۱۹۶۳۱۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

درخواست ۱۶ وزیر اروپا برای تحریم اسراییل

روزنامه صهیونیستی( هاآرتص) نوشت که ۱۶ وزیر خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نامه ای به فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی این اتحادیه خواستار تحریم کالاهای تولیدی شهرک نشینان صهیونیست شدند.

ایرنا: روزنامه صهیونیستی( هاآرتص) نوشت که ۱۶ وزیر خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نامه ای به فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی این اتحادیه خواستار تحریم کالاهای تولیدی شهرک نشینان صهیونیست شدند.

هاآرتص افزود که در این نامه آمده است به سرعت از فروش کالاهای تولیدی شهرک نشینان صهیونیست ساکن کرانه باختری در شبکه بازار اروپا با نصب نشانه های متمایز کننده جلوگیری شود.

این روزنامه صهیونیستی خاطرنشان کرد که از میان ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا، وزیران خارجه ۱۶ کشور فرانسه، انگلیس، اسپانیا، ایتالیا، بلژیک ، سوئد، مالت، اتریش ، ایرلند، پرتغال، اسلوونی ، مجارستان، فنلاند، دانمارک ، هلند و لوکزامبورگ این نامه را امضا کرده اند.

در این نامه آمده است: معتقدیم که نصب نشانه های متمایز کننده بر روی کالاهای تولیدی شهرک نشینانان در کرانه باختری و ایجاد مانع در فروش آنها در بازار اروپا ، گامی مهم برای فراهم کردن شرایط تشکیل دو کشور است.

۱۶ وزیر خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنین ادامه توسعه شهرک سازی در مناطق اشغالی فلسطین از جمله تحت سیطره تشکیلات خودگردان فلسطین را غیرقانونی خوانده و آن را تهدید کننده روند دستیابی به سازش نهایی دانسته اند.

در آوریل سال ۲۰۱۳ نیز ۱۳ وزیر خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا نامه ای مشابه به کاترین اشتون مسئول وقت سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشتند اما اقدام اتخاذ شده در این زمینه به درخواست جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در تابستان همان سال متوقف شد.

هاآرتص نوشت: وزارت خارجه اسراییل و برخی دیپلمات های اروپایی معتقدند که متن نامه جدید را دیدیا رندر وزیر خارجه بلژیک نوشته است.

بلژیک در ماه اوت سال ۲۰۱۴ خواستار جلوگیری از فروش کالاهای تولیدی شهرک نشینانان صهیونیست در بازار اروپا با نصب نشانه های متمایز کننده بر آنها شده بود.

فرانک والتر اشتانمایر وزیر خارجه آلمان از امضای این نامه جدید خودداری و حتی به این اقدام اعتراض کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج