جاباما
۱۹۶۱۶۶
۵۰۵۶
۵۰۵۶
پ

سوپ ذرت

اگرچه درست كردن سوپ و آش معمولا از جمله مهارت‌هاي شما آقايان در آشپزي نيست ولي گاهی اوقات که آدم هوس می کند، به زحمت آن مي‌ارزد.

سوپ ذرت
مجله آشپزی مثبت - سیمین کیانمنش: اگرچه درست كردن سوپ و آش معمولا از جمله مهارت‌هاي شما آقايان در آشپزي نيست ولي گاهی اوقات که آدم هوس می کند، به زحمت آن مي‌ارزد. البته سوپ پيشنهادي ما، هم ساده است و هم سريع درست مي‌شود. درضمن با توجه به اينكه تقریبا در فصل ذرت هستیم، سوپ ذرت، غذايي فصلي و مناسب خواهد بود.

سوپ ذرت

مواد لازم

  • ۲ ق‌س روغن سرخ كردني
  • ۱عدد پياز (ريز خرد شود)
  • ۱ عدد فلفل دلمه‌اي قرمز
  • ۴۵۰ گرم دانه ذرت
  • ۳ پيمانه آب مرغ
  • ۱ پيمانه خامه
  • نمك و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه:

1. پياز را پوست بكنيد و ريز خرد كنيد. داخل فلفل‌دلمه‌اي را هم خالي كرده و نگيني خرد كنيد. تابه‌اي آماده كرده و روغن در آن بريزيد و روي شعله اجاق‌گاز قرار دهيد و بگذاريد داغ شود. سپس پياز خرد شده را در روغن تفت دهيد؛ البته لازم نيست پياز خيلي سرخ شود. تفت دادن به مدت پنج دقيقه كافي است.

2. ذرت را به صورت جداگانه در قابلمه‌اي حاوي مقداري آب جوش بريزيد و مدت يك ربع صبر كنيد تا بپزد. سپس ذرت را همراه با پياز و فلفل دلمه‌اي تفت داده شده داخل دستگاه خردكن يا غذاساز بريزيد. دستگاه را چند بار روشن و خاموش كنيد تا مايه سوپ صاف و يكنواخت شود.

نكته: در صورتي كه مايه سوپ آن‌قدر خشك است كه خوب با هم مخلوط نمي‌شود، هنگام خرد كردن مواد، كمي از آب مرغ به آنها اضافه كنيد.

3. قابلمه‌اي آماده كنيد و مخلوط مايه را همراه با آب مرغ در آن بريزيد، نمك و فلفل هم بيفزاييد. قابلمه را روي شعله اجاق گاز قرار دهيد و پنج دقيقه صبر كنيد تا بپزد.

4. قابلمه را از روي شعله برداريد و پنج دقيقه كنار بگذاريد تا از حرارت بيفتد. سپس كم‌كم خامه را اضافه كنيد. حالا سوپ شما آماده سرو كردن است.

نكته1: اين سوپ را مي‌توانيد به صورت سرد هم سرو كنيد. البته در صورتي كه بخواهيد سوپ را داغ داغ ميل كنيد، پس از اضافه كردن خامه دوباره آن را روي شعله ملايم اجاق گاز قرار دهيد ولي مراقب باشيد نجوشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج