جاباما
۱۹۶۲۰۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

«پژو» نهایت بهره را از انحصار بازار ایران می‌‌برد

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: وجود انحصار در قرارداد با شرکت‌های خودروسازی خارجی باعث شده پژو فرانسه نهایت سوءاستفاده را از این وضعیت داشته باشد و این در حالی است که طبق مستندات شرکت‌های زیادی حاضر به سرمایه‌گذاری در ایران بودند.

خبرگزاری فارس: علی علیلو نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قراردادهای شرکت‌های خودروسازی کشورمان با پژو فرانسه، گفت: شواهد و قرائن بیانگر این موضوع است که افرادی سعی دارند تا این انحصار در قرارداد با شرکت پژو انجام شود و این در حالی است که طبق مستندات موجود شرکت‌های خودروسازی زیادی آمادگی خود را برای همکاری در بحث تکنولوژی خودرو و همکاری در این بخش با ایران اعلام کرده‌اند.

وی افزود: در تحقیق و تفحصی که از شرکت‌های خودروسازی انجام شد مشخص شد که به رغم وجود گزینه‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری در صنعت خودروی ایران و وجود انحصار برای شرکت پژو فرانسه بالاترین سواستفاده خود را از این وضعیت انحصاری صورت داده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین اظهار داشت: وضعیت فعلی صنعت خودروسازی کشور ما را به این واقعیت می‌رساند تا زمانی که صنعت به صورت دولتی مدیریت شود وجود رانت در آن امری طبیعی و عادی است.

علیلو خاطرنشان کرد: صنعت باید به طور خصوصی اداره شده و از دست دولت خارج شود و در چنین شرایطی است که بازار صنعت خودرو جنبه رقابتی به خود گرفته و ما شاهد بهبود شرایط در این حوزه خواهیم بود.

وی با اشاره به استفاده از قطعات چینی در خودروهای داخلی اظهار داشت: برخی از قطعه‌سازان داخلی قطعات ساخته شده در کشور چین را با بسته‌بندی ایران به شرکت‌های خودروساز تحویل می‌دهند و با این کار اصالت و هویت و استقلال خود را نگه نداشته و به این فعالیت ضربه می‌زند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس در پایان گفت: یکی از قطعه‌سازان کشورمان که از مدیران انجمن خودروسازان نیز هست با سرمایه‌گذاری در کشور چین و احداث کارخانه، قطعات یدکی‌ خودروها را در آنجا تولید و به کشور وارد می‌کند و کسی که باید از هویت صنعت کشور صیانت کند اولین نفری بوده که در کشور چین کار قطعه‌سازی را به راه انداخته است و این قطعات را به کشور وارد می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج