کد خبر: ۱۹۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۰
تعداد بازدید: ۳۴۳۸۹
تعداد نظرات: ۲۵ نظر
با شناسايي مزاج خود روزها و ماه‌هاي بدون بيماري را تجربه كنيد
با بررسي برخي از علائم و نشانه‌هايي كه در تشخيص مزاج و طبع انسان موثر است، توانستيم نتايجي نسبي را درباره گرمي و سردي، خشكي‌وتري اندام‌هاي دروني بدن، شكل و فرم ظاهري آن‌ها و كيفيت اعضايي از قبيل پوست و مو را ارزيابي كنيم.
برترین مجله اینترنتی ایران



برترین ها:   با بررسي برخي از علائم و نشانه‌هايي كه در تشخيص مزاج و طبع انسان موثر است، توانستيم نتايجي نسبي را درباره گرمي و سردي، خشكي‌وتري اندام‌هاي دروني بدن، شكل و فرم ظاهري آن‌ها و كيفيت اعضايي از قبيل پوست و مو را ارزيابي كنيم. در اين شماره نيز همچون 2 شماره گذشته با بررسي برخي ديگر از فاكتورهاي تشخيص مزاج و طبع انسان تلاش مي‌كنيم تا جدول شناسايي مزاج و طبع را تكميل كرده و به مرور با ويژگي‌ها و خصوصيات جسمي خود بيشتر و بهتر آشنا شويم. شناسايي ويژگي‌ها و خصوصيات بدني و پرداختن به آن‌ها نقش بزرگي در عملكرد صحيح و مناسب اندام‌ها و اعضاي دروني بدن از قبيل مغز، دستگاه اعصاب، دستگاه گوارش، كليه‌ها و ديگر اعضاي بدن دارد.از اين‌رو شناسايي طبع و مزاج هر فرد و آگاهي او از نوع مزاجي كه دارد به او كمك مي‌كند تا با مصرف مواد‌غذايي و خوراكي‌هايي كه مناسب با طبع و مزاج اوست به حفظ سلامت و تندرستي خود در طول زندگي كمك كند. اگرچه براي شناسايي دقيق‌تر و مطمئن‌تر مزاج و طبع بدن توصيه مي‌كنيم با يك متخصص طب سنتي در اين زمينه مشورت كنيد.



فضولات خود را بررسي كنيد
وضعيت فضولات بدن از قبيل عرق، مدفوع و ادرار و بررسي رنگ، شكل و وضعيت آن‌ها يكي ديگر از راه‌هايي است كه به تعيين نوع مزاج و طبع كمك مي‌كند. براي اين منظور لازم است تا هنگام دفع فضولات بدن خود به شكل، رنگ و بوي آن‌ها توجه كنيد.

1. اگر رنگ مدفوع يا ادرار تيره‌تر از حد معمول باشد اين مسئله نشان‌دهنده غلبه صفرا در بدن و گرمي مزاج است.

2. بي‌رنگ بودن يا كم رنگ بودن مدفوع و ادرار نشانه سردي مزاج است.

3. اگر عرق انسان با بوي شديد و تندي همراه باشد اين مسئله نشانه گرمي مزاج او و غلبه صفرا بر بدن است.

4. اگر عرق انسان ردي بر لباس او باقي نگذارد و كم بو باشد نشانه سردي مزاج  اوست.

5. درصورتي كه فردي زود به زود از توالت استفاده كند، اين مسئله نيز از نشانه‌هاي گرمي مزاج است.



رفتارها و عادت‌هاي‌تان را مرور كنيد

بررسي چگونگي رفتارها و اعمال نفساني شما نيز در تعيين نوع مزاج و طبع شما موثر است. به همين دليل بررسي حالت‌ها، عادت‌ها و رفتارهاي شما به‌طور روزمره نيز مي‌تواند تاثير زيادي در تشخيص نوع مزاج شما داشته باشد.

6. اميدوار بودن و حسن ظن داشتن يكي از ويژگي‌هاي افراد گرم مزاج است.

7. جوانمردي و غيرت از جمله ويژگي‌هايي است كه در افراد گرم مزاج در مقايسه با ديگر افراد پررنگ‌تر و نمايان‌تر است.

8. نااميدي و بي‌اعتمادي از جمله ويژگي‌هاي افراد سرد مزاج است.

9. افرادي كه احساس مي‌كنند توانايي زيادي در درك مطالب و نكات آموزشي دارند در گروه افراد گرم مزاج قرار مي‌گيرند.

10. انسان‌هاي پرتحرك و پرجنب و جوش مزاج گرم دارند.

11. افرادي كه در يادگيري مسائل و نكات درسي كمتر دقيق هستند و حس مي‌كنند توانايي آن‌ها در درك مطالب در مقايسه با بقيه كمتر است معمولا در گروه افراد سرد مزاج قرار دارند.

12. برخي از افراد خيلي سريع تصميم مي‌گيرند و شك و ترديد را به‌خود راه نمي‌دهند اين افراد در گروه افراد گرم مزاج قرار مي‌گيرند.

13. افرادي كه كم تحرك هستند و خيلي تمايل به حركت كردن ندارند افرادي هستند كه در گروه سرد مزاجان جاي مي‌گيرند.

14. اگر هنگام انتخاب سريع تصميم نمي‌گيريد و دچار ترديد مي‌شويد و روند تصميم‌گيري را كند انجام مي‌دهيد در گروه افراد سرد مزاج قرار مي‌گيريد.

15. افرادي كه توانايي صبر كردن ندارند و دوست دارند خيلي سريع به كارها و برنامه‌هاي‌شان برسند و در اصطلاح اسپند روي آتش مي‌مانند، افراد گرم مزاج هستند.

16. افراد كم حرف در گروه افراد سردمزاج جاي مي‌گيرند.

17. افرادي كه در گروه افراد باهوش قرار نمي‌گيرند و خيلي دير نكات ظريف را دريافت مي‌كنند، در گروه افراد سردمزاج قرار دارند.

18. اگر صبر و حوصله شما در پيش بردن برنامه‌هاي‌تان زياد است و سر فرصت به كارهاي‌شان مي‌پردازند در گروه افراد سردمزاج قرار مي‌گيرند.

19. افرادي كه پرحرف هستند و تمايل زيادي به صحبت كردن درباره مسائل دارند از جمله افراد گرم مزاج هستند.

20. كساني كه هر لحظه يك حس دارند و به‌اصطلاح با وزش باد ديدگاه‌ها و احساس‌شان دست‌خوش تغيير مي‌شوند در گروه افرادي قرار دارند كه دچار رطوبت مزاج هستند.
بازدید از صفحه اول
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۵
نظر http://www.wsd.ir/
| درباره مـزاج بدن شما چيست؟ (2)
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
پاسخ
6
3
عالی بود
نظر user
| درباره مـزاج بدن شما چيست؟ (2)
UNITED ARAB EMIRATES
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۱
پاسخ
3
14
با اين چیزی که شما گفتین مزاج من هم گرمه و هم سرد !
حالا چکار وکنم ؟
پاسخ ها
نظر saba
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
به راحتی با خوردن داروهای گیاهی تحت نظر پزشک طب سنتی مزاج تغییر میکنه .انواع مزاع رو داریم بلغم سودا و..... که هرکدوم یه خصوصیاتی رو دارن که البته بهترین مزاج،نوع مزاج معتذل هست که پزشکان طب سنتی مزاج هارو به این مزاج تغییر میدهند.من اینکارو انجام دادم و بسیار جالب بود که حتی خصوصیات اخلاقیم هم بهتر شد.تقریبا هیچ مشکلی رو نمیشه پیدا کرد که با طب سنتی حل نشه.در مورد من و پدرم که بسیار تاثیر گذار بود.
نظر meshki push
| درباره مـزاج بدن شما چيست؟ (2)
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
پاسخ
2
8
Atishetim rafigh
نظر roya
| درباره مـزاج بدن شما چيست؟ (2)
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
پاسخ
3
6
سلام
با توجه به توضیحاتتون من هم گرم مزاجم هم سرد مزاج!!!
ممکنه؟
نظر سمیه
| درباره مـزاج بدن شما چيست؟ (2)
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
پاسخ
6
6
همه خصوصیات منفی رو برای ادمای سردمزاج گذاشتین اینطور نیست،سردمزاجی ربطی به مثبت و منفی بودن ادمها نداره دست خود ادم نیست که ):
نظر saba
| درباره مـزاج بدن شما چيست؟ (2)
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
پاسخ
0
2
با مراجعه به پزشکان طب سنتی مزاج ها به راحتی طی دوره درمانی تقریبا دوماهه با داروهای گیاهی و عرقیات سنتی تغییر میکنند.بسیار هم نتیجه اش جالب و رضایت بخشه.مامان من یه پزشک از یه برنامه تلویزیونی پیدا کرد و بسیار هم مفید بود تغییر مزاج و البته جالب.
نظر سعید
| درباره مـزاج بدن شما چيست؟ (2)
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
پاسخ
2
3
پس به این نتیجه رسیدیم اگه گرم مزاج بودی دیگه بردی و اگه سرد مزاج بودی باید......این حرفا چیه آخه؟؟؟؟
نظر fariba
| درباره مـزاج بدن شما چيست؟ (2)
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
پاسخ
0
1
salam majaz shenasi haghiaght dare va fogholadast..vase kasi ke tehran zendegi mikanand itonam dr abolhabibo marefi knam ke khodeshon 3 jeld ketab rajbe majaz shenasi darand...fogholadastt hatman bekhonideshonn...
نظر zahra
| درباره مـزاج بدن شما چيست؟ (2)
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
پاسخ
0
2
فک کنم همین الان آتیش بگیرم چون خیلی گرم مزاجم!!!
نظر Maral
| درباره مـزاج بدن شما چيست؟ (2)
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
پاسخ
3
23
رو این حساب من ولرمم
نظر آغوش
| درباره مـزاج بدن شما چيست؟ (2)
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
پاسخ
15
9
من سرد مزاجم و از این هم مطمئنم ولی اونطور که گفتین کم هوش نیستم چون در حال حاضر دارم phd می خونم و تو کارشناسی ارشد هم تو کشور رتبه 1 اوردم... نمیشه همه چی رو قطعی گفت
نظر hesan
| درباره مـزاج بدن شما چيست؟ (2)
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
پاسخ
0
13
سلام من همه خصوصیات افراد گرم رو دارم اما در عین حال عصبی هستم و دست و پام سرده بالاخره کدوم طرفیم
نظر سميرا
| درباره مـزاج بدن شما چيست؟ (2)
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
پاسخ
3
3
سلام از لحاظ جسمي من سرد مزاج و عادتها و رفتار گرم مزاج هستم.دير از خواب بيدار ميشم و به سختي و توي سرم احساس گاز ميكنم يه سردرد مبهم.ترشي دوس دارم و پوستم روشن.ميتونيد بگيد سرد مزاجم يا گرم؟
نظر بنده ی خدا
| درباره مـزاج بدن شما چيست؟ (2)
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
پاسخ
0
0
عالی بود
نظر بهداد
| درباره مـزاج بدن شما چيست؟ (2)
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
پاسخ
7
0
هیج ربطی نداره!
به جای ابنکه بیاید علمی بررسی کنید خرافاتو مد نظر قرار دادید
پاسخ ها
نظر رحمان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
من خیلی سرد مزاج هسم.همیشه خانمم با من دعوا میکنه از این بابت
نظر افسون
| درباره مـزاج بدن شما چيست؟ (2)
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
پاسخ
2
0
حالاآخرش که چی؟فکرنمیکنم انقدرم که میگن دقیق باشه.آخه من هم بعضی ازخصوصیات افرادسردمزاجوداشتم هم گرم مزاج.آخرشم نفهمیدم جزءکدوم دسته ام...به نظرم مسخره بود...
نظر محمدصادق
| درباره مـزاج بدن شما چيست؟ (2)
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
پاسخ
0
109
سلام دوستان خوبم.. باید بگم گاهی به علت تغزیه نادرست بدنمون چند مزاجه میشه مثلا یکی گردن به بالا گرم مزاج وگردن به پایین سردمزاج باشه. درهرحال پیامبراعظم(ص) ازمزاج گرم تر به بهترین مزاج یادکردن. خیار گوجه ماست دوغ کاهو آلو خیلی سردن سعی کنید کمتر استفاده کنید یاموقع استفاده از اینا همراهش یه خوراکی که طبع گرمی داره استفاده کنید مثل کنجد عسل گردو کشمش وانگور سیب خرما انجیر قهوه و... به هرحال شخصی که مزاجش متعادله توفصل گرم باخوردن سردی جات و توفصل سرد باخوردن گرمی جات باید مزاجش رو متعادل نگه داره. برنج گوشت مرغ شیرگاو گوشت گاو لیمو چایی روغن های کارخانه ای و.. همگی سردن یعنی اکثر غذاهامون سردیه. افراد سرد مزاج بیشتر میخوابن حال کارو تلاش ندارن. رنگ پوست بدنشون سفیده. موهاشون نازک ونرمه. بیشتر از بقیه مستعد چاغی وریزش مو هستند. تحمل سرما ندارن و.. بعضی ها طبعشون گرم بوده به خاطر خوردن سردی زیاد طبعشون سرد شده بنابراین امکان داره بعضی ازاین علایم مخالف مال اونا باشه مثل رنگ مو وپوست. موفق وپیروز باشید
نظر نیما
| درباره مـزاج بدن شما چيست؟ (2)
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
پاسخ
0
0
خللی مفید بود متشکرم من گرم مزاج هستم
نظر نازنین
| درباره مـزاج بدن شما چيست؟ (2)
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
پاسخ
0
1
من سرد مزاجم باید چه غذاهایی بخرم
نظر محمد
| درباره مـزاج بدن شما چيست؟ (2)
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
پاسخ
0
0
باسلام وخسته نباشیدببخشیدمن ازغذاهای سودایی حساسیت دارم اگر میشودلیست غذاهای سودایی رابرای من بفرستیدباتشکر.
نظر مریم t
| درباره مـزاج بدن شما چيست؟ (2)
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
پاسخ
0
0
باسلام من فکر میکنم این خصوصیات واقعیت نداره چون توی هر دودسته نقطه اشتراک داشتم .مثلامن تحمل سرما رو ندارم ولی زود به زود میرم دستشویی . زیاد حوصله فعالیت ندارم دلم میخواد صبحها زیاد بخوام پر حرف هستم .زود یه چیزرو یاد نمیگرم برای یه کار زیاد نمیتونم صبر کنم .
نظر بهزاد بهرادفر
| درباره مـزاج بدن شما چيست؟ (2)
SWEDEN
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
پاسخ
0
0
با سلام ضمن تشکر از مطالب ارائه شده لطفأ اگه امکان داره اطلاعات مفیدتری بگذارید
نظر زهرا سادات
| درباره مـزاج بدن شما چيست؟ (2)
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
پاسخ