۱۹۶۳۱۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

افشای مرکز عملیات‌ پهپادهای آمریکایی

یک هفته نامه آلمانی با استناد به اسناد محرمانه‌ای گزارش داد که پایگاه هوایی "رام اشتاین" آمریکا در آلمان ظاهرا مرکز اصلی عملیات های هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا بوده است.

خبرگزاری تسنیم: بر اساس گزارش هفته نامه "اشپیگل" ظاهرا حمایت های آلمان از عملیات های نظامی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا بسیار گسترده‌تر از آنچه که تا به حال مشخص شده است می باشد. به گونه‌ای که بسیاری از این عملیات های مرگبار از آلمان انجام می شده است.

آمریکا عملیات های نظامی پهپادهای خود را از آلمان هدایت می کرده است.

هفته نامه اشپیگل با استناد به اسناد سری از آمریکا که سایت خبری " اینترسپت" هم آن را ارائه داده است نوشت: عملا همه عملیات های مرگبار هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در آفریقا و خاورمیانه از طریق پایگاه هوایی " رام اشتاین" واقع در جنوب غربی آلمان در ایالت " راینلاند فالتس" انجام گرفته است.

یکی از مقامات ایالات متحده که با این برنامه نظامی محرمانه آشنایی داشته است اظهارداشته است که از پایگاه هوایی "رام اشتاین" سیگنال هایی منتقل می شده است که به پهبادها دستور می داده است چه اقدامی را باید انجام دهند.

دولت آمریکا از این نوع عملیات های نظامی خود از جمله برای کشتار به اصطلاح مظنونین ترور استفاده می کرده است که بر اساس گزارش های مطبوعاتی این عملیات ها در کشورهایی از جمله یمن، عراق، پاکستان، سومالی یا افغانستان انجام می گرفته است.

به گزارش هفته نامه اشپیگل، افشای اسناد محرمانه درباره این برنامه های نظامی می تواند دولت آلمان را تحت فشار قرار دهد. دولت آلمان همواره تا کنون استدلال می کرده است که هیچ گونه شواهد موثقی مبنبی بر نقش مرکزی پایگاه هوایی رام اشتاین در عملیات های نظامی پهبادهای آمریکا در اختیار ندارد.

هفته نامه اشپیگل حالا گزارش می دهد که این اسناد محرمانه به دولت آلمان نشان می دهد که برلین سال ها از اطلاعات دقیقی درباره پایگاه رام اشتاین و شرایط قانونی جنجال برانگیز آن برخوردار بوده است.

بر اساس گزارش هفته نامه "اشپیگل" ظاهرا آمریکا در ۱۸ نوامبر سال ۲۰۱۱ به وزارت دفاع آلمان به صورت کتبی اطلاع رسانی کرده بوده است که در پایگاه هوایی "رام اشتاین" یک ایستگاه رله برای عملیات های هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا راه اندازی می شود.

به گزارش هفته نامه اشپیگل ظاهرا در دولت آلمان اختلاف نظر زیادی درباره چگونگی واکنش نشان دادن به این گزارش وجود دارد.

هواپیماهای بدون سرنشین سال هاست که در آمریکا به زرادخانه های ارتش وسازمان سیای این کشور تعلق دارند. در این میان بخصوص اوباما این ابزار را به عنوان سلاح اصلی خود در مبارزه با تروریسم مورد استفاده قرار داده است. دولت آمریکا عملیات های هواپیماهای بدون سرنشین خود را به عنوان بخشی از جنگ علیه تروریسم توجیه می کند. گروه های حقوق بشری شدیدا این عملیات های نظامی آمریکا را مورد انتقاد قرار می دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج