جاباما
۱۸۹۹۵۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

هماهنگی عربستان با آمریکا در حمله به یمن

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه نوشت، عربستان سعودی با ادعای اینکه حمله هوایی این کشور به یمن با هماهنگی آمریکا صورت گرفته است، توجیه کرد که این حمله را با کمک متحدان عرب خود در خلیج فارس موسوم به شورای همکاری انجام داده است.

خبرگزاری ایرنا: خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه نوشت، عربستان سعودی با ادعای اینکه حمله هوایی این کشور به یمن با هماهنگی آمریکا صورت گرفته است، توجیه کرد که این حمله را با کمک متحدان عرب خود در خلیج فارس موسوم به شورای همکاری انجام داده است.

این خبرگزاری در گزارشی از واشنگتن افزود: عادل الجبیر سفیر عربستان در واشنگتن روز چهارشنبه (دیروز) گفت 'ریاض با هماهنگی با آمریکا و با کمک 10 کشور ائتلاف مبارزه با حوثی ها که شهر جنوبی عدن، پناهگاه رئیس جمهوری فراری این کشور را محاصره کرده اند، یک رشته حملات هوایی علیه مواضع آنها انجام داده است'.

وی در یک کنفرانس خبری در واشنگتن هدف از این حملات را حفظ و دفاع از دولت مشروع عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری یمن که مورد حمایت آمریکا نیز بود اعلام کرد و تاکید کرد که متحدان عرب عربستان در خلیج فارس نیز در این حملات مشارکت داشته اند.

الجبیر با اعلام اینکه این حملات به درخواست مستقیم هادی و با رایزنی و تماس گسترده با هم پیمانان کشورهای عربی در جهان، بوی‍ژه آمریکا انجام گرفت، افزود: عربستان هر کاری انجام خواهد داد تا از سقوط دولت مشروع یمن جلوگیری کند.

وی از ارائه هرگونه اطلاعات درباره محل اختفای هادی خود داری کرد و افزود: عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مشروع و قانونی یمن است و شبه نظامیان حوثی علیه وی توطئه کرده اند.

رویترز در تحلیلی اقتصادی و سیاسی از حمله عربستان به یمن افزود: بحران یمن به حدی رسید که بعید نیست عربستان بزرگترین تولیدکننده نفت را در منطقه، به درون خود بکشد.

سفیر عربستان همچنین با توجیه اینکه عملیات هوایی به مواضع حوثی ها (جنبش انصارالله) به آنها اجازه نمی دهد عدن را تصرف کنند، ادعا کرد: ما بارها تصمیم گرفتیم از طریق طرح ابتکاری خلیج (فارس) برای حل بحران یمن میانجی گری کنیم، لذا جهت برقراری گفت وگوی ملی و انتقال مسالمت آمیز قدرت در یمن و ایجاد یک یمن جدید نیز تلاش کردیم اما حوثی ها با بر هم زدن همه چیز، همه تلاش ها را ناکام گذاشته و با وخیمتر کردن بحران نیروهای خود را از صعده به صنعا انتقال داده و حتی پس از اشغال تعدادی از شهرهای این کشور، مقر رییس جمهوری قانونی یمن را نیز هدف قرار دادند.

الجبیر بطور مفصل ضمن برشمردن مراحلی که به حمله به یمن منجر شد، از درخواست هادی برای تشکیل یک نشست اضطراری شورای همکاری خلیج فارس در این خصوص خبر داد و مدعی شد که کشورهای متحد به توسل به زور علیه حوثی ها و مقابله با تحرکات آنان در یمن ادامه خواهیم داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج