۱۹۱۸۸
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

وزیر سابق بهداشت و درمان:

زنگ خطر جمعیت به صدا درآمد

میزان اولاد در خانواده‌ها به ۸. ۱ رسیده است و با توجه به مرگ و میر افراد، برای ثابت ماندن رشد جمعیت کشور این رقم باید بالای ۲ و حداقل ۲. ۲ باشد تا جمعیت کشور به یک حد ثابت از جمعیت برسد.

فارس: میزان اولاد در خانواده‌ها به ۸. ۱ رسیده است و با توجه به مرگ و میر افراد، برای ثابت ماندن رشد جمعیت کشور این رقم باید بالای ۲ و حداقل ۲. ۲ باشد تا جمعیت کشور به یک حد ثابت از جمعیت برسد.

وزیر سابق بهداشت و درمان در خصوص سیاست‌های دولت مبنی بر افزایش جمعیت گفت: در خصوص هر مساله‌ای که بخواهیم صحبت کنیم باید به یکسری مبنا توجه کنیم که در این زمینه در کشور با یک رشد ناهمگون در مدل رشد جمعیتی روبرو هستیم.

دکتر کامران باقری لنکرانی ادامه داد: میزان اولاد در خانواده‌ها به ۸. ۱رسیده است و با توجه به مرگ و میر افراد، برای ثابت ماندن رشد جمعیت کشور این رقم باید بالای ۲ و حداقل ۲. ۲ باشد تا جمعیت کشور به یک حد ثابت از جمعیت برسد و رسیدن این رقم به زیر ۲. ۲ زنگ خطری برای دولت محسوب می‌شود.

وی افزود: از دید کلان، وقتی جمعیت ۸. ۱ باشد بعد از فوت افرادی از جامعه، عده‌ای از افراد که وارد سن باروری می‌شوند، کشور را دچار بحران جمعیتی می‌کنند.

وی یادآور شد: در نقاطی از کشور رشد جمعیت ۱ است و در مناطقی دیگر این عدد به ۴ می‌رسد، که رشد چشمگیری است در این وضعیت دولت در برخورد با این ناهمگونی برنامه‌های مختلفی را اتخاذ می‌کند تا با این ناهمگونی منطبق شود.

وی در اشاره به این مطلب که در منطقه‌ای که رشد جمعیت ۴ است با مادران بالای ۳۵ سال و زیر ۱۸ سال و زایمان‌های کمتر از سه سال مواجه هستیم که همه این‌ها خطر مرگ و میر مادران و فرزندان و همچنین داشتن فرزندان ناسالم را افزایش می‌دهد، افزود: طبیعی است در این صورت توصیه دولت به مردم این است که شما مشکلی از نظر داشتن هر تعداد فرزند نخواهید داشت مشروط به رعایت کردن موارد فوق ذکر.

در ادامه وی بر این مطلب تاکید کرد که بحث فرزندداری و بهداشت بارداری تنها صحبت از تعداد نیست بلکه توجه به نکاتی برای داشتن فرزند سالم نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

لنکرانی در توضیح هرم جمعیتی و سیاستی که در دوران وزارت خود در پیش گرفته بود، گفت: در دوره من نیز مشکلات مشابهی وجود داشت برای مثال در شهری مثل تهران در یک منطقه با رشد ۱ در منطقه‌ای دیگر با رشد ۳ و در جایی دیگر با رشد ۲ مواجه بودیم که به مراتب این ناهمگونی شامل حال دیگر نقاط کشور نیز می‌شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج