جاباما
۱۹۵۸۸۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

حمید فرخ‌ نژاد متولد شد!

حمید فرخ‌نژاد بازیگر سینما امروز ۲۸ فروردین ماه ۴۶ ساله شد.

خبرگزاری ایسنا: حمید فرخ‌نژاد بازیگر سینما امروز ۲۸ فروردین ماه ۴۶ ساله شد.

فرخ‌نژاد که «چاقی» را در جشنواره فیلم فجر گذشته داشت، بعد از این فیلم فعالیت بازیگری نداشته و بیشتر وقت خود را به فراهم کردن زیر ساخت‌های فرهنگی شهرش آبادان اختصاص داده و ضمن برگزای جشنواره «اروند» به عنوان دبیر با همکاری صندق اعتباری هنر به دنبال احداث چندین واحد سینمایی در خوزستان است.

او به ایسنا گفته بود: «هنوز در حسرت نوجوانی گمشده در غبار جنگ و بلاتکلیفی با کودکی که موهایش سفید می‌شود و مجبور است ادای آدم‌ بزرگ‌ها را درآورد، غصه‌ام می‌گیرد وقتی از بچگی‌کردن‌هایم دلگیر می‌شوم و باز ادای آدم بزرگ‌ها را درمی‌آورم، نمی‌خواهم باور کنم ولی پیر می‌شویم و به کودکی نزدیک‌تر.»

حمید فرخ‌ نژاد متولد شد!

این بازیگر از سال ۶۹ و با فیلم «در کوچه‌های عشق» خسرو سینایی وارد سینما شد اما بازی متفاوتش در «عروس آتش» او را به سینما معرفی کرد و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را در هجدهمین جشنواره فیلم فجر برایش به همراه آورد.

فرخ نژاد در بیش از ۲۵ سال فعالیت بازیگری‌اش در سینما در حدود ۳۰ فیلم به ایفای نقش پرداخته که از جمله آنها می‌توان به «ارتفاع پست»، « به رنگ ارغوان»، «چهارشنبه سوری»، « آتشکار »، « شب واقعه »، « در انتظار معجزه »، « گشت ارشا »، « روزهای زندگی »، « زندگی خصوصی آقا و خانم میم »، « استرداد » و «زندگی مشترک اقای محمودی و بانو » اشاره کرد.

او جوایزی را نیز از جشنواره‌های داخلی و خارجی کسب کرده که از مهمترین آن‌ها می‌توان به سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین فیلمنامه در هجدهمین جشنواره فیلم فجر، تندیس جشن خانه سینما و جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کارلووی‌واری برای فیلم «عروس آتش»، جایزه بهترین بازیگر جشنواره فیلم مسکو برای فیلم «طبل بزرگ زیر پای چپ»، جایزه بهترین بازیگر مرد در پنجاه و چهارمین جشنواره فیلم آسیا و اقیانوسیه برای فیلم «شب واقعه»، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در سی‌ویکمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم «استرداد» اشاره کرد.

فرخ نژاد تجربه کارگردانی فیلم «سفر سرخ» را نیز در کارنامه هنری‌اش دارد که این فیلم پس از حدود ۱۰ سال از ساختش در جشنواره ۲۹ فجر به نمایش درآمد اما هنوز موفق به اکران عمومی نشده است.

این بازیگر احتمالا سال جاری را با بازی در فیلم «پژمان» پیمان قاسم‌خانی آغاز کند.

حمید فرخ‌نژاد متولد ۲۸ فروردین‌ماه سال ۱۳۴۸ در آبادان و فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج