نیاز ايران به حداقل ۴۰۰ هواپيما
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ایران روز جمعه اعلام کرد ایران در ۱۰ سال آینده به ۴۰۰ تا ۵۰۰ فروند هواپیما نیاز خواهد داشت.
خبرگزاری صدا و سیما: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ایران روز جمعه اعلام کرد ایران در ۱۰ سال آینده به ۴۰۰ تا ۵۰۰ فروند هواپیما نیاز خواهد داشت.
این نوسازی ضروری است اما تا زمان توافق جامع درباره پرونده هسته ای ایران به حالت تعلیق در آمده است.
صنعت حمل و نقل هوایی ایران تحت تاثیر تحریم آمریکا قرار گرفته که شرکت های غربی را از فروش هواپیما و قطعات آن به شرکت های ایرانی منع کرده است.
این تحریم بخشی از ناوگان هوایی ایران را زمین گیر کرده است.
بخشی از این تحریم بر اساس توافقنامه موقت درباره پرونده هسته ای ایران لغو شد. این توافقنامه که نوامبر ۲۰۱۳ بین ایران و قدرت های بزرگ امضا شد، قطعات و تعمیرات مرتبط با ایمنی را شامل می شود اما فروش هواپیما همچنان ممنوع است.
ایران و گروه پنج به اضافه یک ( چین، آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و آلمان ) قرار است تا پایان ماه ژوئن به توافق نهایی برسند که ماهیت کاملا صلح آمیز برنامه هسته ای تهران را در ازای لغو تحریم های بین المللی اعمال شده بعد از ۲۰۰۶ تضمین خواهد کرد.
خبرگزاری رسمی ایرنا به نقل از علیرضا جهانگیریان، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ایران گزارش داد: « ما در ۱۰ سال آینده به ۴۰۰ تا ۵۰۰ فروند هواپیما نیاز خواهیم داشت .»
وی اعلام کرد ناوگان هوایی ایران اکنون از ۱۴۰ هواپیمای در حال فعالیت تشکیل شده که « بر اساس معیارهای بین المللی مربوط به شاخص جمعیت و مساحت کشور بسیار پایین است .»
جهانگیریان خاطر نشان کرد بعد از امضای توافقنامه موقت در سال ۲۰۱۳ بسیاری از شرکت های هواپیمایی خارجی « مذاکراتی را با شرکت ها و سازمان های هوایی برای ارزیابی بازار حمل و نقل انجام داده اند .»
وی گفت: «این شرکت ها بر عزم خود را برای گسترش فعالت خود در صورت تغییر اوضاع تاکید کرده اند .»
امریکا از نوامبر ۲۰۱۳ به بوئینگ و جنرال الکتریک که به ویژه رئاکتور تولید می کند اجازه داده است به ایران قطعات هواپیما بفروشند که این امر زمینه را برای افزوده شدن حدود ۱۰ هواپیما به ناوگان ایران فراهم کرده است.
ایران برای دور زدن تحریم ها ساخت هواپیمای روس و اوکراینی به ویژه آنتونوف ۱۴۰ را برای پروازهای داخلی در دستور کار داشته است. تهران همچنین در سال های اخیر هواپیماهای کار کرده به ویژه از ایرباس خریده یا اجاره کرده است.
این نوسازی ضروری است اما تا زمان توافق جامع درباره پرونده هسته ای ایران به حالت تعلیق در آمده است.
صنعت حمل و نقل هوایی ایران تحت تاثیر تحریم آمریکا قرار گرفته که شرکت های غربی را از فروش هواپیما و قطعات آن به شرکت های ایرانی منع کرده است.
این تحریم بخشی از ناوگان هوایی ایران را زمین گیر کرده است.
بخشی از این تحریم بر اساس توافقنامه موقت درباره پرونده هسته ای ایران لغو شد. این توافقنامه که نوامبر ۲۰۱۳ بین ایران و قدرت های بزرگ امضا شد، قطعات و تعمیرات مرتبط با ایمنی را شامل می شود اما فروش هواپیما همچنان ممنوع است.
ایران و گروه پنج به اضافه یک ( چین، آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و آلمان ) قرار است تا پایان ماه ژوئن به توافق نهایی برسند که ماهیت کاملا صلح آمیز برنامه هسته ای تهران را در ازای لغو تحریم های بین المللی اعمال شده بعد از ۲۰۰۶ تضمین خواهد کرد.
خبرگزاری رسمی ایرنا به نقل از علیرضا جهانگیریان، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ایران گزارش داد: « ما در ۱۰ سال آینده به ۴۰۰ تا ۵۰۰ فروند هواپیما نیاز خواهیم داشت .»
وی اعلام کرد ناوگان هوایی ایران اکنون از ۱۴۰ هواپیمای در حال فعالیت تشکیل شده که « بر اساس معیارهای بین المللی مربوط به شاخص جمعیت و مساحت کشور بسیار پایین است .»
جهانگیریان خاطر نشان کرد بعد از امضای توافقنامه موقت در سال ۲۰۱۳ بسیاری از شرکت های هواپیمایی خارجی « مذاکراتی را با شرکت ها و سازمان های هوایی برای ارزیابی بازار حمل و نقل انجام داده اند .»
وی گفت: «این شرکت ها بر عزم خود را برای گسترش فعالت خود در صورت تغییر اوضاع تاکید کرده اند .»
امریکا از نوامبر ۲۰۱۳ به بوئینگ و جنرال الکتریک که به ویژه رئاکتور تولید می کند اجازه داده است به ایران قطعات هواپیما بفروشند که این امر زمینه را برای افزوده شدن حدود ۱۰ هواپیما به ناوگان ایران فراهم کرده است.
ایران برای دور زدن تحریم ها ساخت هواپیمای روس و اوکراینی به ویژه آنتونوف ۱۴۰ را برای پروازهای داخلی در دستور کار داشته است. تهران همچنین در سال های اخیر هواپیماهای کار کرده به ویژه از ایرباس خریده یا اجاره کرده است.
پ
نظر کاربران
تازه داره رو میشه که تا چه حد تحریما فلجمون کرده