۱۹۰۴۷
۵۰۲۵
۵۰۲۵
پ

بازگشت دو "کلاسیک پلیسی" به آنتن تلویزیون

پخش دوباره «مزد ترس» و «خواب و بیدار»، دو سریال پلیسی خاطره انگیز از شبکه های دو و آی فیلم حال و هوای جدیدی به تلویزیون داده. سریال هایی که هنوز هم یک سر و گردن از همتایان سال های اخیرشان بالاترند.

بازگشت دو "کلاسیک پلیسی" به آنتن تلویزیون

هفت صبح : پخش دوباره «مزد ترس» و «خواب و بیدار»، دو سریال پلیسی خاطره انگیز از شبکه های دو و آی فیلم حال و هوای جدیدی به تلویزیون داده. سریال هایی که هنوز هم یک سر و گردن از همتایان سال های اخیرشان بالاترند.

بازپخش دو سریال جذاب پلیسی که یکی در اول دهه 70 و یکی در اول دهه 80 ساخته شده، رنگ و بوی دیگری به دو شبکه دو و آی فیلم می دهد.

بازگشت دو "کلاسیک پلیسی" به آنتن تلویزیون

سریال «مزد ترس» به کارگردانی "حمید تمجیدی" که از پرمخاطب ترین سریال های تلویزیون در زمان خودش بود، قرار است هر روز ساعت ۲۳:۴۵ از شبکه دو و سریال «خواب و بیدار» به کارگردانی "مهدی فخیم زاده" که پربیننده ترین سریال تلویزیون در سال ۸۱ بود هر روز ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه آی فیلم روی آنتن بروند.

مزد ترس سال ها رنگ قاب تلویزیون را به خود ندیده بود ولی در مقابل همین چند ماه پیش بود که شبکه یک خواب و بیدار را دوباره پخش کرد.

بازگشت دو "کلاسیک پلیسی" به آنتن تلویزیون

این سریال نقطه اوج گرفتن "عبدالرضا اکبری" به عنوان بازیگر بود و در کنار او حضور "علی دهکردی" هم که در آن سال با فیلم «از کرخه تا راین» به کارگردانی "ابراهیم حاتمی کیا" شهرت زیادی برای خودش دست و پا کرده بود، باعث شده بود این سریال ۱۰ قسمتی هر شب مخاطبانش را پای تلویزیون بکشاند.

نکته قابل توجه درخصوص این دو سریال که با فاصله یک دهه از هم ساخته شدند در مقایسه با آثار پلیسی سال های اخیر تلویزیون این است که در هر دو سریال به دلیل نبود امکانات آنچنانی برای خلق تصاویر اکشن با جلوه های ویژه بالا عمده تمرکز خود را بر پرداخت درست داستان گذاشته بودند. به همین دلیل است که هر دو سریال از قصه های محکم و منطق خوبی برخوردارند.

بازگشت دو "کلاسیک پلیسی" به آنتن تلویزیون

در مزد ترس جذابیت داستان تلخی انتهایی آن بود. سروان "ناصر محمدی"، مامور اداره آگاهی است که همسرش را در یک سانحه از پیش تعیین شده توسط قاچاقچیان موادمخدر از دست می دهد و با مادر (مرحومه حمیده خیرآبادی) و دخترش زندگی خود را می گذراند ولی باز هم در اتفاق دیگری دخترش هم توسط تبهکاران دزدیده می شود و در نهایت جسد دختر را در قسمت پایانی پیدا می کند. البته تمجیدی با ساخت قسمت دوم این سریال به نام «بازی با مرگ» که اتفاقا سریال بسیار ضعیفی هم بود خاطره خوب قسمت اول سریال را مخدوش کرد.

خواب و بیدار را هم که اکثر مخاطبان خوب به یاد دارند. در این سریال برای اولین بار با حضور شخصیت ناتاشا (رویا نونهالی) مخاطبان در یک سریال پلیسی با شخصیت زنی منفی که کاملا یک تبهکار تمام عیار و درست و حسابی بود مواجه شدند.

بازگشت دو "کلاسیک پلیسی" به آنتن تلویزیون

اصغر کپک (مهدی فخیم زاده) و کبری (لیلا برخورداری) با آن گریم فوق العاده اش هم از جذابیت های سریال خواب و بیدار بودند.

البته در کنار اینها زمانی که برای ساخت هر دو سریال صرف شده هم بسیار جالب توجه است، حدود یک سال وقت برای سریال ۱۰ قسمتی مزد ترس و نزدیک به یک سال و نیم برای ساخت خواب و بیدار و این در حالی است که سریال های پلیسی سال های اخیر تلویزیون در یک، دو و سه ماه ساخته، پرداخته و روی آنتن می روند و دقیقا اینجاست که کیفیت سریال هایی مثل مزد ترس و خواب و بیدار با گذشت یکی، دو دهه از زمان ساختشان همچنان جذاب و دیدنی هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج