جزییات حذف محدوده «زوج و فرد» در تهران
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران جزئیات حذف فیزیکی محدوده زوج و فرد را تشریح کرد.
خبرگزاری ایسنا: معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران جزئیات حذف فیزیکی محدوده زوج و فرد را تشریح کرد.
سید جعفر تشکری هاشمی در تشریح جزئیات حذف محدوده زوج و فرد درتهران با بیان اینکه این طرح، توسط شهرداری تهران به شورای عالی ترافیک پایتخت پیشنهاد شده است، گفت: هیچ منطق قوی و قابل قبولی برای این استدلال که برای کنترل آلودگی هوا خودروها را به دو قسمت تقسیم و آنها را وادار کنیم که یکروز در میان، وارد معابر شوند؛ وجود ندارد.
وی با بیان اینکه چرا باید خودروهایی که چندین برابر آلودگی تولید میکند؛ به مانند وسایل نقلیهای که از استانداردهای زیادی برخوردارهستند وارد معابر شوند گفت: برهمین اساس طرحی جایگزین در شهرداری تهران تهیه و در شورای عالی ترافیک پایتخت نیز به تصویب رسید و خوشبختانه وزرات کشور هم نگاه مثبتی به این طرح دارند وسعی میکنند، بودجه را نیز پیگیری کنند تا این طرح در کل کشور اجرا شود.
تشکری هاشمی در تشریح جزئیات این طرح با بیان اینکه برای کنترل از مفهوم «مناطق کم آلوده کننده هوا» استفاده میشود، گفت: بدین ترتیب خودروها با توجه به اطلاعاتی که در پرونده الکترونیکشان و برمبنای میزان آلایندگی وجود دارد، به چهار دسته خودروهای قرمز(بسیار آلاینده)،زرد ، سبز و آبی تقسیم میشوند.
وی همچنین درخصوص جایگزینی محدوده کم آلاینده به جای محدوده زوج و فرد در پایتخت گفت: خودروهای تهران به صورت مجازی به چند رنگ تقسیم میشوند که براین اساس خودروهای قرمز شامل خودروهایی میشوند که به سن فرسودگی رسیده، کاربراتوری هستند و توان اخذ معاینه فنی را ندارند که این دسته از خودروها امکان فعالیت در تهران را ندارند.
وی همچنین در مورد ویژگی خودروهای زرد تصریح کرد: این خودروها به سن فرسودگی نزدیک هستند و استاندارد آنها پایینتر از یورو۲ است و قطعا محدودیتهایی را در زمان آلودگی هوا برای تردد در هسته مرکزی و محدوده طرح ترافیک برای آنها در نظر خواهیم گرفت.
تشکری در مورد خودروهای سبز نیز گفت: این خودروها استاندارد بیش از یورو ۲ دارند و در شرایط اضطرار آلودگی هوا، برای تردد آنها محدودیتهایی در نظرگرفته خواهد شد.
معاون حمل و نقل شهرداری تهران در مورد خودروهایی که جزء رنگ آبی قرار میگیرند، افزود: این خودروها برقی و دارای استاندارد بیش از یورو۵ هستند که محدودیت کمتری برای تردد آنها در مواقع حساس، در نظر گرفته خواهد شد.
وی با انتقاد از افزایش محدوده زوج و فرد ادامه داد: پلاک خودرو منشاء آلودگی نیست که با افزایش آلایندگی هوا تردد خودروها را زوج و فرد میکنیم.
معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که خودروهای کم آلاینده در سطح شهر تردد کنند، گفت: خودروهای فرسوده که آلایندگی زیادی دارند، جان میلیونها نفر را به خطر می اندازد و باید با اتخاذ تدابیری و متناسب با آلودگی هوا، اجازه تردد به خودورها داده شود.
به گفته وی، در صورت تصویب نهایی این طرح اطلاعات لازم به مردم ارائه می شود.
سید جعفر تشکری هاشمی در تشریح جزئیات حذف محدوده زوج و فرد درتهران با بیان اینکه این طرح، توسط شهرداری تهران به شورای عالی ترافیک پایتخت پیشنهاد شده است، گفت: هیچ منطق قوی و قابل قبولی برای این استدلال که برای کنترل آلودگی هوا خودروها را به دو قسمت تقسیم و آنها را وادار کنیم که یکروز در میان، وارد معابر شوند؛ وجود ندارد.
وی با بیان اینکه چرا باید خودروهایی که چندین برابر آلودگی تولید میکند؛ به مانند وسایل نقلیهای که از استانداردهای زیادی برخوردارهستند وارد معابر شوند گفت: برهمین اساس طرحی جایگزین در شهرداری تهران تهیه و در شورای عالی ترافیک پایتخت نیز به تصویب رسید و خوشبختانه وزرات کشور هم نگاه مثبتی به این طرح دارند وسعی میکنند، بودجه را نیز پیگیری کنند تا این طرح در کل کشور اجرا شود.
تشکری هاشمی در تشریح جزئیات این طرح با بیان اینکه برای کنترل از مفهوم «مناطق کم آلوده کننده هوا» استفاده میشود، گفت: بدین ترتیب خودروها با توجه به اطلاعاتی که در پرونده الکترونیکشان و برمبنای میزان آلایندگی وجود دارد، به چهار دسته خودروهای قرمز(بسیار آلاینده)،زرد ، سبز و آبی تقسیم میشوند.
وی همچنین درخصوص جایگزینی محدوده کم آلاینده به جای محدوده زوج و فرد در پایتخت گفت: خودروهای تهران به صورت مجازی به چند رنگ تقسیم میشوند که براین اساس خودروهای قرمز شامل خودروهایی میشوند که به سن فرسودگی رسیده، کاربراتوری هستند و توان اخذ معاینه فنی را ندارند که این دسته از خودروها امکان فعالیت در تهران را ندارند.
وی همچنین در مورد ویژگی خودروهای زرد تصریح کرد: این خودروها به سن فرسودگی نزدیک هستند و استاندارد آنها پایینتر از یورو۲ است و قطعا محدودیتهایی را در زمان آلودگی هوا برای تردد در هسته مرکزی و محدوده طرح ترافیک برای آنها در نظر خواهیم گرفت.
تشکری در مورد خودروهای سبز نیز گفت: این خودروها استاندارد بیش از یورو ۲ دارند و در شرایط اضطرار آلودگی هوا، برای تردد آنها محدودیتهایی در نظرگرفته خواهد شد.
معاون حمل و نقل شهرداری تهران در مورد خودروهایی که جزء رنگ آبی قرار میگیرند، افزود: این خودروها برقی و دارای استاندارد بیش از یورو۵ هستند که محدودیت کمتری برای تردد آنها در مواقع حساس، در نظر گرفته خواهد شد.
وی با انتقاد از افزایش محدوده زوج و فرد ادامه داد: پلاک خودرو منشاء آلودگی نیست که با افزایش آلایندگی هوا تردد خودروها را زوج و فرد میکنیم.
معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که خودروهای کم آلاینده در سطح شهر تردد کنند، گفت: خودروهای فرسوده که آلایندگی زیادی دارند، جان میلیونها نفر را به خطر می اندازد و باید با اتخاذ تدابیری و متناسب با آلودگی هوا، اجازه تردد به خودورها داده شود.
به گفته وی، در صورت تصویب نهایی این طرح اطلاعات لازم به مردم ارائه می شود.
پ
نظر کاربران
بالاخره تازه تو این زمینه میخوان کمی هوشمندی داشته باشند!
احسنت به این طرح.باید به خودروسازها هم فشار آورد
چند درصد مردم پول کافی برای تهیه ماشین استاندارد دارند؟این وسط باز هم مردم اذیت میشند.
اول از همه ، اتوبوسهاي شركت واحد ، ميني بوسهاي فرسوده ، وانت بارها كاميونها و موتورسيكلتها ( اين آلات قتاله و رونده !! ) و اتوموبيلهاي دولتي و دودزا و آلوده كننده هوا رو از مدار خارج كنيد ، تا مردم هم ببينند و باور كنن ! و بعد ، خودشون اقدام كنند !
این طرح رو از آلمان کپی کردید ولی عیب نداره باز هم ،به شرطی که همون جوری که آلمانها اجراش می کنند اجراش کنیدآ
به جاي محدوديت براي شهروندان و ايجاد فشار رواني و هزينه گزاف هوشمندانه عمل كنيم
آیا خودروئی که با پرداخت مبلغی و خرید یک برگۀ عبور، وارد محدودۀ طرح ترافیک شده و باعث آلودگی بیش از حد هوا میشود مجاز به تردد در تهران است ولی خودرو هائی که نسبتا" استاندارد میباشند در محدودۀ طرح و زوج هم محدودیت داشته باشند؟ خداوند مهندس بازرگان را رحمت کند. او میخواست با این طرح محدودۀ مرکزی شهر را از وجود سایر خودروها تخلیه کرده و باعث روان شدن ترافیک برای وسائل نقلیۀ عمومی شود ولی اکنون با گرفتن مبلغی مجوز ورود به محدودۀ مرکزی شهر را با هر وسیلۀ نقلیۀ معیوب را هم میشود خریداری نمود. اصل ماجرا این است که فقط درآمدزائی شود. همین
اقا خيلي ها رفتن دو تا ماشين خريدن تا هم زوج داشته باشند هم فرد اين طرح بسود خوروسازهاي داخلي بود خوب است که اين طرح پيشهاد شده
با اين تفاسير فقط ثروتمندان حق تردد در هسته مركزي پايتخت را دارند.
چون قدرت خريد ماشين هاي مدل بالا و گران قيمت را دارند و ميتوانند چندين ماشين داشته باشند با پلاك مختلف زوج و فرد