۱۹۲۴۰۱
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

سپند امیرسلیمانی: با مهران مدیری خیالت راحته!

سپند امیرسلیمانی که این روزها سریال «در حاشیه» به کارگردانی مهران مدیری را از شبکه سه در حال پخش دارد امیدوار است این سریال هم بتواند مخاطبان زیادی را به‌خود جلب کند.

روزنامه صبا - حسینی: سپند امیرسلیمانی که این روزها سریال «در حاشیه» به کارگردانی مهران مدیری را از شبکه سه در حال پخش دارد امیدوار است این سریال هم بتواند مخاطبان زیادی را به‌خود جلب کند. البته او در ابتدای سال جدید یک آرزوی دیگر هم دارد و آن این است که سال ۹۴ برای مردم و هنرمندان سال خوبی باشد چرا که معتقد است سال گذشته به هنرمندان وفا نکرد. با امیرسلیمانی در مورد وضعیت تلویزیون و نحوه انتخاب‌های نقشش در عرصه بازیگری گفت‌وگو کرده‌ایم.

سپند امیرسلیمانی: با مهران مدیری خیالت راحته!

فعالیت شما در عرصه بازیگری بیشتر در تلویزیون خلاصه شده و کمتر در سینما و تئاتر حضور داشته‌اید. این موضوع دلیل خاصی دارد؟

همیشه سعی می‌کنم در حوزه بازیگری به‌گونه‌ای عمل کنم که انتخاب‌هایم به‌نوعی در جهت پیشرفتم باشد به همین خاطر هیچ‌گاه به سینمایی یا تلویزیونی بودن یک کار فکر نمی‌کنم. در سال‌های اخیر بیشتر پیشنهادهایم در حوزه تلویزیون بود و چون این پیشنهادها هم از سطح خوبی برخوردار بود تصمیم گرفتم که بیشتر در این حوزه تمرکز داشته باشم.

آیا در سال‌های اخیر تلویزیون به لحاظ کیفی افت چشمگیری داشته و بسیاری از مخاطبانش را از دست داده است؟

همین‌طور است. متاسفانه مشکلات مالی تاثیراتش را روی آثار تلویزیونی گذاشته و باعث شده برای کاهش هزینه‌ها از مسائلی که در واقع باعث افزایش کیفیت کار می‌شود صرف نظر شود. متاسفانه این مسائل باعث ریزش مخاطبان و گرایش آن‌ها به برنامه‌های ماهواره‌ای شده است.

با این اوصاف شما عامل افت کیفی آثار تلویزیونی را در کمبود بودجه می‌دانید؟

بله، وقتی مشکلات مالی در یک کار بیشتر از هر چیز دیگری برجسته است، همه فکر و ذکر عوامل کاهش هزینه‌هاست. به‌طور مثال در سریال «معمای شاه» برخی از سکانس‌ها به‌خاطر مشکلات مالی به‌گونه‌ای دیگر فیلمبرداری شد در حالی که اگر شرایط مالی فراهم بود این سریال با کیفیت بالاتری فیلمبرداری می‌شد. از این اتفاقات به‌وفور در فیلم و سریال‌های ما رخ می‌دهد و باعث لطمه وارد شدن به کیفیت کارهای ما می‌شود.
کشورهایی که در حوزه فیلم و سریال‌سازی صاحب سبک هستند مدت‌هاست که به ساخت مجموعه‌های طولانی روی آورده‌اند در حالی که در کشورر ما دلیل مسائل مختلف از جمله مشکلات مالی هنوز این موضوع تحقق پیدا نکرده است.
ساخت مجموعه‌های طولانی مدت در همه جای دنیا امتحانش را پس داده و بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی برای جذب بیینده‌ها به این سبک آثار روی آوده‌اند.در هر حال وقت این رسیده است که ما هم با در نظر گرفتن بودجه به ساخت این آثار روی بیاوریم چرا که راه مقابله با شبکه‌های ماهواره‌ای ساخت سریال‌های خوب و طولانی است. ضمن این‌که نباید عنصر جذابیت را فراموش کنیم. تا زمانی که نتوانیم به قصه‌هایمان جذابیت را اضافه کنیم بی‌تردید مخاطبان رغبتی به تماشای آن‌ها نخواهند داشت.

از جایگاهی که درحوزه بازیگری دارید راضی هستید؟

خدا را شکر، بله. البته این موضوع اصلا به این مفهوم نیست که مثلا من بازیگر خیلی خوبی هستم یا... می‌گویم تمام تلاشم بر این بوده که کمترین خطا را در این راه داشته باشم. زمانی که وارد این حرفه شدم می‌دانستم که مسئولیتی سنگین روی شانه‌هایم وجود دارد.

چه مسئولیتی؟

پیش از من پدر و خواهرم کمند در عرصه بازیگری حضور داشتند و هر دوی آن‌ها هم کارنامه قابل دفاعی را از خود بجا گذاشته‌اند به‌همین خاطر ناخواسته اگر قدم اشتباهی را در این حوزه بر می‌داشتم به پای آن‌ها هم نوشته می‌شد. باید حواسم را بیش از پیش جمع می‌کردم تا بتوانم میراث‌دار خوبی برای این هنر خانوادگی باشم.

در کارهایتان با آن‌ها مشورت می‌کنید؟

بله، صدرصد نظر پدرم و کمند را می‌پرسم و از نظر آن‌ها استفاده می‌کنم. سابقه و تجربه کاری آن‌ها برای من راهگشا است.

فکر می‌کنید دلیل این‌که مردم گرایش بیشتری به آثار طنز دارند چیست؟

دلیل اصلی این است که مردم ما به قدری در زندگی روزمره‌شان درگیر مشکلات اقتصادی و... هستند که ترجیح می‌دهند وقتی به‌خانه رسیدند یا وقتی به سینما می‌روند اثری شاد و مفرح را ببینند تا روحیه‌شان تغییر کند. در چنین شرایطی طبیعی است که ترجیح می‌دهند مخاطب اثر طنز باشند.

خودتان به بازی در آثار طنز بیشتر علاقه‌مند هستید یا کارهای جدی؟

برای من فیلمنامه در درجه اول اهمیت قرار دارد. هر چند که در مدت اخیر بیشتر مرا به‌عنوان بازیگر کارهای طنز می‌شناسند اما خودم دوست دارم بیشتر از این‌که چنین مرزبندی را در مورد خودم ایجاد کنم مخاطبانم مرا به‌عنوان یک بازیگر خوب بشناسند.
در صحبت‌هایتان به موضوع فیلمنامه اشاره کردید. این مسئله در سال‌های اخیر محل بحث بسیاری از اهالی سینما و تلویزیون بوده است.
همین‌طور است. مدت‌هاست که ما نسبت به این موضوع مهم بی‌اهمیت شده‌ایم. بسیاری از کارها در حالی کلید می‌خورند که حتی از فیلمنامه کامل هم برخوردار نیستند. در چنین شرایطی بازیگران تکلیفشان را نمی‌دانند. به همین خاطر دچار روزمرگی می‌شوند و مدام باید دلواپس آینده قصه باشند. این موضوع بی‌شک تاثیرش را روی بازی آن‌ها می‌گذارد.

مسئله‌ای که به آن اشاره کردید در آثار طنز شدت بیشتری دارد؟

بله، برخی فکر می‌کنند این موضوع باعث طراوت بخشیدن به‌کار می‌شود در حالی که من با این مسئله مخالفم و بر این باورم که هر چقدر در کارهایمان منظم و منسجم‌تر عمل کنیم و در بخش فیلمنامه با قدرتی بیشتری وارد عمل شویم نتیجه کار هم مطلوب‌تر می‌شود.

این روزها سریال «در حاشیه» با بازی شما از تلویزیون پخش می‌شود. از نتیجه کار راضی هستید؟

مهران مدیری پس از سال‌ها با این سریال به تلویزیون بازگشت. بسیاری منتظر بودند کار جدید او را دنبال کننند. خوشبختانه تا این‌جای کار سریال با اقبال مخاطبان مواجه شده و مورد توجه قرار گرفته است. امیدوارم در ادامه هم سریال بتواند مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. جای خالی آثاری از این دست واقعا در تلویزیون ما احساس می‌شود.

شما تجربه همکاری با مهران مدیری را دارید، کار کردن با او ا چطور می‌بینید؟

مدیری کارگردان کار بلدی است و به‌خوبی می‌تواند از پس ساخت سریال‌های مختلف برآید. به همین خاطر بسیاری از بازیگران دوست دارند که با او همکاری کنند. خوشحالم در طول این سال‌ها شرایطی فراهم شده است که در اکثر کارهای ایشان حضور داشته باشم. وقتی با مدیری کار می‌کنی به نتیجه آن مطمئن هستی و می‌دانی نتیجه خوبی در انتظار است. امیدوارم این همکاری همچنان تداوم داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج