۱۸۹۵۵۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تجار در انتظار خرید نفت از ایران

نشریه نشنال نوشت بازرگانان در انتظار تغییراتی تعیین کننده در بازار نفت ایران هستند.

انتخاب: نشریه نشنال نوشت بازرگانان در انتظار تغییراتی تعیین کننده در بازار نفت ایران هستند.

در حالیکه هشتاد میلیون نفر در سراسر ایران و جهان نوروز را جشن می گیرند، بسیاری امیدوارند سپیده دمی تازه برای صنعت نفت، اقتصاد و روابط این کشور با دنیا سر زده باشد.

بیژن زنگنه وزیر نفت ایران اعلام کرده است، می تواند ظرف چند ماه از لغو تحریم ها، صادرات نفت خود را به یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد. صادرات فعلی حدود یک و دو دهم بشکه در روز است که از رقم دو و نیم میلیون بشکه در روز که در قبل از تشدید تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا در اواسط ۲۰۱۲، وجود داشت، پایین تر است.

این رقم ممکن است تا حدی خوشبینانه باشد اما تولید هشتصد هزار بشکه در روز ظرف شش ماه یا بیشتر، منطقی به نظر می رسد. از محل ذخیره نفت نیز می توان انتظار افزایش اولیه صادرات را داشت.

زمان تولید نفت به اینکه کدام تحریم ها در چه زمانی لغو خواهند شد، بستگی دارد. تجار آماده خواهند بود نفت ایران را فورا خریداری کنند، و گزارش ها حاکی از آن است که برخی از این بازرگانان بحث های اولیه ای را در این خصوص به عمل آورده اند.

سرمایه گذاری در توسعه میدان های نفتی جدید، مدت بیشتری طول خواهد کشید. شرکت های نفتی بین المللی نظیر توتال و انی برای سرمایه گذاری بر معاملاتی که ممکن است ده سال یا بیشتر طول بکشند، نیاز به ارزیابی های بیشتر دارند. تحریم های اتحادیه اروپا و سازمان ملل ممکن است سریعا لغو شود اما با توجه به کلاف پیچیده قوانین و احکام اجرایی آمریکا، حتی اگر کنگره روحیه همکاری داشته باشد، ممکن است نظیر نمونه های عراق و لیبی، سال ها طول بکشد تا تحریم های آمریکا لغو شود.

اگر دستکم یک سال را برای مذاکرات و پیشنهادها قبل از امضا شدن قراردادهای جدید در نظر بگیریم، بعید است تا پیش از ۲۰۲۰، شاهد تغییری چشمگیر در بخش تولید باشیم. اما در اوایل دهه دو هزار و بیست، کل تولید ایران ممکن است از مرز ۵ میلیون بشکه در روز بگذرد که سطحی است که ایران قبل از انقلاب به آن رسیده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج