جاباما
۱۹۰۷۵۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

توزیع ۴۴۰۰ تن میوه در تهران

درحالی تاکنون ۴۴۰۰ تن سیب و پرتقال تنظیم بازاری در استان تهران توزیع شده است که مردم چندان از کیفیت این نوع میوه ها راضی نیستند.

خبرگزاری مهر: درحالی تاکنون ۴۴۰۰ تن سیب و پرتقال تنظیم بازاری در استان تهران توزیع شده است که مردم چندان از کیفیت این نوع میوه ها راضی نیستند.

عرضه میوه‌های تنظیم بازاری نوروز ۹۴ چندان نتوانست آرامش را در بازار پرتقال که یکی از میوه‌های اصلی شب عید است، برقرار کند و قیمت این محصول در روزهای پایانی سال ۹۳ و اوایل نوروز امسال افزایش چشمگیری پیدا کرد.

همچنین در میدان مرکزی میوه و تره‌بار به گفته علی امامی معاون اتحادیه بارفروشان، قیمت پرتقال که در روزهای پایانی سال ۹۳ افزایش یافته بود، روز ۵ فروردین‌ماه به ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان رسید و طی دو، سه روز گذشته مجددا به ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان افزایش یافته است. براساس گزارش میدانی مهر، در حال حاضر قیمت انواع میوه در میدان میوه و تره بار قزل قلعه به شرح زیر است:

پرتقال والنسیا ۴۴۰۰، انواع خربزه ۲۵۰۰، کیوی دستچین ۳۳۰۰، کیوی ۲۸۰۰، خیار گلخانه ۲۶۵۰ تومان، تامسون شمال دستچین ۳۹۸۰ تومان، سیب زرد ۳۰۰۰ تومان، سیب قرمز ۲۸۵۰ تومان، هندوانه ۱۳۰۰ تومان، پرتقال والنسیا ۵۳۰۰ تومان، سیب زرد ۳۶۰۰ تومان، سیب قرمز ۳۴۰۰ تومان، پرتقال تامسون شمال ۳۴۸۰ تومان، نارنگی کینو ۴۲۰۰ تومان، موز ۴۵۰۰ تومان است، همچنین قیمت گوجه فرنگی در این میدان ۹۵۰ تومان، هویچ ۱۲۰۰ تومان، سیب زمینی ۹۰۰ تومان، مرغ تازه ۶۹۸۰ تومان، مرغ منجمد ۵۷۵۰ تومان و تخم مرغ ۸۶۰۰ تومان است.

بر اساس این گزارش، میدان میوه و تره بار قزل قلعه یکی از جایگاههای عرضه میوه تنظیم بازار شب عید نیز است که در این جایگاه پرتقال تامسون شمال به قیمت ۲۹۰۰ تومان، والنسیا ۳۴۰۰ تومان و سیب دماوندی ۲۵۰۰ تومان عرضه می شود، همچنین در این جایگاه عرضه سیب در جعبه های ۹ کیلوگرمی و عرضه پرتقال در جعبه های ۷ تا ۷.۵ کیلوگرمی انجام می شود.

گزارش میدانی مهر حاکی از این است که مردم چندان از میوه های تنظیم بازاری عرضه شده رضایت ندارند. یکی از خریداران در این زمینه به مهر گفت: پرتقال های عرضه شده یخ زده و خشک هستند و از یک جعبه پرتقالی که بنده خریداری کرده ام ۹ عدد آن خراب بوده است، ضمن اینکه بنده پرتقال را از تجریش به قیمت ۸۹۰۰ تومان خریده ام.

یکی دیگر از خریداران با بیان اینکه پرتقال ها یا بیش از اندازه ریز یا درشت هستند، گفت: میوه هایی که در خود میدان عرضه می شوند کیفیت بهتری دارند.

یکی دیگر از خریداران نیز گفت: کیفیت سیب های تنظیم بازاری عرضه شده نیز خوب نیست. این سیب ها ریز و خراب هستند و سیب هایی که در داخل میدان به قیمت ۲۸۵۰ تومان عرضه می شوند تنها ۳۰۰ تومان از سیب های تنظیم بازاری گرانترند و کیفیت بسیار بهتری دارند. خریدار دیگری نیز اظهار داشت:پرتقال هایی که از مغازه خریداری کرده کیفیت بسیار خوبی داشته و آنها را با قیمت ۵۹۰۰ تومان خریداری کرده است.

مشاهده های میدانی مهر حاکی از این است که پرتقال های تنظیم بازاری در وزن های متفاوت عرضه می‌شوند و وزن برخی از آنها بین ۱۰۵ گرم، ۳۰۰، ۳۷۰، ۴۰۰ و ۵۰۰ گرم متغیر بود.

در همین زمینه نادرتقی زاده مدیر تعاون روستایی استان تهران در گفتگو با مهر درمورد علت عدم رضایت مردم از کیفیت میوه‌های تنظیم بازاری، با بیان اینکه پرتقال های تنظیم بازاری عرضه شده در دو نوع والنسیای جنوب به قیمت ۳۴۰۰ تومان و تامسون شمال به قیمت ۲۹۰۰ تومان هستند، اظهار داشت: عرضه میوه های تنظیم بازاری در تهران تا عید در ۴۰ جایگاه انجام می گرفت اما پس از عید (از روز سوم فروردین ماه) این عرضه در ۱۵ میدان اصلی میوه و تره بار شهرداری انجام می شود.

وی با بیان اینکه عرضه میوه های تنظیم بازاری تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد، گفت: پیش از عید زمان کار جایگاه‌های عرضه از ۸ صبح تا ۱۰ شب بوده و در حال حاضر زمان کار آن‌ها از ۸ صبح تا ۱ بعدازظهر است.

این مقام مسئول با بیان اینکه میوه‌های تنظیم بازاری در حال حاضر مشتری چندانی ندارند در مورد علت افت کیفیت آنها گفت: این بارها حدود سه روز است که در غرفه ها مانده و همین امر سبب افت کیفیت آنها شده است چرا که تقاضایی برای خرید آنها وجود ندارد و اکثر مردم در مسافرت به سر می برند.

تقی زاده، استقبال مردم در ایام پیش از عید را مطلوب توصیف کرد و اظهار داشت: استقبال به قدری خوب بود که میوه حداکثر تا ظهر تمام می شد.

وی با اشاره به اینکه در ایام قبل از عید روزانه بیش از ۳۰۰ تن پرتقال در جایگاهه‌ای عرضه توزیع می‌شد، گفت: روز گذشته میزان توزیع ۱۶ تن و روز قبل از آن ۷.۵ تن بوده است ضمن اینکه تاکنون در استان تهران حداقل۳۱۰۰ تن پرتقال و ۱۳۰۰ تن سیب عرضه شده است.

تقی زاده در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت پرتقال در روزهای پایانی سال ۹۳ و اوایل نوروز امسال افزایش چشمگیری پیدا کرد؟، گفت: تولید امسال نسبت به سالهای گذشته به دلیل سرمازدگی کم بود اما توزیع ما نسبت به پارسال کمتر نبود، ضمن اینکه در حال حاضر ۱۰۰۰ تن پرتقال والنسیای جنوب در سردخانه داریم که اگر بازار کشش داشت همه آن را عرضه می کردیم. بنابراین مشکلی از جهت تامین وجود نداشت.

وی افزود: شب عید مغازه داران سعی می کنند که قیمت ها را افزایش دهند و اگر توزیع میوه های تنظیم بازاری از سوی دولت انجام نمی گرفت قیمت ها بسیار بالاتر از این می رفت.

براساس این گزارش پیش از این سید محمد موسوی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه عرضه میوه شب عید در سال جاری دو برابر میزان سال قبل است، اعلام کرده بود: حدود ۷۰۰۰ تن میوه شامل سیب و پرتقال در تهران توزیع خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج