۱۹۰۵۳۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

درنای سیبری مسافر دائمی ایران و روسیه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: فریدونکنار تنها زیستگاه بین‌المللی درنای سیبری، در ایران و در جهان جزو چهار زیستگاه این پرنده است که دائماً میان ایران و روسیه در حرکت است.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: فریدونکنار تنها زیستگاه بین‌المللی درنای سیبری، در ایران و در جهان جزو چهار زیستگاه این پرنده است که دائماً میان ایران و روسیه در حرکت است.

«دلاور بزرگ‌نیا»، گفت: شهرستان فریدونکنارکه در نوار ساحلی دریای خزر قراردارد از شرق به بابلسر، از غرب به سرخرود و محمودآباد، از جنوب به آهنگرکلا و از شمال به دریای خزر محدود است.

وی افزود: جمعیت شهرستان فریدونکنار در سال ۹۰، برابر با ۵۷ هزار و ۹۸۰ نفر بوده و این شهرستان شامل یک شهر به نام فریدونکنار و دو بخش به نام‌های بخش مرکزی و دهفری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران تصریح کرد: مردم فریدونکنار به ‌کشاورزی و ماهیگیری مشغول هستند و صید ماهی سفید در این شهر بیشتر از دیگر شهرهای شمالی است.

وی افزود: از محصولات شناخته شده این شهرستان برنج طارم محلی آن است که زبانزد خاص و عام می‌باشد.

بزرگ‌نیا با اشاره به پیشینه‌ی تاریخی شهرستان فریدونکنار اظهار کرد: این شهر که مرکز فرماندهی فریدون شاه بوده است در گذشته فری کنار نام داشت و قدمت این شهر طبق آثار تاریخی که تاکنون کشف شده حداقل ۳۸۰۰ سال است.

وی ادامه داد: قصر فریدون شاه جم نوه جمشید پیشدادی شاخص‌ترین مدرک این ادعا است که هم‌اکنون آثار آن در میان شالیزارهای جنوب شرق این شهرستان بوده و به فلاکتی مشهور است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران تصریح کرد: وجود بناهای کهن نظیر امامزاده محمد در داخل تکیه معصوم‌زاده و گورستان کهن آن گواه کهن بودن و تاریخی بودن این شهرستان است.

فریدونکنار تنها زیستگاه بین‌المللی درنای سیبری در ایران

وی درباره‌ی جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی فریدونکنار اظهار کرد: فریدونکنار تنها زیستگاه بین‌المللی درنای سیبری، در ایران و در جهان جزو چهار زیستگاه درنای سیبری است و این پرنده که آخرین بازمانده نسل خود در این شهرستان است دائماً میان ایران و روسیه در حرکت است.

بزرگ‌نیا خاطرنشان کرد: این تالاب در جنوب شرقی شهر فریدونکنار واقع است که با گرد هم آمدن مجموعه متنوعی از گیاهان و جانوران آبزی، به یکی از غنی‌ترین اکوسیستم‌های تالابی شمال کشور تبدیل شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج