جاباما
۱۹۵۵۹۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

خبر خوش برای بازار مسکن در سال ۹۴

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران از ثبات قیمت مسکن و عدم افزایش آن تا تیرماه سال جاری خبر داد.

روزنامه دنیای اقتصاد: رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران از ثبات قیمت مسکن و عدم افزایش آن تا تیرماه سال جاری خبر داد.

حسام عقبایی در این باره توضیح داد: در سه ماه پایانی سال ۹۳ تحت تاثیر افزایش نسبی حجم معاملات خیز خروج از رکود در بازار مسکن برداشته شد و همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد در بهار ۹۴ نیز همزمان با افزایش حجم معاملات مسکن، قیمت‌ها به حالت ثابت باقی ماند و ثبات ایجاد شده در بازار مسکن به حالت قبل ادامه پیدا کرد.

وی افزود: فراهم شدن مقدمات توافق نهایی هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵، که با صدور بیانیه مطبوعاتی لوزان صورت گرفته است می‌تواند نوید بخش رفع تحریم‌ها و بهبود شرایط اقتصاد کلان کشور باشد که در نهایت منجر به ایجاد رونق اقتصادی در بخش مسکن خواهد شد.

عقبایی تاکید کرد: لغو تحریم‌های اقتصادی می‌تواند منجر به گردش مالی بین مردم و متقاضیان بازار مسکن و افزایش قدرت خرید آنها برای خانه‌دار شدن، شود.

وی ادامه داد: ممکن است این تحولات در بهار صورت نپذیرد و بهار ۹۴ برای بازار مسکن فصلی آرام و با ثبات مشابه آنچه سال گذشته در حوزه معاملات مسکن تجربه شد، ادامه پیدا کند.

عقبایی افزود: با این وجود برای مشاهده تحولات ناشی از بهبود شرایط روابط بین‌الملل و اقتصاد کلان و به تبع آن بهبود شرایط در بخش مسکن باید تا تیرماه که زمان توافق نهایی احتمالی است منتظر بمانیم.

وی تصریح کرد: هر چند تاثیر هرگونه تحولات سیاسی و اقتصادی بر اقتصاد مسکن تاثیری آنی و کوتاه‌مدت نخواهد بود و نیازمند گذر زمان است، بنابراین در کوتاه‌مدت این توافقات و همچنین بیانیه اخیر مطبوعاتی لوزان را چندان اثرگذار بر کمیت و کیفیت معاملات و قیمت مسکن نمی‌دانم.

به گفته عقبایی این بیانیه و همچنین توافق احتمالی تیرماه کمک قابل‌توجهی برای ایجاد رونق در بخش مسکن و خروج بازار معاملات از حالت رکود است.

وی همچنین در تشریح وضعیت معاملات در فصل بهار توضیح داد: همان‌طور که گفته شد در بهار سال جاری به هیچ وجه افزایش قیمت مسکن نخواهیم داشت و علاوه بر این پیش‌بینی می‌شود در اردیبهشت امسال همزمان با شروع جدی معاملات در بازار مسکن، حجم معاملات خرید و فروش بین متعاملین افزایش یابد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران تاکید کرد: افزایش حجم معاملات در اردیبهشت ماه به‌طور قطع به معنای بروز گرانی در بازار مسکن نخواهد بود که البته سیاست‌های دولت و مسوولان مسکن و اجرای هر چه سریع‌تر طرح‌های تامین مسکن در این زمینه نقش مهمی خواهد داشت.

عقبایی همچنین در خصوص حجم معاملات مسکن انجام شده در اسفند ماه ۹۳ اعلام کرد: در آخرین ماه سال قبل، در شهر تهران ۱۵ هزار و ۸۹۶ قرارداد اجاره، ۱۶ هزار و ۲۱۷ قرارداد خرید و فروش و هزار و ۱۳۸ مورد قرارداد پیش‌فروش منعقد شده است.

وی افزود: همچنین در اسفند ۹۳ در کل کشور در مجموع ۹۶ هزار و ۳۱۸ مورد خرید و فروش مسکن، ۵۰ هزار و ۳۸۶ مورد اجاره و ۴ هزارو ۶۱۶ مورد معامله پیش فروش انجام شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج