۱۸۹۹۰۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای عازم لوزان شد

تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان به ریاست محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه کشورمان عازم لوزان سوئیس شد.

خبرگزاری مهر: تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان به منظور برگزازی دور جدید از مذاکرات هسته ای در شهر لوزان سوئیس، تهران را ترک کرد.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان ریاست تیم مذاکره کننده را بر عهده دارد و علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی، سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی، معاونان وزیر امور خارجه ظریف را در این سفر همراهی می کنند. کارشناسان حقوقی و هسته ای تیم مذاکره کننده نیز از دیگر همراهان ظریف هستند.

بر اساس این گزارش، سیدعباس عراقچی و مجید تخت روانچی امشب با وندی شرمن در لوزان دیدار خواهند داشت.

تیم مذاکره کننده هسته ای هفته گذشته نیز از ۲۴ تا ۲۹ اسفند ماه را در لوزان مشغول مذاکرات هسته ای بود. مذاکراتی که در روزهای پایانی انتظار دست یابی به فهم مشترک سیاسی در طرفین برای آغاز نگارش متن توافق نهایی بالا رفته بود. روز جمعه ۲۹ اسفند ماه در حالی که خبرها حاکی از حضور وزرای امور خارجه کشورهای اروپایی در لوزان بود، مذاکرات متوقف شده و ادامه آن موکول به چند روز بعد شد.

شایعات بسیاری در این باره که مذاکرات به دلیل عید نوروز ایرانیان و نیز فوت مادر رئیس جمهور ایران متوقف شد، وجود داشت؛ شایعاتی که در روزهای بعد شکل منطقی تری به خود گرفت چراکه تیم ایران بارها اعلام کرده بود که در صورت مشاهده مسیر تفاهم حاضر به ادامه مذاکره تا هر زمان خواهد بود.

روزنامه وال استریت ژورنال یک روز بعد از پایان مذاکرات در مطلبی نوشت که فرانسه بار دیگر در مذاکرات هسته ای ایران سختگیرانه ترین مشی را در پیش گرفته که این مسئله موجب اختلافات با آمریکا شده است.

در روزهای پایانی مذاکرات دور قبل نیز اخبار در محل هتل بوقیواژ پالاس حاکی از اختلافاتی بین اعضای ۱+۵ بود که انتشار این خبر صحه ای بر شنیده ها گذاشت.

مذاکرات ایران در لوزان به هر تقدیر روز ۵ شنبه با گفتگوهای دوباره جان کری و محمد جواد ظریف از سر گرفته خواهد شد. وزرای امور خارجه آمریکا فرانسه، آلمان و انگلیس روز شنبه با حضور مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در لندن درباره مذاکرات هسته ای ایران گفتگو کرده و بیانیه ای را منتشر کردند.

در اين بيانيه بر «پيشرفت هاي محسوس» در مذاكرات هسته اي بين ايران و گروه ۱+۵ تصريح شده اما همچنین مطرح شده که هنوز موضوعات مهمي هستند كه بايد حل شوند.

این امید وجود دارد که گفتگوهای لندن تا حدودی به رفع اختلافات داخلی اروپا و آمریکا کمک کرده باشد و طرف مقابل در دور جدید مذاکرات بتواند تصمیمات مشترک و قطعی برای حصول نتیجه داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج