۱۹۰۵۶۷
۱ نظر
۵۰۳۰
۱ نظر
۵۰۳۰
پ

چند ماسک شفاف‌کننده برای انواع پوست

پوست بدن انسان در هر لحظه در حال ترميم و بازسازی است. پوست به عنوان خارجي‌ترين بخش بدن انسان همواره در معرض دنياي بيرون است و هرگونه عامل بیرونی در همان لحظه بر پوست تاثير مي‌گذارد.

چند ماسک شفاف‌کننده برای انواع پوست
مجله سیب سبز - فريد مستوفي: پوست بدن انسان در هر لحظه در حال ترميم و بازسازی است. پوست به عنوان خارجي‌ترين بخش بدن انسان همواره در معرض دنياي بيرون است و هرگونه عامل بیرونی در همان لحظه بر پوست تاثير مي‌گذارد. اما براي داشتن پوستي شفاف و مقاوم در برابر سرما و گرما چه كارهايي مي‌توانيم انجام دهيم؟ در اين مطلب مي‌خواهيم ببينيم با مواد موجود در آشپزخانه، چگونه مي‏توانيم بهترين ماسك‌ها را براي خودمان درست كنيم.

ماسك تخم‌مرغ

قرن‌هاست كه خانم‌ها از تخم‌مرغ به عنوان درماني براي خشكي پوست استفاده مي‌كنند. تخم‌مرغ حاوي پروتئين و لسيتين - چرب‌كننده‌هاي طبيعي براي پوست - است. افزودن كمي خامه ترش به تخم‌مرغ، مي‌تواند به از بين بردن سلول‌هاي مرده پوست كمك زيادي كند.

چند ماسک شفاف‌کننده برای انواع پوست

يك عدد تخم‌مرغ خام را با يك قاشق غذاخوري عسل و يك قاشق غذاخوري خامه ترش مخلوط كرده و روي صورت و گردن خود بماليد. ماسك را براي ۱۵ تا ۲۰دقيقه روي صورت‌تان نگه داريد سپس با آب ولرم آن را بشوييد.

ماسك هويج و جوی دوسر

براي پوست‌هاي چرب، هيچ چيز بهتر از ويتامين A نيست و البته هيچ ميوه‌اي هم به اندازه هويج سرشار از ويتامين A نيست! دو قاشق غذاخوري آب هويج تازه و دو قاشق غذاخوري پودر جوی دوسر را با هم مخلوط كرده و هم بزنيد تا يك خمير نرم به دست بيايد سپس پوست خود را شسته و خشك كنيد و ماسك را روي پوست‌تان بكشيد. اين ماسك بايد حدود ۱۰ تا ۱۵ دقيقه روي پوست بماند سپس با آب ولرم ماسك را بشویید و با يك حوله نرم و كركي به آرامي پوست خود را خشك كنيد.

لوسيون پاك‌كننده كاهو

كاهو، گياهي است سرشار از ويتامين‌هاي مختلف، يولفور، سيليكون و فسفر. اين مواد باعث مي‌شود سطح ph پوست خشكي زده (يا آفتاب سوخته) به حالت عادي خود بازگشته و رنگ پوست را نيز متعادل مي‌كند.

نصف يك بوته كاهو را در چهار فنجان آب ريخته و روي دماي ملايم گاز قرار دهيد و بگذاريد آب بجوشد. هنگامي كه آب به جوش آمد، دماي گاز را كمتر كرده و بگذاريد حدود يك ساعت قل بخورد سپس ظرف را از روي گاز برداشته و بگذاريد كاملا سرد شود. كاهوها را از آب خارج كرده، يك قاشق چاي‌خوري بنزويين (نوعي صمغ) را به آب اضافه كرده و هم بزنيد. لوسيون به دست آمده را روزي يك‌بار، شب‌ها يا صبح‌ها به پوست خود بزنيد.

تونر رز سلطنتي

گل رز، يك پاك‌كننده طبيعي بسيار قوي بوده و براي از بين بردن چربي و كثيفي از روي پوست يكي از بهترين گزينه‌هاست. يك قاشق غذاخوري گلبرگ رز خشك‌شده را با يك فنجان سركه سفيد مخلوط كرده و بگذاريد براي دو هفته بماند سپس مخلوط را صاف‌كرده نصف فنجان گلاب به آن اضافه كنيد. مايع به دست آمده را در يك بطري اسپري بريزيد و به‌وسيله آن، تونر را روي يك پارچه كتاني بپاشيد و آن را روي پوست خود بكشيد. دقت داشته باشيد پيش از كشيدن پارچه روي پوست، بايد پوست را تميز كنيد.

شامپوي بدن آوريل

ساختن يك شامپوي بدن معطر اختصاصي هم باعث بهتر شدن پوست بدن شما مي‌شود و هم عطر خوشايندي براي روزي كه مي‌خواهيد سپري كنيد در شما ايجاد مي‌كند.

نصف فنجان صابون مايع بدون بو و يك قاشق غذاخوري روغن بادام و چهار قطره اسانس (بابونه، رز يا اسطوخودوس براي آرامش و رزماري، سنبل هندي يا اكاليپتوس براي انرژي) را با هم مخلوط كرده، خوب هم بزنيد و در ظرف شامپوي بدن‌تان در حمام بريزيد!

بخور با گل پامچال

بهار، فصل گل و شكوفه است. فصل زايش زمين و شکوفه‌هايي كه مي‌تواند بهترين دوست پوست انسان باشد. دو فنجان آب معدني را با حرارت ملايم گاز بجوشانيد. آب جوشيده را از روي حرارت ‌برداريد سپس نصف فنجان گلبرگ تازه گل (مثل ياس بنفش، گل رز، بنفشه، گل كامليا و گلبرگ پامچال) را به آن آب اضافه كرده و به آرامي هم بزنيد. مخلوط را براي پنج دقيقه به حال خود رها كنيد. پس از آن، صورت خود را در فاصله ۳۰ سانتي‌متري سطح آب در بالاي آن نگاه داشته و يك حوله روي سر خود قرار دهيد. پنج دقيقه صبر كنيد سپس صورت خود را با آب سرد شسته و آرام خشك كنيد.

كره كنجد به جای کرم

اگر به دليل آب و هواي زمستان، پوست خشك و زبري داريد و مي‌خواهيد نرمي را به پوست خود بازگردانيد، يك نرم‌كننده روغني بهترين راه‌حل است.

يك‌چهارم فنجان كره كاكائو رنده شده را با دو قاشق غذاخوري روغن كنجد، يك قاشق غذاخوري روغن آووكادو و يك قاشق غذاخوري موم رنده شده مخلوط كرده و در مايكروفر قرار دهيد. به آرامي مخلوط را گرما دهيد تا زماني‌كه كره و موم آب شوند. مخلوط را در ظرف ديگري بريزيد و بگذاريد يك شب تا صبح بماند. صبح آن را هم بزنيد و مقداری از آن را روی پوست خود بمالید.

چند ماسک شفاف‌کننده برای انواع پوست

كرم دست باغبان

كرم دست باغبان، كرمي بسيار قوي است و به‏ويژه براي خشكي در مناطق كف دست و انگشتان، كاربرد زيادي دارد.

سه قاشق غذاخوري موم رنده شده، يك قاشق غذاخوري چربي پشم آب شده (يك نوع چربي كه معمولا در لوازم آرايشي به كار مي‌رود و مي‌توانيد آن را از عطاري‌ها تهيه كنيد)، نصف فنجان روغن كنجد، دو قاشق غذاخوري چاي بابونه، يك قاشق غذاخوري روغن نارگيل، يك قاشق غذاخوري عسل و يك قاشق غذاخوري جوش شيرين را با هم مخلوط كرده در مايكروفر قرار دهيد و به آرامي گرم كنيد اما اجازه ندهيد مواد بجوشد سپس مواد را در يك ظرف ديگر ريخته و اجازه دهيد يك شب تا صبح بماند. صبح دوباره آن را هم بزنيد و روي پوست براي ۱۰ دقيقه قرار دهيد و بعد آن را بشوييد.

مخلوط روغن آووكادو

قرار گرفتن در معرض باد و هواي سرد، پوست را بيش از پيش خشك مي‌كند اما استفاده از روغن آووكادو يكي از بهترين راه‌حل‌ها براي از بين بردن خشكي پوست به‏ويژه پوست صورت است. روغن آووكادو به دليل داشتن اسيدهاي چرب، مي‌تواند ميزان چربی پوست را متعادل كند. همچنين اين روغن حاوي ويتامين‌هاي A C، E بوده و مي‌تواند پوست را از آسيب‌هاي احتمالي آينده محفوظ نگه دارد.

در يك بطري شيشه‌اي، روغن آووكادو و روغن گل پامچال را به يك ميزان بريزيد و با هم مخلوط كنيد (بطري را خوب تكان دهيد تا روغن‌ها مخلوط شوند). پنج تا شش قطره از مخلوط را روي پوست خود بريزيد سپس يك ليف حمام را گرم كرده براي مدت يك دقيقه روي صورت خود قرار دهيد تا روغن جذب پوست شود.

معجون خيار

آنزيم‌ها و ويتامين‌هاي موجود در خيار باعث شده است اين ميوه سرد، يكي از بهترين روش‌هاي درمان التهاب پوستي باشد.

يك عدد خيار را پوست كنيد و با يك عدد سفيده تخم‌مرغ در مخلوط‌كن بريزيد و مخلوطي پوره‌مانند درست کنید سپس اين ماسك را به مدت ۳۰دقيقه روي پوست خود قرار دهيد. براي يك ماه تمام، هر روز اين كار را انجام دهيد تا تاثير شگفت‌آور آن را به چشم ببينيد.

ماسك عسل و ماست

تركيبي براي جوان كردن پوست. اين ماسك، هم ضدعفوني‌كننده است و هم نرم‌كننده. عسل موجود در اين ماسك هم باعث درخشندگي مي‌شود و هم پوست را ضدعفوني مي‌كند. از طرف ديگر، ماست هم كاري مي‌كند كه پوست نرم شود. البته اگر پوست شما چرب يا مستعد ابتلا به آكنه است، نبايد از اين ماسك استفاده كنيد.

دو قاشق غذاخوري عسل را با نصف پيمانه ماست (ماست معمولي بهتر است) ويك قاشق چاي‌خوري آب گريپ‌فروت مخلوط كنيد. اين مخلوط را دست‌كم براي ۱۵ دقيقه روي صورت و گردن خود قرار داده سپس با چاي سرد شده پوست خود را بشویيد و پس از آن، از نرم‌كننده استفاده كنيد.

مخلوط موز برای پوست‌های چرب

اكنون نوبت ماسكي براي پوست‌هاي چرب است؛ پوست‌هايي كه در مواجهه با هواي گرم به‌شدت ليز و چرب مي‌شوند. براي درست كردن اين ماسك، يك عدد موز رسيده را با يك قاشق غذاخوري عسل مخلوط كرده، چند قطره آب پرتقال يا ليمو در آن بچكانيد سپس آن را براي ۱۵دقيقه روي پوست خود قرار دهيد و با آب سرد يا ليف حمام بشویيد.

ماسك خيار - آووکادو

این ماسک درماني است براي پوست‌هاي ملتهب. نصف يك عدد خيار را پوست كنده و خرد كنيد. يك قاشق غذاخوري ماست ساده، يك هويج پخته، نصف پيمانه آووكادوی خرد شده و يك قاشق غذاخوري ژل آلوورا به آن اضافه كرده و مخلوط را ۱۰دقيقه روي پوست‌تان بگذاريد.

چند ماسک شفاف‌کننده برای انواع پوست

ماسك عسل و انبه هندي

اين ماسك، روشي طبيعي است براي درمان بي‌رنگي پوست و لكه‌هاي آفتاب سوختگي. دو قاشق غذاخوري عسل را با نصف يك انبه هندي مخلوط كرده و اجازه دهيد براي ۱۵ تا ۲۰ دقيقه روي پوست‌تان بماند. بعد ماسك را شسته و كرم نرم‌كننده به صورت‌تان بزنيد.

ماسك ميوه

اسيدهاي موجود در ميوه، باعث مي‌شود پوست قديمي و سلول‌هاي مرده آن از بین رفته و پوست جديد شروع به رشد كند. براي ساختن يك ماسك ميوه، يك‌چهارم سيب، يك‌چهارم پرتقال، شش عدد انگور و سه عدد توت‌فرنگي را در دستگاه مخلوط‌كن ريخته با هم تركيب كنيد تا يك مخلوط يكدست به شما بدهد سپس صورت خود را بشویيد و يك قاشق چاي‌خوري عسل را به مخلوط ميوه اضافه كرده، آن را به صورت‌تان بمالید. ماسك بايد دست‌كم به مدت ۱۵ دقيقه روي صورت‌تان بماند. بعد صورت‌تان را با آب گرم بشویيد.

ماسك لايه‌بردار سيب

این ماسك لايه‌برداري بسيار قوي است براي قسمت‌هاي ناهموار مانند آرنج و پا. اما اگر پوست بسيار حساسي داريد، اين ماسك چندان مناسب شما نيست.

نصف پيمانه سركه سيب را با نصف پيمانه نمك دريايي تصفيه شده، نصف پيمانه بادام خرد شده و سه قاشق غذاخوري سس سيب مخلوط كرده و دو قطره روغن اسانس رزماري، يك قطره روغن اسانس ليمو و سه قطره روغن اسانس دانه گريپ‌فروت به تركيب اضافه كنيد. قسمتي از پوست را كه مي‌خواهيد لايه‌برداري كنيد كمي خيس كنید و مخلوط را روي آن بگذاريد. سپس به صورت دايره‌وار مالش دهيد. اين كار را براي يك ماه انجام دهيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ریتا

      ازشما متشکرم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج