۱۹۳۸۷۱
۲ نظر
۵۰۱۲
۲ نظر
۵۰۱۲
پ

ساخت درب طلای حرم حضرت عباس +عکس

درب علمدار کربلا به مدت یک هفته برای بازدید عموم در مصلی امام علی (ع) در شهر ساوه به نمایش گذاشته شده است.

عصر ایران: درب حرم حضرت اباالفضل (ع) طی مراسم باشکوهی با حضور مسئولین و مقاماتی از ایران و عو تولیت حرم حضرت عباس (ع) رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده های شهدا، مسئولین استان مرکزی و مسئولان ستاد ساوه برگزار شد.

ساخت درب طلای حرم حضرت عباس +عکس

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی در این مراسم روند ساخت درب باب الراس را تشریح کرد.

زندیه وکیلی با بیان اینکه در ساخت این درب از انواع هنرهای ایرانی اسلامی از جمله خاتم کاری، معرق کاری، مینا کاری و طلا کاری بکار رفته عنوان کرد: این اثر یک تبلور هنر اسلامی است.

وی ساخت این درب را بعد از ساخت ضریح حضرت ابراهیم ( ع ) در استان مرکزی که در سال گذشته به پایان رسید را دومین هدیه مردم این مرز و بوم به آستان مقدس اهل بیت (ع) دانست و افزود: در ساخت این درب بیش از ۳ کیلو گرم طلا، ۷۲۰ کیلو مس که عینا از نذورات مردم این شهرستان بوده، استفاده شده است.


ساخت درب طلای حرم حضرت عباس +عکس

حاج علی صفار معاون تولیت حرم مطهر حضرت اباالفضل (ع) نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود که از هنرمندان و همت مردم ساوه و زندیه برای ساخت این درب تشکر و قدر دانی کرد.

وی با بیان اینکه از سرزمین کربلا به ایران آمده است گفت: ساخت درب باب الراس از هدایای بی نظیر شیعیان به آستان مقدس حضرت اباالفضل عباس (ع) است.

در ادامه این مراسم که با اجرای شبیه خوانی، مداحی و پخش مستندی از تلاش هنرمندان همراه بود، در فضایی معنوی و سرشار از عشق مردم به اهل بیت (ع) از این درب مطهر رونمایی شد.

لازم به ذکر است، درب علمدار کربلا به مدت یک هفته برای بازدید عموم در مصلی امام علی (ع) در شهر ساوه به نمایش گذاشته شده است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی اظهارکرد: با اینکه برای اثر مذکور نمی توان ارزش ریالی تعیین کرد، اما هزینه تمام شده آن حدود دو میلیارد تومان برآورد شده است.

زندیه وکیلی گفت: بهره مندی از ۱۱۰ قطعه میناکاری در باب الراس حرم حضرت عباس (ع) توسط هنرمندان میناکار استان مرکزی و نیز قلم زنی، خاتم کاری و منبت کاری توسط هنرمندان زبده از دیگر صنایع به کار رفته در این اثر بدیع می باشد.

وی افزود: هماهنگی های لازم برای انتقال باب الراس حرم حضرت عباس (ع) به کربلای معلی با مسوولان مربوطه در عراق در حال انجام است.

وی اظهار کرد: باب الراس حرم حضرت ابوالفضل (ع) برای انتقال به کربلا از همه شهرستان های استان مرکزی و سایر شهرهای طول مسیر از اراک تا عراق عبور داده خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میلاد

      سر جدتون بیخیال شین ... بابا مردم اینجا تو گرونی غوطه میخورن که پولا بره تو جیب عراقی که هشت سال جوانان ما رو گشت و شیمیایی کرد! جالبه الانم داریم از دستشون میکشیم ... بازم ول کن نیستیم!
      حالا یه عده الان میان میگن داری بی احترامی میکنی به ائمه اما از قدیم گفتن چراغی که به خونه رواست, به مسجد حرامه!
      برترینها داری اعصابمو خورد میکنی ... هر چی نظر میدم نمیذاری تو سایت!
      مگه بیطرف نیستی؟ یا اونی رو میذاری که مسئولین دوست دارن؟

    • حبیب

      هی واویلا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج