۱۹۶۲۵۴
۱۲ نظر
۵۰۰۱
۱۲ نظر
۵۰۰۱
پ

توافق جدید بر سر نرخ سود سپرده بانکی

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی از توافق بانک‌های دولتی و خصوصی برای کاهش نرخ سود سپرده به ۲۰ درصد و کاهش ۲ تا سه درصدی سود تسهیلات خبر داد.

خبرگزاری فارس: عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک ملی ایران و رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها به نیابت از بانک‌های دولتی و خصوصی اعلام کرد: مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی در نشست صبح امروز خود که در محل بانک تجارت انجام گرفت برای کاهش سود بانکی به تفاهم رسیدند.

همتی اعلام کرد با توجه به کاهش نرخ تورم و تأکیدات مقام محترم ریاست جمهوری و دیدگاه‌ها و نظرات وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی و رئیس‌کل محترم بانک مرکزی، مدیران بانک‌ها امروز توافق کردند در اولین مرحله سود علی‌الحساب سپرده‌های یک ساله را به ۲۰ درصد کاهش داده و سود تسهیلات مشارکتی رایج بانک‌ها را بسته به نوع فعالیت ۲ تا ۳ درصد کاهش دهند.

به گفته همتی در این جلسه مقرر شد در صورت تأیید بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار این پیشنهاد از ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری عملیاتی گردد.

وی افزود: در این جلسه ابراز امیدواری شد پیشنهادات بانک‌ها در مورد الزامات تثبیت و عملیاتی شدن نرخ‌های جدید که طی نامه‌ای به بانک مرکزی اعلام خواهد شد مطمح‌نظر مسئولان محترم بانک مرکزی و شورای محترم پول و اعتبار قرار گرفته و در جهت تعادل عرضه و تقاضای پول در بازار ملحوظ گردد تا انشاءاله زمینه کاهش مرحله بعدی نرخ سود نیز مهیا شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سپرده گذار

      سود تسهیلات را کاهش دهید

    • اکبر از کلور

      اصلا این تصمیم به نفع اقتصاد وسپرده گذاران نیست واجحاف درحق سپرده گذاران است

    • ali

      اینا دارند پیشدستی میکنند.... در واقع میخواند از کاهش زیر 20 درصد فرار کنند..... این 2درصد اگر واقعی باشه هیچ تاثیری رو متغیرهای کلان نداره..

    • فرشاد

      قیمت نان و تاکسی گوشت و مرغ و... گران شده از اون طرف سود بانکی تنها درآمد اندک پس انداز مردم قراره کم بشه و هر روز زندگی برای مردم سخت تر بشه

    • اهورا

      از ماست که بر ماست
      کلا همش واسه ماست

    • کارمند دولت

      پولای کارمندیمونو که به بدبختی بدست آوردیم را از بانک که کشیدیم بیرون متوجه میشید حیف این پول در بانک!

    • akbar

      چندرغاز سود اندک به مردم میدهند هر سال و تحت هر عنوان بهش دست درازی می کنند بعدم میگن تورم پایین آمده مثل آب خوردن دروغ میگن ! بخورید حق مارا بخورید همیشه خدا اینجور نخواهد ماند بالاخره ماهم یقیقا خدایی داریم و آهی

    • تناوری

      هرچقدرسود سپرده های مردم کمتر بشه ، به همان میزان سپرده گذاری نیز کمتر خواهد شد واین به ضرر نظام وکشوراست

    • محمود

      خوب حق دارند چون دبیران آموزش و پرورش اعتراض کردند ولی کارمندان بانک انسانهای محجوب ومظلومی هستند. بدبختها رو در شب عید و غیر از 14 درصد حدود یک میلیون تومان و بیشتر به حقوق این بدبختها اضافه کردند تا بتوانند لااقل قسط وامهای کلانی که هر چند سال یکبار می گیرند را بپردازند.

    • سعید طهمورثی

      انشاء الله این تصمیم موجب رونق تولیدوکمک به بخش اشتغال وکلیه دغدغه های دولتمردان ومسئولان امرشودوتبعات ناشی ازآن رفاه وامنیت مالی شرمایه گذاران ومردم را بدنبال داشته باشدومسیرهای خلاف را ازفرصت طلبان واختلاس کنندگان بگیرد

    • بدون نام

      اشتباه است

    • کمالی

      سلام
      به نظرم دولت به لحاظ اقتصادی به بن بست رسیده با اینکار که ارزش پول ملی بالا نمی ره وضع تولید هم بهتر نمیشه فقط باز پرداخت دولت کمتر میشه باز با اینکار بازار دلالی گرمتر میشه دقیقا مثل روال
      همیشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج