۱۹۵۱۲۸
۱۸ نظر
۷۲۷۸
۱۸ نظر
۷۲۷۸
پ

میلیاردرهای جوانی که از هیچ به همه چیز رسیدند

فهرستی از میلیاردرهای جوان که با ایده های خود از تقریبا هیچ به همه چیز رسیده اند؛ افرادی که حالا مولتی میلیاردر شده اند.

میلیاردرهای جوانی که از هیچ به همه چیز رسیدند





مجله همشهری جوان - دینا فراهانی: فهرستی از میلیاردرهای جوان که با ایده های خود از تقریبا هیچ به همه چیز رسیده اند؛ افرادی که حالا مولتی میلیاردر شده اند.

مجله فوربس همه ساله فهرستی از رتبه بندی سالانه ثروتمندترین افراد جهان تهیه و در ماه مارس آن را منتشر می کند. این فهرست اموال و مشخصات دقیق این افراد را در بر می گیرد. ما کمی این فهرست را دستکاری و جوان هایش را جدا کردیم؛ جوان هایی که در مدت نه چندان زیاد به درآمدی قابل توجه رسیده اند و حالا به فهرست فوربس راه پیدا کرده اند. البته که منظور از ثروتمندی دارایی میلیارددلاری است و منظور از جوان فهرست زیر 40 ساله هاست.

خب 40 سالگی سن جوانی نیست اما نه برای کسانی که در این سن روی پای خودشان ایستاده اند و حالا به دارایی قابل توجهی رسیده اند. نکته جالب لیست موجود، این است که افراد حاضر در آن علاوه بر اینکه سن و سال بالایی نداشته، تجربه چندانی هم در روش های جمع کردن ثروت ندارند. اما به کمک هدفی روشن، ایده های مبتکرانه و صبر کافی توانسته اند به جوان ترین میلیاردرهای زیر 40 سال جهان تبدیل شوند.

یوساکو مانزاوا

میلیاردرهای جوانی که از هیچ به همه چیز رسیدند

یوساکو مانزاوا، آهنگساز اسبق گروهی با سبک راک و بنیانگذار زوزوتاون، مرکز خرید آنلاین پوشاک است. ایده چند میلیارد دلاری یوساکو زمانی پا گرفت که وی در اوایل دهه ۱۹۹۰ تصمیم به فروش آنلاین سی دی و تی شرت های گروهش گرفت. او پس از آن به تاسیس شرکت «استارت تودی» و وبسایت فروش آنلاین «زوزوتاون» پرداخت. این گونه بود که پیاده سازی این ایده نقطه آغاز درآمد میلیارددلاری یوساکو شد.

درواقع باید اعتراف کرد که زوزوتاون، با دراختیار قرار دادن امکان خرید انواع محصولات، درست شبیه به یک مرکز خرید بزرگ برای تمامی علایق و گروه های سنی، ساخته و پرداخته شده است. یوساکو با بهره گیری از نبوغ و هوشمندی خود تا سال ۲۰۰۵ توانست ارزش سهام شرکت خود را سالانه به دو برابر افزایش داده و به ابرقدرت کوچک ژاپن تبدیل شود؛ تا جایی که امروز، در ۳۷ سالگی بتواند به عنوان یکی از مولتی میلیاردرهای جهان خودنمایی کرده و در وضعیت نابسامان اقتصاد جهانی، همچنان شرکت خود را پررونق و سودآور نگه دارد.

داستین ماسک

میلیاردرهای جوانی که از هیچ به همه چیز رسیدند

اکثر مردم داستین ۲۹ ساله را به عنوان صمیمی ترین دوست زاکربرگ، مبدع فیس بوک می شناسند. او دوست و هم اتاقی زاکربرگ در دوران تحصیل در هاروارد و سومین کارمند استخدامی فیس بوک بود و تنها هشت روز از دوست صمیمی خود کوچک تر است. این دو به اتفاق یکدیگر تحصیل در هاروارد را رها کرده و برای فعالیت تمام وقت روی شبکه اجتماعی تازه تاسیس شان به کالیفرنیا نقل مکان کردند.

وی در ابتدا مسوول ارشد بخش تکنولوژی و سپس معاون زاکربرگ در فیس بوک شد، اما در سال ۲۰۰۸ به همراه جاستین روزنستین، مهندس ارشد فیس بوک، برای همیشه از زاکربرگ جدا شد تا با کمک جاستین، شرکت نرم افزاری آسانا را تاسیس کند. وی در ماه مارس ۲۰۱۱ از سوی مجله فوربس، عنوان یکی از جوان ترین میلیاردرهای جهان امروز را از آن خود کرد. وی در حال حاضر، علاوه بر سهام شرکت خود بخشی از سهام فیس بوک را هم در اختیار دارد.

مارک زاکربرگ

میلیاردرهای جوانی که از هیچ به همه چیز رسیدند

مارک زاکربرگ ۲۹ ساله، دانشجوی کامپیوتر دانشگاه هاروارد است که توانست پرکاربرترین شبکه اجتماعی جهان را طراحی کند. شبکه اجتماعی فیس بوک که امروزه بخشی از زندگی روزمره جمعیت کثیری از مردم جهان را دربر گرفته است، همه ارزش و اعتبارش را مدیون زاکربرگ است. اگرچه همیشه درباره این موضوع که چه کسی برای اولین بار ایده طراحی وبسایت شبکه اجتماعی را مطرح کرده است، اختلاف نظر وجود دارد، اما به هیچ وجه تاثیر زحمات و ایده های زاکربرگ را در شکل گیری فیس بوک فعلی نمی توان انکار کرد.

وی از ابتدای راه اندازی این سایت تا به امروز توانست ۲۸.۵ میلیارد دلار از فیس بوک درآمدزایی داشته باشد و نام خود را در زمره یکی از جوان ترین میلیاردرهای جهان به ثبت برساند. زاکربرگ در سال گذشته به واسطه ثروت هنگفتش توانست ارزش سهام شرکتش را ۱۳۰ درصد افزایش دهد و همین موضوع ثروت زاکربرگ را در همین دوره دو برابر کرد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید وبسایت فیس بوک در ابتدا به عنوان یکی از سرویس های وبسایت دانشگاه هاروارد فعالیت می کرد و دانشجویان می توانستند پروفایل و اطلاعات سایر دانشجویان را ببینند و با آنها آشنا شوند.

سرگئی برین

میلیاردرهای جوانی که از هیچ به همه چیز رسیدند

سرگئی برین ۴۰ ساله دانشمند علوم کامپیوتر و کارافرین اینترنتی است و اصالتی روسی- آمریکایی دارد. او کسی است که به کمک همکارش، لری پیج توانست بزرگ ترین کمپانی اینترنتی جهان یعنی گوگل را پایه گذاری کند. برین به تنهایی ۱۶ درصد از سهام گوگل را دارا بوده و تا اکتبر سال ۲۰۱۴ ثروت شخصی او چیزی حدود ۲۹.۹ میلیارد دلار برآورد شده است. وی پس از اخذ مدرک کارشناسی خود از دانشگاه مریلند در دو رشته ریاضیات و علوم کامپیوتر در دانشگاه استنفورد پذیرفته و موفق به اخذ دکترای خود در رشته علوم کامپیوتر شد. سرگئی در استنفورد برای اولین بار لری پیج را ملاقات کرد.

آنها پس از چندی به عنوان دودوست توانستند با بهره گیری از سیستم داده کاوی برین و کامپیوترهای قدیمی شان موفق به ساخت یک موتور جست و جوگر اینترنتی شوند. پروژه این دو رفته رفته در استنفورد شهرت یافت و این امر باعث شد تا آنها تحصیل در دانشگاه را رها کرده و به کمک هم شرکت گوگل را برای نخستین بار در یک گاراژ اجاره ای راه اندازی کنند.

سرگئی برین با تاسیس یکی از بزرگ ترین شرکت های اینترنتی جهان توانست لقب چهارمین مرد ثروتمند جهان را از آن خود کند. جالب است بدانید که فلسفه گوگل براساس این شعار استوار است. «اطلاعات جهان را ساماندهی کنید و سپس آن را به طور جهانی در اختیار عموم قرار دهید و این گونه سودمند باشید.» آنها همچنین شعار غیررسمی دیگری هم درباره به اشتراک گذاشتن اطلاعات در دنیای اینترنت دارند: «بدجنس نباشید!»

جان کوم

میلیاردرهای جوانی که از هیچ به همه چیز رسیدند

جان کوم، یک کارآفرین و مهندس کامپیوتر ۳۸ ساله اوکراینی است که توانست نرم افزار محبوب پیام رسان واتس آپ را طراحی و ثبت کند. او در خانواده ای نسبتا فقیر در اوکراین به دنیا آمد و در نوجوانی به همراه مادرش به آمریکا مهاجرت کرد. وی پس از مدتی تحصیل در دانشگاه تصمیم گرفت آن را ناتمام رها کند و به دنبال درآمدی برای ادامه زندگی برود. جان پس از چندی در سال ۱۹۹۷ توانست وارد کمپانی یاهو شده و برای ۱۰ سال در آن شرکت به کسب تجربه و درآمد بپردازد.

دوره کار جان در یاهو موجب آشنایی وی با «برایان اکتون» و دوستی عمیق بین آنها شد. این دو در سپتامبر ۲۰۰۷ پس از یک دهه فعالیت در یاهو، آنجا را رای همیشه ترک کردند. جان پس از آن از کمپانی فیس بوک درخواست شغل کرد اما مدیر فیس بوک به درخواست جان پاسخ رد داد. وی مدتی بعد با بررسی نرم افزار اپ استور گوگل دریافت که این نرم افزار فرصت خوبی برای فروش تمامی نرم افزارهای طراحی شده برای موبایل است. بنابراین تصمیم گرفت نرم افزاری کاربردی و پرمخاطب برای پیام رسانی به نام واتس آپ را طراحی کند. او در سال ۲۰۰۹ در حالی که روزانه یک میلیون نفر به مخاطبان واتس آپ افزوده می شد، آن را به ثبت رساند.

واتس آپ نهایتا در سال ۲۰۱۳ توسط فیس بوک، یعنی همان شرکتی که سال ها قبل به درخواست کار او جواب منفی داد، به قیمت ۱۶ میلیارد دلار در زمان قرارداد و ۳ میلیارد دلار سهام ثابت فیس بوک در سال های آینده خریداری شد. جان کوم با دردست داشتن ۴۵ درصد از سهام واتس آپ، امروز به مردی ۷ میلیارد دلاری تبدیل شده و علاوه بر مدیریت اجرایی، در هیات مدیره فیس بوک هم فعالیت می کند.

الیزابت هولمز

میلیاردرهای جوانی که از هیچ به همه چیز رسیدند

شاید برایتان جالب باشد که بدانید الیزابت هولمز ۳۰ ساله، جوان ترین زن میلیاردر جهان در سال دوم تحصیلی در رشته شیمی از دانشگاه استنفورد اخراج شد! اما امروز کمپانی بزرگ او پتانسیل این را دارد که در صنعت بهداشت و درمان آمریکا انقلابی بزرگ ایجاد کند. وی پس از ترک دانشگاه تصمیم گرفت با پول شهریه دانشگاه به دنبال رویایش یعنی گسترش صنعت بهداشت شخصی برود و شرکتی را با نام خود به ثبت برساند. اراده و تلاش بی وقفه الیزابت نهایتا منجر به تاسیس شرکت ترانوس شد.

وی تمام ۱۱ سال گذشته را دور از حاشیه و مصاحبه با شبکه های خبری صرف توسعه یک فناوری انقلابی آزمایش خون برای تشخیص بیماری ها تنها با گرفتن یک قطره از نوک انگشت کرد. وی با جلوگیری از مطرح شدن نامش می کوشید از رسیدن رقبایش پیش از ایجاد این بازار جدید و راه اندازی کامل شرکتش جلوگیری کند.

سرانجام الیزابت در سال ۲۰۰۳ نتایج زحمات خود را در اختیار عموم قرار داد و شرکت ترانوس، روش جدید آزمایش خون را به مصرف کنندگانش ارائه داد. در حال حاضر، الیزابت جوان در ۳۰ سالگی، مالک ۵۰ درصد سهام شرکت ۹ میلیارددلاری اش است و به نظر می رسد حاصل درایت چندین ساله او در هر دو زمینه بهداشت و تجارب به خوبی به بار نشسته و تاکنون به عنوان جوان ترین بنیانگذار بیوتکنولوژی در لیست ثروتمندترین های فوربس با دارایی خالص ۴.۵ میلیارد دلار قرار گرفته است.

یوشیکازو تاناکا

میلیاردرهای جوانی که از هیچ به همه چیز رسیدند

مراقب باش زاکربرگ... یوشیکازو تاناکا به دنبال تو می آید! او یک کارآفرین ژاپنی و بنیانگذار و توسعه دهنده ۳۷ ساله شبکه اجتماعی «گری» است. بسیاری او را سرسخت ترین رقیب زاکربرگ بنیانگذار شبکه اجتماعی فیس بوک شناخته اند. وی در ابتدا کار خود را با شرکت سونی آغاز کرد و پس از کسب تجربه کافی در سال ۲۰۰۴ آنجا را ترک کرد. او در ۲۶ سالگی با استفاده از دانش و تجربه خود توانست سایت بازیگری را طراحی و راه اندازی کند. دیری نگذشت که استقبال دور از انتظار کاربران از این سایت تاناکا را بر آن داشت تا برای او سرویس دهی هرچه تمام تر به کاربران کمپانی «گری» را تاسیس کند.

سود حاصل از این شرکت باعث شد وی در فوریه ۲۰۰۹ در مجله آسیایی «فوربس» به عنوان یکی از ۴۰ مرد میلیاردر ژاپن معرفی شود. تاناکا همچنین در سال ۲۰۱۰ در ۳۳ سالگی به عنوان دومین میلیاردر جوان جهان پس از مارک زاکربرگ انتخاب شد.

ماریسا مایر

میلیاردرهای جوانی که از هیچ به همه چیز رسیدند

ماریسا مایر ۳۹ ساله پنجمین مدیرعامل شرکت یاهو از آغاز تاسیس اش تا امروز است که به عنوان گران ترین مدیرعامل در دنیای فناوری اطلاعات معرفی شده است. او فاغل التحصیل رشته هوش مصنوعی از دانشگاه استنفورد آمریکاست و همچنین اولین مهندس زنی است که به استخدام گوگل درمده است. وی به واسطه ایده های افزایش سودآوری در دوره فعالیتش در کمپانی گوگل ملکه گوگل لقب گرفته است. مایر در دوره همکاری اش با گوگل یکی از مسوولان اصلی پروژه های عظیم آی گوگل، گوگل مپ و جی میل هم بود.

او در ماه ژوئن ۲۰۱۲ درحالی که فرزند خود را باردار بود و پس از ۱۳ سال کار بی وقفه در گوگل، در مرخصی شش ماهه به سر می برد، تماسی از کمپانی یاهو مبنی بر پذیرفتن سمت مدیرعاملی یاهو دریافت کرد. وی با وجود شرایط خود این پیشنهاد را پذیرفت و یک ماه بعد به عنوان مدیرعامل در این شرکت شروع به کار کرد.

همکاری وی با شرکت یاهو تغییرات زیادی را در درآمد و سودآوری این شرکت آمریکایی ایجاد کرد و در مدت یک سال باعث رشد ۸۶ درصدی ارزش سهام این شرکت اینترنتی بزرگ شد. وی در حال حاضر به عنوان یکی از پنج زن برتر سال ۲۰۱۳ معرفی شده است و به واسطه ثروت فراوانش در رتبه بندی مجله فوربس، عنوان هجدهمین زن ثروتمند جهان را از آن خود کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجتبی

      جالبه که اکثرشون اول تحصیل را رها کردن تا ایده ها شون را بعمل بیاورند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به قول معروف از جاهایی مثل استنفورد و هاروارد نه از دارقوزآباد سفلی!

    • بدون نام

      همشونم کامپیوترین :)

    • محمد

      البته اگه اینجا بودن با دیال آپ فقط می تونستن یه وبلاگ بیارن بالا :دی

      پاسخ ها

      • sara

        باحال گفتی :))))))))

      • عباس

        اتفاقا اکثرا با دیال آپ شروع کردند دوستان.

    • محمد

      خوش بحالشون !! با امکاناتی که اونا در اختیار دارن بالاتر از این جایگاهام برسن تعجب نداره.

    • بدون نام

      منم همه ش دارم فکر می کنم انصراف بدم برم دنبال تاسیس کار خودم (البته ارشد دانشگاه تهران می خونم نه دارقوز آباد) ولی بعدش می بینم اینجا ایران است و دست فروشی سیگار کنار پمپ بنزین هم سرمایه می خواد... تازه انصراف بدم مشمول می شم باید دو سال برم خدمت :| بعدشم که بیام دیگه کرک و پرم می ریزه می رم تو یه شرکت با پایه حقوق وزارت کاری استخدام می شم اگه لطف کنن بیمه هم بکنن که دستشون درد نکنه....

    • بدون نام

      کشورهای پیشرفته علاوه بر تکنولوژی پذیرای ایده و نوآوری هستن اتفاقی که به ندرت اینجا میفته

    • بدون نام

      سلام به همه کسانی که نظر دادند اصلا با نظراهاتون موافق نیستم تو ایران هم اکثر میلیاردرها با سختی و تلاش و با وجود فقر به ثروت رسیده اند ولی اکثرجوانان انتظاردارند بعد کسب مدرک پست ریاست بگیرند

    • میلیاردر آینده

      سلام
      من مخالف افرادی هستم که نظر ندادن
      اینکه تو ایران نمیشه و اینجا ایران هست همه بهانه هایی هست که میارن و تو ایران هم میلیاردر های خودساخته ای هست که تو اینترنت کسب و کار میلیاردی شون رو راه اندازی کردن

      و زمانی می تونین به موفقیت و ثروت برسین که رویا هاتون بزرگ تر از بهانه هاتون بشه

      نمی تونم و نمیشه و بهونه و تقصیر سر این و اون انداختن حرف اردک ها هست

      پاسخ ها

      • عباس

        صد درصد موافقم دوست عزیز

      • بدون نام

        احسسنت

    • یوساکو مانزاوا

      ساسوکا ماسوکی ایچه میچی سامورا یودارو گوگوریو.
      ترجمه: خیلی ممنونم که از منم اسم بردین.هر وقت امدین ژاپن بگین درختم

    • بابک زنجانی

      هر هر

    • سمیه

      به چی علاقه داری؟ به دنبال علایقت برو و بهترینش باش خیلیا هم داریم ایرانی هستن موفق شدن .واقعیت اینه که همه ما موجودات ارتعاشیی هستیم اگه بخوایم میتونیم یکی از اون میلیاردرا باشیم .هیچ کدوم یک شبه موفق نشدن ولی همه امیدوار بودن و ادامه دادن و باورداشتن که موفق میشن .

    • اشکان

      همیشه اهداف بزرگی داشته باشید ، همیشه
      وگرنه یه روز به خودتون میاد و میبینید واسه اهداف بزرگ یه نفر دیگه تلاش میکنید.

    • نیما

      سلام و درود بر شما
      من ابتدا تحسین میکنم همه کسانی که از راه درست میلیاردر شدن بخصوص مولتی میلیاردرهای جوان.
      همه این افراد مثل ما هستن و هیچ فرقی وجود نداره کافیه که با خواسته ات هم ارتعاش بشی و به چیزهای خوب و مثبت در زندگیت توجه کنی. حتی چیزهای خیلی ساده. چون طبق قانون جذب به هر چیزی که توجه کنی و حست عوض کنه وارد زندگیت میشه. این جهان پر از فراوانی و فقط کافیه جلوی ذهن خودمون نگیریم. مطمئن باشید خدا هم کمک میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج