۱۹۵۸۲۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

طرح افزایش تعداد نمایندگان در مجلس

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ضمن تشریح طرح استانی شدن انتخابات مجلس، گفت: این طرح بزودی در دستورکار مجلس قرار می‌گیرد تا در صورت تبدیل به قانون، ‌در انتخابات مجلس دهم لحاظ شود.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ضمن تشریح طرح استانی شدن انتخابات مجلس، گفت: این طرح بزودی در دستورکار مجلس قرار می‌گیرد تا در صورت تبدیل به قانون، ‌در انتخابات مجلس دهم لحاظ شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین دخیل عباس زارع‌زاده با بیان این‌که طرح استانی شدن انتخابات ناظر به روند انتخاب کاندیداها در حوزه‌های انتخابیه و شمارش رأی آنها است، گفت: طبق این طرح فردی که از شهرستانی کاندیدا می‌شود، کاندیدای کل استان نیز محسوب شده و تمام استان می‌توانند به او رأی بدهند.

وی توضیح داد: این اتفاق در شرایطی می‌افتد که کاندیدای شهرستانی ۱۵ درصد رأی آن شهرستان را کسب کند که در این شرایط رأیش با کل رأی استان جمع می‌شود. این بدان معناست که فردی که در حوزه انتخابیه‌ای بتواند ۱۵ درصد رأی کل آن حوزه انتخابیه را بیاورد رأیش با رأی کلی استان نیز تجمیع شده و در صورت کسب بیشترین رأی می‌تواند به مجلس ورود پیدا کند. همچنین این به معنای آن است که نامزد حوزه انتخابیه‌ای کاندیدای آن استان نیز محسوب می‌شود.

سخنگوی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان این‌که با این تغییرات دغدغه وزارت کشور حل می‌شود، گفت: تغییرات اعمال شده در طرح استانی شدن انتخابات باعث نمی‌شود که همه نمایندگان از مرکز استان وارد مجلس شوند و دیگر این‌که اگر اکثریت استانی سنی نشین و یا شیعه است از هر دو اقلیت مذهبی در آن استان امکان پیروزی در انتخابات و ورود به مجلس وجود دارد.

زارع زاده با بیان این‌که این طرح بعد از تصویب در کمیسیون شوراها برای قرار گرفتن در دستور کاری مجلس به هیأت رئیسه ارجاع داده شده است گفت: تمام تلاش‌ها این است که هرچه سریع‌تر این موضوع در دستور کار مجلس قرار گیرد تا تغییرات در انتخابات مجلس دهم لحاظ شود. پیش‌بینی می‌شود که این طرح طی یک ماه آینده در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته وی این طرح ایرادات شورای نگهبان در طرح قبلی مجلس برای استانی شدن انتخابات مجلس را رفع کرده است.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس همچنین گفت: این کمیسیون قرار است طرح اضافه شدن ۲۰ نماینده به حوزه‌های انتخابیه را در دستور کار قرار دهد تا تعداد نمایندگان از ۲۹۰ نفر به ۳۱۰ نماینده برسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج