جاباما
۱۹۰۹۲۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

واکنش رسایی به هتاکی اخیر اردوغان

نماینده تهران با بیان اینکه مجلس در ایران جایگاه و قدرت ویژه‌ای دارد، گفت: توهین‌ها و هتاکی‌های اخیر آقای اردوغان نسبت به حاکمیت جمهوری اسلامی و مجلس، سفر وی به ایران را بلاوجه می‌کند.

خبرگزاری فارس: نماینده تهران با بیان اینکه مجلس در ایران جایگاه و قدرت ویژه‌ای دارد، گفت: توهین‌ها و هتاکی‌های اخیر آقای اردوغان نسبت به حاکمیت جمهوری اسلامی و مجلس، سفر وی به ایران را بلاوجه می‌کند.

حمید رسایی نماینده مردم تهران و نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه درباره ایران در آستانه سفرش به کشورمان، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با ترکیه منافع مشترک بسیار زیادی دارند، یکی از مشترکات دو کشور، مردم ترکیه هستند که گرایش و علاقه بسیار زیادی به جمهوری اسلامی ایران دارند، آقای اردوغان نیز در مقاطع مختلفی این علاقه مردم ترکیه به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را از نزدیک مشاهده کرده است.

وی با بیان اینکه بنابراین آقای اردوغان باید طوری سخن بگوید که این سخن گفتن او بعداً برای خودش در داخل کشورش مشکل‌ساز نشود، افزود: از نظر ما توهین‌ها و هتاکی‌های اخیر آقای اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه نسبت به حاکمیت جمهوری اسلامی و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی سفر وی به ایران را بلا وجه می‌کند و همه کارشناسان نیز اعتقاد دارند که این سفر اهداف پیش‌بینی شده را تأمین نمی‌کند.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در ادامه تصریح کرد: امیدوارم دعوت‌کننده آقای اردوغان که شخص آقای روحانی هستند تا زمانی که وی تغییر مواضع نداده نسبت به این سفر تمایلی نشان ندهد، بعلاوه اینکه آقای اردوغان به دلیل حمایت‌هایی که از مواضع داعش در عراق و سوریه داشته از نگاه ملت‌ها به ویژه ملت‌های مظلوم و ستمدیده دستش به خون مسلمانان عراقی و سوریه آغشته شده است.

وی بر همین اساس با اشاره به مواضع امروز اردوغان که گفته بود «مجلس ایران در سطح من نیست»، تأکید کرد: در این زمینه باید بگویم این سخن بی‌ربطی است که آقای اردوغان مطرح کرده است، البته شاید در ترکیه پارلمان قدرتی نداشته باشد و آقای اردوغان تصور کند که مجلس جمهوری اسلامی ایران هم مانند مجلس ترکیه است، اما او باید بداند «مجلس» در نظام جمهوری اسلامی جایگاه و قدرت ویژه خودش را دارد.

رسایی همچنین متذکر شد: البته اساساً طرف صحبت ما آقای اردوغان نیست، چون او بسیار کوچکتر از آن است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی بخواهند با او طرف صحبت شود، بلکه مخاطب سخن ما با رئیس‌جمهور، دولت و وزارت خارجه خودمان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آقای اردوغان شأنیتی ندارد که مجلس ایران بخواهد با چنین فردی که دستش به خون مسلمانان عراق و سوریه آغشته است و ادب و نزاکت بین‌المللی نیز ندارد، هم‌صحبت شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج