۱۹۳۳۳۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

آغاز گرانی خودرو در سال ۹۴

اگرچه انتظار بازار بر این است که قیمت خودرو به تدریج کاهش یابد، اما با افزایش رسمی نرخ مالیات بر ارزش افزوده و حقوق و دستمزد، قیمت‌ها در بازار اندکی افزایش یافته است.

خبرگزاری مهر: اگرچه انتظار بازار بر این است که قیمت خودرو به تدریج کاهش یابد، اما با افزایش رسمی نرخ مالیات بر ارزش افزوده و حقوق و دستمزد، قیمت‌ها در بازار اندکی افزایش یافته است.

دولت در سال ۹۴ نرخ دستمزد کارگران را ۱۷ درصد افزایش داده است و از سوی دیگر، مالیات بر ارزش افزوده نیز امسال از ۸ درصد به ۹ درصد افزایش یافته است، بر همین اساس حرکت لاک‌پشتی به سمت افزایش قیمت خودرو در سال جاری شروع شده است. به همین دلیل، نقل و انتقالات خودرو در سال جاری، با افزایش قیمت مواجه شده است.

این در شرایطی است که در ماههای پایانی سال ۹۳، خودروسازان زمزمه های افزایش قیمت را به راه انداختند تا شاید بتوانند تقاضای بازار را تحریک کنند و مردم به این دلیل که ممکن است در سال ۹۴، افزایش قیمت در خودرو اتفاق بیفتد، روانه بازار شوند و خودرو بخرند، در حالیکه بازار هوشمندانه عمل کرد و حتی بازار خودرو در سال گذشته، به نسبت سالهای قبل، با افزایش تقاضا مواجه نشد.

اما اکنون با بالارفتن برخی فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت نهایی خودرو، بازار اندکی افزایش را تجربه می کند، اما هنوز شورای رقابت موافقتی با افزایش رسمی قیمت خودرو نداشته است، اما به هرحال افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده می تواند در افزایش قیمت موثر باشد.

آخرین وضعیت قیمتی در بازار خودرو

هم اکنون قیمت هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۴ در بازار ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار v۸ به قیمت ۳۷ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار v۹ به قیمت ۵۰ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ اس ال ایکس ۳۱ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ گازسوز ۳۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و پژو پارس ۳۷ میلیون تومان است؛ همچنین قیمت پژو پارس دوگانه سوز ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

قیمت هر دستگاه تندر ۹۰ اتوماتیک ۵۶ میلیون تومان، رانا ۳۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، سمند ال ایکس ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

قیمت هر دستگاه پراید ۱۱۱ معادل ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، هر دستگاه پراید ۱۳۱ معادل ۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۲ معادل ۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است؛ همچنین پارس تندر نیز ۴۴ میلیون تومان، تیانا ۱۵۵ میلیون تومان و تیبا ۲۴ میلیون تومان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج