موفقیت طولانی مدت نقش تعیین کننده ای دارد.

۱۵- شکیبا هستید

شکیبایی صفت پسندیده ای است که بیشتر افراد موفق آن را تا حدی دارند. بدون صبر، شما در محیط کار یا زندگی شخصی، حتی تاثیر طبیعی خود را هم نخواهیدداشت.

۱۶- قادر به «نه» گفتن هستید

پیش تر راجع به تایید طلب نبودن صحبت کردیم، این مورد نیز همان طور است. اگر شما بتوانید «نه» بگویید، از این نیاز که همه را راضی نگه دارید، اجتناب کرده اید. این یک نشانه فرد موفق است.

۱۷- وقت تان را به خوبی مدیریت می کنید

مدیریت زمان یکی از نشانه های موفقیت طولانی مدت است. اینکه بتوانیم هر روز از وقت مان طوری استفاده کنیم که فرد موثری باشیم، از نشانه های یک فرد موفق است. اگر شما می توانید کارهای زیادی در یک روز انجام دهید، فرد موفقی هستید.

۱۸- دوستان موفقی دارید

ساده ترین راه برای برانگیختن شما، حضور افراد موفق در اطراف تان است. اگر شما توسط افراد موفق احاطه شده اید، برای تان آسان تر است که در مسیر درست رشد و خلاقیت قرار بگیرید.

۱۹- دیگران را سرزنش کنید

شما به این درجه از زندگی خود رسیده اید که خود را مسئول اشتباهات تان می دانید و دیگران را به خاطر شکست ها و ناکامی های تان سرزنش نمی کنید. برای این امر تنها کافی است فعال باشید و به قدرت درونی خود برای تغییر زندگی تان ایمان داشته باشید.

موفق هستی ولی نمی دانی!

۲۰- وقت تان را تلف نمی کنید

روزهای زیادی در زندگی، شما به دیگران اجازه داده اید به نحوی مجبورتان کنند وقت تان را برای کارهایی تلف کنید که کسل کننده یا حتی به ضرر اعتماد به نفس یا پیشرفت تان بوده است. حس عالی هدف یابی به شما این قدرت را می دهد که بدون توجه به خدمت همیشگی دیگران، از خواسته خود آگاهی داشته باشید.

۲۱- به راحتی افکار و عقایدتان را ابراز می کنید

شما می دانید که تنها با گفتن بله یا خیر کافی نیست. اینکه دلایل خود را به صورت شفاف برای دیگران توضیح دهید باعث می شود آنها متوجه شوند شما نیز نیازها و افکار خودتان را دارید. البته این مسئله معنایش این نیست که انعطاف پذیر نباشید، بلکه به این معناست که هرگز نباید به دیگران اجازه دهید شما را منحرف کنند.

۲۲- مثبت اندیش هستید

اگر شما راهی منفی و غیرقابل اعتماد برای توجیه شکست های تان یاد گرفته اید که به هیچ دردی نمی خورد، این موضوع نه تنها باعث می شود احساس ناتوانی یا استرس کنید بلکه روی هدف نهایی شما هم تاثیر می گذارد. با مثبت بودن و صداقت داشتن در دنبال کردن اهداف تان، محرک های واقعی درون تان برای پیشرفت را آزاد کنید.

۲۳- به سلامتی خود اهمیت می دهید

ترک چیزهایی که شما را از اینده روشنی که اینده دارید، باز می دارد، یک گام قدرتمند است. سیگارکشیدن، مصرف مواد مخدر و الکل، خوردن چربی و شکر زیاد و ورزش نکردن؛ شما می دانید که ترک همه اینها شما را فردی قدرتمند و بااراده خواهدکرد.

۲۴- به دیگران برای فرد بهتری بودن کمک می کنید

اینکه شکست های مان را پشت شخصی که عاشق ماست، پنهان کنیم کار ساده ای به نظر می رسد؛ اما اینکه هر دو طرف سعی نکنند مسائلی را که دیگری را آزار می دهد رفع کنند، کمی ناپخته و مبتنی بر نابالغی است. فکر خوبی نیست که به دیگری برای فرد بهتری بودن کمک نکنیم، فقط صرف اینکه این گونه راحت تر است یا «همین جوری خوبه».

۲۵- بالغ هستید

وقتی در محل کار شرایط بدی پیش می آید یا مجبورید با فردی که مشکل دارید، ارتباط برقرار کنید، یک نشانه موفقیت این است که بتوانید نارضایتی های شخصی را به خاطر مسائل حرفه ای کنار بگذارید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من هیچ کدوم رو ندارم، پس همونطور که فکر می کردک آدم بیهوده ای هستم!!

    • بدون نام

      منم بیشترش را نداشتم اما برام مهم نیس.شاید در اینده وضع بهتر شد

    • داود قانعی

      بله همه این گزینه ها خوب است ولی نه در ایران ، در این کشور باید با دیگران هماهنگ باشید یعنی کمتر حرف بزنید و هفت خظ باشید در واقع باید سیاست انگلیسی داشته باشید در غیر این صورت بقیه از شما سوء استفاده میکنند و شما به پلکانی برای ترقی دیگران تبدیل می شوید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج