۱۹۶۲۹۷
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

رم در انتظار لغو تحریم‌ها برای ورود به ایران

&#۰۳۹;لاپو پیستلی&#۰۳۹; معاون وزیر خارجه ایتالیا بامثبت خواندن توافق اولیه در لوزان با اشاره به تحریم های غرب علیه ایران گفت: تحریم ها هرگز منجر به متوقف شدن برنامه هسته ای ایران نشد.

ایرنا: معاون وزیر خارجه ایتالیا در کنفرانسی در موسسه امور بین المللی 'IAI' در شهر رم با اشاره به تحریم ها و تاثیرات ناشی از آن در مذاکرات هسته ای افزود: تحریم ها در اقتصاد ایران یویژه در صنعت نفت و سرمایه گذاری ها تاثیر داشته اما هرگز نتوانستند برنامه هسته ای را متوقف کنند.

وی با اشاره به توافق لوزان میان ایران و ۱+۵ گفت: توافق اولیه با ایران در خصوص برنامه هسته ای را می توان پیروزی ابزار دیپلماتیک است که بر پایه عمل اتخاذ شد.

وی افزود: این توافق از نظر استراتژیکی برای آغاز برقراری تعادل جدید در منطقه بسیار مهم بشمار می رود و توافق لوزان نیاز به حمایت و اجرا دارد.

پیستلی ضمن ابراز امیدواری برای نهایی شدن توافقات هسته ای، به فرصت های اقتصادی ناشی از لغو تحریم ها اشاره کرد و گفت: ایران با توافق هسته ای تبدیل به بازار جالبی خواهد شد که همه ما منتظر آن هستیم. ایتالیا فرصت های اقتصادی زیادی را در این کشور در همه نوع کالا خواهد داشت چرا که اقتصاد ما تولیدی و متنوع است.

وی افزود: در ایران، تقاضا برای کالاهای تمام شده و نیمه تمام و ساختاری وجود دارد و جامعه اقتصادی ما بسیار علاقه مند است بداند که چه زمانی و چگونه فضاهای جدید کاری در این کشور ایجاد خواهند شد.

پیستلی گفت: البته توافق هسته ای نیاز به حمایت و اجرا دارد. ایتالیا از روابط دیرینه با ایران برخوردار است و به همین دلیل ما هرگز سیاست پویا و پیچیده، اما خوانا را از دست ندادیم . ما همواره تشویق به مذاکرات کرده و با قضاوتی مثبت ، قبل و پس از لوزان، روی (موفقیت آمیز بودن) توافق هسته ای شرط بندی کردیم.

از سوی دیگر 'لیچا ماتیولی' نایب رییس اتحادیه صنایع ایتالیا اخیرا اظهار کرد : با لغو تحریم ها علیه ایران می توانیم هشت میلیارد یورو صادرات در سال را جبران کنیم و به طور یقین در صورت لغو تمام تحریم ها، اتحادیه صنایع نیز دست به کار خواهد .

شرکت بیمه اعتباری ساچه نیز اخیرا در گزارشی اعلام کرد که از نخستین سال تحریم ها صادرات ایتالیا ۱۹ درصد کاهش پیدا کرد و سپس به ۲۵ درصد رسید. تحریم ها از سال ۲۰۰۶ میلادی ۱۵ میلیارد یورو زیان به اقتصاد ایتالیا زد که ۶۰ درصد این میزان تنها در سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ بود و پیش بینی شده است در سه سال آینده صادرات ایتالیا با لغو تحریم ها به ۱۹ میلیارد یورو برسد، درحالی که اکنون تنها ۳ میلیارد یورو است.

ایتالیا که درگیر بدهی های عمومی ، رکود و بحران اقتصادی است، بی صبرانه در انتظار نهایی شدن توافق هسته ای و لغو تحریم ها برای ورود به بازار پرسود ایران و رسیدن به فرصت های جدید اقتصادی برای شرکت هایی است که ادامه حیات آنان در گرو صادرات است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی ایتالیا ، لغو تحریم ها راه را برای ورود شرکت های ایتالیایی به ایران باز می کند و فرصت های بزرگ تجاری که پس از آن بوجود خواهد آمد، می تواند یک جهش قابل توجه در صادرات این شرکت ها باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج