جاباما
۱۸۹۷
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

سخنگوی قوره قضاییه در نشست خبری

دلایل احضار فائزه هاشمی به دادگاه

گوشه ای از صحبت های سخنگوی قوه قضاییه در خصوص فائزه هاشمی، جاسوس های دستگیر شده، عدالت، جریان انحرافی، قصاص و دیه، اسید پاشی و ...

حجت الاسلام غلامحسن محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود با خبرنگاران درباره روند رسیدگی به اتهامات فائزه هاشمی گفت: مطالبی که در هفته های گذشته از طرف این شخص نقل شده بود قابل پیگیری است و می تواند مورد ترغیب قرار گیرد

وی افزود: دادستان با در نظر گرفتن همان مطالب که منتسب به فائزه هاشمی است او را به دادگاه احضار کرده است.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه اگر خانم هاشمی توجیهی برای این مطالب داشته باشند بررسی می شود تصریح کرد: اگر نامبرده این اظهارات منتصب به خود را قبول کند برخورد دیگری با او خواهد شد و لازم به ذکر است که برای فائزه هاشمی پرونده تشکیل شده است.

محسنی اژه ای در ادامه درباره روند پیگیری به ۳۱ جاسوس دستگیر شده گفت: این پرونده نیز مانند سایر پرونده ها روند خود را طی می کند. ولی معمولا در پرونده های امنیتی و جاسوسی قاضی پرونده از کمک کارشناسان امنیتی نیز استفاده می کند.

سخنگوی قوه قضائیه یادآور شد: هم اکنون این پرونده در دستگاه قضایی در دست بررسی است.

محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه، در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا روی فرمایش رهبر فرزانه انقلاب درباره اینکه روند اجرای عدالت راضی کننده نیست، با قوه قضاییه بوده است، یا خیر؟، گفت: عدالت یک موضوع مقدس ارزشی و با اهمیت است و همه مکاتب قائل به اجرای عدالت هستند و در اسلام نیز به عدالت اهمیت داده شده و یکی از اهداف انبیاء اجرای عدالت است.

وی یکی از وظایف نظام جمهوری اسلامی را گسترش عدالت خواند و تصریح کرد: وظیفه قوه قضاییه در این راستا گسترش و تعمیق عدالت در جامعه است.

محسنی اژه‌ای، فرمایش رهبر فرزانه انقلاب را متوجه یک دستگاه خاص ندانست و خاطر نشان کرد: همه مجموعه حکومت از جمله دستگاه قضایی، قوه مجریه و مجلس و بطور کلی هه آحاد مردم باید تلاش کنند تا عدالت برقرار شود.

وی با بیان اینکه همیشه باید تلاش کنیم که در راه اجرای عدالت امروزمان بهتر از دیروز باشد، اظهار داشت: فرمایش رهبر فرزانه انقلاب وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند؛ یک به دلیل آنکه ایشان ولی‌امر هستند و زمانی که دستور می‌دهند لازم الاجرا است و دلیل بعدی آن که ایشان مطالب را از افق بالا می‌بینند.

دلایل احضار فائزه هاشمی به دادگاه

سخنگوی قوه قضاییه، در پاسخ به سوالی مبنی بر جریان انحرافی و استفاده آنها از رانت و دستگیری همسر فردی به نام آقای دکتر فاطمی تصریح کرد: این خانم بازداشت شده، ولی از لحاظ قانونی اجازه توضیح در این باره را ندارم و هم‌اکنون مرحله تحقیقات مقدماتی انجام شده و این فرد با قرار وثیقه آزاد شده است.

محسنی‌اژه‌ای همچنین درباره شکایات مجلس شورای اسلامی از دولت نیز یادآور شد: نامه های زیادی از طرف قوه مقننه به قوه قضاییه رسیده که در حال بررسی است و به دلیل آنکه هر کدام از قسمت های این پرونده مربوط به یک بخش از قوه قضاییه است، به بخش های مربوطه ارجاع شده است.

وی درباره جوسازی برخی رسانه ها درباره حکم قصاص گفت: جریان سلطه همواره سعی دارد از این موضوع و احکام اسلامی سوءاستفاده و جوسازی کند.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه مجازات ها و از جمله قصاص در اسلام به نفع مجرم و جامعه است، گفت: اگر فردی به خود بمب ببندد و در میان مردم این بمب را منفجر و بسیاری را زخمی و شهید کند، آیا قصاص او غیرعادلانه است؟

محسنی اژه ای با اشاره به پرونده اسید پاشی بر روی یک دختر دانشجو گفت: صورت این دختر به طور کلی از بین رفته و این خانم از تاخیر در اجرای حکمش گله مند بود که من این انتقاد را وارد می دانم.

وی دلیل تاخیر در اجرای حکم این پرونده را به دلیل نبودن تمهیدات پزشکی لازم عنوان کرد و افزود: در قصاص عضو نباید قسمت اضافه ای لطمه ببیند، به همین دلیل باید تمهیدات پزشکی ایجاد شود تا قسمت های دیگر مورد ضایعه قرار نگیرد.

سخنگوی قوه قضاییه خاطر نشان کرد: این تمهیدات به زودی فراهم می شود و حکم این پرونده نیز اجرا خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه درباره جمع آوری تجهیزات ماهواره و برخی برخوردها در این زمینه گفت: قانون در این زمینه مشخص است و اگر در جایی تجهیزات ماهواره آشکار باشد و نیازی به وارد شدن به حریم خصوصی کسی نباشد، نیروی انتظامی می تواند بدون نیاز به حکم عمل کند، ولی اگر در جایی مستلزم ورود به حریم شخصی باشد، نیاز به حکم است.

محسنی اژه ای در پاسخ به سوالی مبنی بر کند بودن روند بررسی اتهامات فائزه هاشمی گفت: بنای قوه قضاییه آن است که قانون را بطور یکسان و برای همه اجرا کند و بنابه مقدورات خود در حد ممکن این روند را سرعت دهد.

سخنگوی قوه قضاییه درباره حکم صادر شده برای حمید بقایی معاون اجرایی ریاست جمهوری گفت: این حکم قطعی نبوده و تا زمانی که حکم قطعی نشود، اجرایی نیست.

وی افزود: به دلیل آنکه این حکم قابل اعتراض بود، این شخص به حکم اعتراض کرد و در این روند، حاضر شدن سر کار نیز اشکالی ندارد.

محسنی اژه ای درباره روند رسیدگی به پرونده متهمان سی دی ظهور نزدیک است نیز گفت: در رابطه با این سی دی 6 نفر بازداشت شده که 3 نفر از آنها با قرار وثیقه آزاد شده اند و از افراد دیگری نیز در این باره سوال شده است ولی هنوز در این رابطه کیفرخواستی صادر نشده است.

منبع: برنا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • masoud

      mamnonam mataleb khili ali hastan

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج