۱۹۱۰۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

چطور دنيا به كامم باشد؟

براي اهداف‌تان چقدر وقت مي‌گذاريد و براي رسيدن به خواسته‌هاي‌تان چقدر تلاش مي‌كنيد؟ پاسخ اين سوال را در يك تست واقعي پيدا كنيد..

چطور دنيا به كامم باشد؟

چطور دنيا به كامم باشد؟

برترین ها: از آن دسته آدم‌هايي هستيد كه حتي اگر حقوق زيادي نگيريد، باز هم مي‌خواهيد وظيفه‌شناس‌ترين كارمند اداره‌تان باشيد يا اين‌كه كار كردن شما نيازمند هزار و يك شرايط است كه هرگز هم به‌وجود نمي‌آيند؟ قبل از آن‌كه با طرح يك پرسشنامه ميزان پشتكار، تلاش و در حقيقت سختكوشي شما را بسنجيم تا شما پي ببريد كه در زندگي براي رسيدن به اهداف‌تان چقدر مصمم بوده و به‌اصطلاح چقدر از خود مايه مي‌گذاريد، به شما يكي ديگر از تست‌هاي شخصيتي كه اشكالات زيادي دارد را ارائه مي‌دهيم.

اين تست فقط ۳پرسش دارد و طبق گفته نويسنده آن، جواب‌ها شما را شگفت‌زده خواهند كرد! زيرا اين تست صادقانه است! پس يك قلم و كاغذ برداريد و شروع كنيد. (لطفا قبل از پاسخ‌دادن، به جواب‌ها نگاه نكنيد!)


چطور دنيا به كامم باشد؟

چطور دنيا به كامم باشد؟

اين تسـت چه مشكلـي دارد؟

به‌نظر شما اين ۱۵ كلمه گوياي كل زندگي شما و افرادي است كه با آن‌ها در تماس هستيد؟

بگذاريد كمي موشكافانه‌تر به تفاسير و جواب‌ها دقت كنيم، مثلا در سوال يك هر حيواني را كه بيشتر دوست داشته باشيد، بيانگر اين است كه در زندگي كدام يك از موضوعات پول، عشق، خانواده، غرور و كار بر ديگري ترجيح داده مي‌شود.

همان‌طور كه مي‌دانيد برداشت، علاقه و توجه شما به حيوانات بستگي به تجربيات شما در زندگي و فرهنگ جامعه‌اي است كه در آن زندگي مي‌كنيد. به‌عنوان نمونه در جامعه ما كه اصلا خوك وجود ندارد، ممكن است با اين‌كه پول براي شما در اولويت باشد اما خوك را اول انتخاب نكنيد.

به‌طور كلي هيچ‌گاه حيوانات وسيله خوبي براي سنجش شخصيت در تست‌هاي روان‌شناسي نيستند زيرا همانطور كه گفته شد، برداشت و نگرش و تعريف از هر حيوان، از فرهنگي به فرهنگ ديگر متفاوت است اما در سوال۲، تفسير شما از اين نام‌ها، مثلا اگر شما موش صحرايي را دوست داشتني و بامزه بدانيد يعني اين‌كه دشمن شما دوست داشتي و بامزه است! يا اگر هر كس كه تجربه خوب يا بدي از دريا داشته باشد بيانگر اين است كه زندگي شخصي‌اش هم همين‌طور است؟ اصلا چنين چيزي امكان‌پذير است؟

در سوال ۳، تفسير رنگ‌ها، به سوال توجه كنيد، كساني را كه براي شما مهم هستند به رنگ‌ها ربط دهيد! افراد مهم براي ما چه كساني هستند؟ پدر، مادر، خواهر، برادر، همسر و... آيا اين‌ها كساني هستند كه ما فراموش كنيم؟ تفسير رنگ زرد با رنگ سبز چه تفاوتي دارد؟ شايد بد نيست كه نويسنده يا مترجم اين نوع تست‌ها، كمي به درك، فهم و هوش مخاطب خود احترام بگذارد يا حداقل تست‌ها و آزمون‌هاي سنجش شخصيت را تا اين حد دست كم نگيرد و پايين نياورد.

در ادامه براي شما آزموني داريم كه با پاسخ دادن به آن مي‌توانيد به ميزان سختكوشي خود پي ببريد؛ اين آزمون شامل ۳۰ سوال است، سعي كنيد نزديك‌ترين جواب به‌خودتان را انتخاب كنيد.


چطور دنيا به كامم باشد؟

چه امتیازی می‌گیرید؟

از سوال يك تا ۱۵ به هر پاسخ كاملا درست است، ۲ امتياز، به هر پاسخ گاهي درست است، يك امتياز و به پاسخ‌هاي اصلا درست نيست امتيازي ندهيد. از سوال ۱۶ تا۳۰ به هر پاسخ اصلا درست نيست، ۲ امتياز، به هر پاسخ گاهي درست است، يك امتياز و به پاسخ‌هاي كاملا درست است، امتيازي ندهيد.

تفسير نمرات: شخصيت سختكوش از ۳ مولفه مرتبط تشكيل مي‌شود (تعهد، كنترل و مبارزه‌طلبي) بنابراين به‌صورت جداگانه، جمع نمرات يك تا ۵ و۱۶ تا۲۰ ميزان تعهد شما نسبت به كارها را نشان مي‌دهد و كسب نمره بالاتر بيان‌كننده تعهد پذيري بيشتر شماست. جمع نمرات ۶ تا۱۰و۲۱ تا ۲۵ ميزان كنترل شما بر اوضاع و كارها را نشان مي‌دهد و جمع نمرات۱۰ تا ۱۵ و۲۶ تا۳۰ ميزان مبارزه‌طلبي شما را نشان مي‌دهد. جمع اين ۳ نمره بيان‌كننده ميزان سختكوشي شماست. مسلما هر چه نمره شما بالاتر باشد، شما فردي سختكوش‌تر خواهيد بود. بالاترين حد نمره در اين تست ۶۰ است كه نمرات بين۴۰ تا ۶۰ نمرات خوبي بوده و نشان‌دهنده اين است كه شما فردي پرتلاش و پشتكار داريد. نمره بين ۲۰ تا ۳۹ حد متوسطي از سختكوشي است يعني بستگي به شرايط و موقعيت روحي‌تان و ميزان تلاش‌تان متفاوت است و نمره زير۱۹بيانگر اين است كه اثري از تلاش و كوشش در شما وجود ندارد و شما از تغييرات مي‌ترسيد و دچار يكنواختي شده‌ايد. شما مي‌توانيد نمره هر يك از مولفه‌هاي سختكوشي را به‌صورت جداگانه محاسبه كنيد، (با توجه به عدد سوال هر مولفه كه به شما داده شده) بنابراين مي‌توانيد بفهميد كه كدام مولفه سختكوشي در شما بارزتر است. اگر شما حس تعهد بالايي داريد، هميشه قادريد راه‌هايي بيابيد كه تقريبا هر تجربه‌اي را به چيزي جالب و با اهميت تبديل كنيد، برخلاف كساني كه در اين مقياس نمره پاييني مي‌گيرند و به راحتي شانه خالي مي‌كنند. نمره بالاي شما بيانگر اين است كه هميشه با تجربه‌هايي كه زندگي براي‌تان پيش مي‌آورد درگير مي‌شويد. اگر در مقياس كنترل، نمره بالا كسب كرده‌ايد باور داريد كه تلاش‌هاي شما وضع را عوض مي‌كند و مي‌توانيد مسير رويدادها را تغيير دهيد.


چند نصیحت دوستانه

اصولا شخصيت‌هاي سختكوش قادرند با موقعيت‌هاي تنش‌زا مقابله كنند و باجرات و مستقل هستند، كمتر دچار افسردگي، اضطراب و بدگماني مي‌شوند، آن‌ها در جست‌وجوي رشد و پيشرفت هستند و مي‌خواهند بر چالش‌هاي جديد غلبه كنند. اگر شما در اين آزمون نمره پاييني كسب كرده‌ايد، اطمينان داشته باشيد كه امكان تغيير وجود دارد، بايد به ياد داشته باشيد كه هر تغييري از سكون بهتر است؛ گشودن درهاي جديد، سبب كسب تجارب تازه‌اي در زندگي مي‌شود و به آن هيجان مي‌بخشد. اگر حس مي‌كنيد كه زندگي يكنواخت و خسته‌كننده شده، اعجاب و افسون زنده بودن از بين رفته است، شايد به اين سبب باشد كه در برابر تغيير مقاومت به خرج مي‌دهيد. اگر به دام كسالت افتاده‌ايد و زندگي بي‌روح است، بايد مصمم شويد كه دست از مقاومت برداريد و به استقبال مرحله تازه‌اي برويد. فقط و فقط، اگر خودتان بخواهيد! به شما پيشنهاد مي‌كنيم كه ابتدا در پي چالش‌هاي كوچك در محل كار يا زندگي‌تان باشيد تا به شما چشم‌انداز تازه‌تري بدهد، مثلا مي‌توانيد تفريح جديدي پيدا كنيد تا احساس لذت از يادگيري را در شما زنده كند و احساس رضايت حاصل از تسلط بر چيزي جديد را در شما فعال سازد. فراموش نكنيم هر روز، آغاز جديد زندگي كوچك است، بيشتر ما براي رسيدن به اين لحظه تلاش فراوان كرده‌ايم؛ براي رسيدن به همين روز فرصت‌هايي براي رشد، موقعيتي براي آموختن چيزهاي تازه؛ تغييرات و چالش‌هايي كه شايد فرصتي دوباره براي ما باشد. اين فقط انتخاب ماست كه فرصت را مغتنم بشماريم يا آن را از دست بدهيم چالش‌هاي جديد مي‌توانند هر جايي پيدا شوند، كافي است به دور و بر خود نگاهي بيندازيد، البته و صد البته باور داشته باشيد كه به خطرش مي‌ارزد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج