جاباما
۱۹۶۴۳۶
۴ نظر
۵۰۱۹
۴ نظر
۵۰۱۹
پ

عكس پروفايل در مورد آدم‌ها چه مي‌گويد؟

اين تنها يك عكس نيست! شما با قرار دادن يك تصوير در صفحه پروفايل‌تان مي‌خواهيد حرف‌هاي زيادي را به‌دوستانتان بزنيد.

عكس پروفايل در مورد آدم‌ها چه مي‌گويد؟
مجله سیب سبز: براي بعضي‌ها فرقي نمي‌كند كه در اينستاگرام حاضر باشند يا در فيس‌بوك. از نظر آنها شبكه‌هاي اجتماعي مجازي، تنها فضايي براي انتشار عكس يا به اشتراك گذاشتن رويدادهاي زندگي‌شان به روايت تصوير با ديگران است. اين دسته از كاربران، از هر فرصتي براي گرفتن يك تصوير خاص يا دلنشين استفاده مي‌كنند و كمتر پيش مي‌آيد كه يك عكس را بيشتر از چند ماه روي پروفايل‌شان قرار دهند.

اما چه شما در گروه اين كاربران عكس‌دوست قرار داشته باشيد و چه ميانه‌اي با تغيير دادن عكس‌تان نداشته باشيد، با قرار دادن يك تصوير در پروفايل‌تان حرف‌هاي زيادي به مخاطبان‌تان مي‌زنيد؛ حرف‌هايي كه شايد ناخودآگاه آنها را به زبان تصوير درآورده و روي پروفايل‌تان گذاشته باشيد. ما در اين صفحه، عكس پروفايل شما را رمزگشايي مي‌كنيم و مي‌گوييم پشت تصويري كه براي معرفي خودتان انتخاب كرده‌ايد، چه پيام ناخودآگاهي وجود دارد.

حسابي به خودتان رسيده‌ايد؟

چهره‌اي با آرايش كامل؛ انگار اين عكس پيش از رفتن به يك ‌مهماني مجلل گرفته شده و براي آراستن موها و صورت حسابي وقت صرف شده است.

مي‌خواهيد چه بگوييد؟

به نظر افرادي كه اين تصوير را مي‌بينند، شما براي آراستگي‌تان ارزش زيادي قائل هستيد و دوست داريد ديگران شما را نه به عنوان يك فرد فعال يا حتي باهوش بلكه به عنوان فردي زيبا بشناسند و توصيف كنند. چنين تصويري از يك خانم، دقيقا همان چيزي را به ذهن مي‌آورد كه ديدن تصوير يك مرد بدنساز كه در عكس پروفايلش تي‌شرت تنگي پوشيده تا عضلات دستش را به خوبي به نمايش بگذارد.

عكس پروفايل در مورد آدم‌ها چه مي‌گويد؟

عكس كارتوني گذاشته‌ايد؟

براي صفحه پروفايل‌تان تصوير كارتون مورد علاقه‌تان را گذاشته‌ايد يا كاريكاتوري از چهره خودتان را در بخش عكس پروفايل‌تان قرار داده‌ايد؟

مي‌خواهيد چه بگوييد؟

شما با انتخاب چنين عكسي هم از شوخ‌طبع بودن‌تان ديگران را باخبر خواهيد كرد و هم از شباهتي كه به يك شخصيت كارتوني خاص داريد، خواهيد گفت. براي مثال اگر تصوير همسر ملوان زبل را به جاي عكس خودتان بگذاريد، احتمالا مي‌خواهيد بگوييد كه شما هم لاغر و بلندقد هستيد و اگر باب‌اسفنجي را انتخاب كرده باشيد، ممكن است بخواهيد ساده‌دلي و كمي گيج‌بودن‌تان را به ديگران تفهيم كنيد اما در مورد عكس‌هاي كارتوني، چندان مهم نيست كه از شباهت‌تان به چه كسي حرف مي‌زنيد؛ چراكه بيشتر از هر چيز شوخ‌طبع بودن شما، كمي كودكانگي‌تان و مجوزي كه براي شوخي كردن در صفحه‌تان صادر مي‌كنيد مورد توجه قرار خواهد گرفت.

پشت ميز كار نشسته‌ايد؟

شايد ترجيح دهيد به جاي يك عكس در محيط خصوصي‌تر، خودتان را در فضاي اجتماعي و با لباس رسمي به ديگران نشان دهيد و عكس پروفايل‌تان را پشت ميز كار يا در فضاي اداره‌تان بيندازيد.

مي‌خواهيد چه بگوييد؟

اين عكس‌ها معمولا در شبكه اجتماعي «لينكداين» بيشتر مورد استفاده قرار مي‌گيرند؛ چراكه اين شبكه اجتماعي معمولا فضايي براي تبادل نظر ميان همكاران را ايجاد مي‌كند و صاحبان عكس مي‌خواهند به كساني كه در اين شبكه رزومه كاري‌شان را مي‌بينند بگويند حسابي اهل كار هستند. گذشته از اين، كساني كه اين عكس را انتخاب مي‌كنند مي‌خواهند رسمي‌تر به نظر برسند و از نظر آنها دوستان‌شان در شبكه‌هاي اجتماعي مثل كساني كه در كافه، رستوران يا پارك‌ها مي‌بينند هستند، نه مثل كساني كه اجازه دارند به خانه‌شان سر بزنند و به بخش خصوصي‌تر زندگي‌شان وارد شوند.

‌مهماني برو هستيد؟

يك عكس دسته‌جمعي خندان در كنار دوستان و در ‌مهماني هم مي‌تواند انتخاب ديگري براي عكس پروفايل شما باشد. اما تصوير پروفايل، مي‌تواند گاهي بيشتر از آنچه گفتيم معنا داشته باشد و حتي گوياي شخصيت شما باشد.

عكس پروفايل در مورد آدم‌ها چه مي‌گويد؟

مي‌خواهيد چه بگوييد؟

آدم‌هاي برون‌گرا، معمولا يك تصوير دسته‌جمعي در كنار دوستان يا اعضاي خانواده‌شان را به عنوان عكس پروفايل انتخاب مي‌كنند. آنها با اين كار با يك تير دونشان مي‌زنند؛ هم تصويري آراسته از خودشان كه براي ‌مهماني رفتن حاضر شده‌اند را به نمايش مي‌گذارند و هم با حضور ديگران در تصوير مي‌گويند كه به بودن در جمع علاقه دارند و اهل معاشرت هستند.

منظره‌ها را ترجيح مي‌دهيد؟

كم نيستند كساني كه عكس طبيعت، حيوانات يا حتي يك تابلوي نقاشي را به جاي عكس پروفايل خود انتخاب مي‌كنند. چنين عكسي هم مي‌تواند نشانه علاقه آنها به يك موضوع خاص باشد و هم حرف‌هاي ديگري براي گفتن داشته باشد.

مي‌خواهيد چه بگوييد؟

انتخاب عكس طبيعت به جاي عكس خودتان، نه‌تنها مي‌تواند از طبيعت‌دوستي شما حكايت كند بلكه گاهي راز‌هاي شخصيتي‌تان را هم فاش مي‌كند. چنين عكسي به ديگران مي‌فهماند كه شما فردي برون‌گرا هستيد كه نمي‌خواهيد با صراحت اين واقعيت را به ديگران گوشزد كنيد. شما احتمالا مايل هستيد فاصله‌تان را با ديگران حفظ كنيد اما در عين درونگرايي به حضور در كنار ديگران هم نيازمنديد و مي‌خواهيد با آمدن به شبكه‌هاي اجتماعي، حصاري كه دور خودتان كشيده‌ايد را كمرنگ‌تر كنيد.

دست‌تان به كار خير است؟

تصويري از شما كه در بازارچه خيريه حضور داريد يا مشغول گل خريدن از يك كودك دستفروش هستيد، مي‌تواند حرف‌هاي زيادي با آمدن روي صفحه پروفايل شما به ديگران بگويد.

مي‌خواهيد چه بگوييد؟

شما مي‌خواهيد با انتخاب اين عكس به ديگران بگوييد كه اهل فعاليت‌هاي بشردوستانه هستيد يا ساده‌تر بگوييم، آدمی روشنفكر و خاص هستيد. براي شما نه مثل گروه‌هاي قبلي به نمايش گذاشتن زيبايي‌تان اهميتي دارد و نه برونگرايي‌تان را با حضور در يك ‌مهماني پرزرق و برق مي‌خواهيد ثابت كنيد. حرف شما تنها اين است که «من به موضوعات مهم‌تري فكر مي‌كنم؛ به چيزهايي كه شايد شما فكرش را هم نكنيد! پس با احترام بيشتري به صفحه من بياييد و هر كامنتي را زير پست‌هاي من نگذاريد!»

نمي‌خواهيد عكس بگذاريد؟

خيلي‌ها تمايلي به اضافه كردن عكس به پروفايل‌شان ندارند. آنها همان تصوير پيشنهادي كه از ابتدا روي صفحه بوده را مي‌پذيرند و هرگز عكس خود را جايگزين آن نمي‌كنند.

عكس پروفايل در مورد آدم‌ها چه مي‌گويد؟

مي‌خواهيد چه بگوييد؟

اگر شما هم جزو اين گروه افراد باشيد، بعيد است كه تنها به‌خاطر بي‌حوصلگي يا در دسترس نبودن عكس‌هاي‌تان اين تصوير را تغيير ندهيد. احتمالا شما مي‌خواهيد به ديگران با قاطعيت بيشتري بگوييد كه بايد از شما فاصله بگيرند و چندان به حريم خصوصي‌تان نزديك نشوند. شمايي كه عكسي براي پروفايل‌تان انتخاب نمي‌كنيد، احتمالا پست‌هاي زيادي را هم روي صفحه‌تان نمي‌گذاريد يا اگر اهل پست گذاشتن باشيد، بعيد است رد پاي دل‌نوشته‌ها يا عكس‌هايي كه يك روز از زندگي‌تان را به تصوير كشيده‌اند در صفحه شما پيدا شود. شما معتقديد بايد استفاده جدي‌تر و هدفمندتري از حضورتان در شبكه‌هاي اجتماعي كنيد و با نمايش ندادن زندگي خصوصي‌تان روي اين صفحه، راه را براي حرف و حديث‌هاي ديگران ببنديد.

عشق‌تان را به رخ مي‌كشيد؟

يك عكس دونفره عاشقانه را مي‌توانيد روي بسياري از حساب‌هاي كاربري ببينيد. درحالي كه حساب كاربري تنها متعلق به يك نفر است، اين افراد دوست دارند عكس خود و همسر يا نامزدشان را در يك قاب به جاي عكس تكي‌شان به نمايش بگذارند.

مي‌خواهيد چه بگوييد؟

براي دوستان مجردتان، اين تصوير كمي متظاهرانه به نظر خواهد رسيد. آنها تصور خواهند كرد شمايي كه تازه مهر عاشق شدن را در شناسنامه‌تان وارد كرده‌ايد، مي‌خواهيد توانايي‌تان در به دست آوردن دل يك مرد و ازدواج با او را به رخ بكشيد. دوستان متاهل‌تان هم ممكن است گاهي به‌خاطر عشقي كه در اين عكس به نمايش گذاشته‌ايد به شما حسودي كنند و گاهي به اين دليل تحسين‌تان كنند.

اما گذشته از نمايش عشق، احتمالا دليل ديگري پشت انتخاب اين تصوير در ذهن شما وجود داشته است. بعيد نيست شما با قرار دادن خود در كنار همسرتان بخواهيد حاشيه امني را براي خودتان فراهم كنيد و به مردهايي كه در ليست‌تان هستند بگوييد كه در كنار كسي هستيد كه او را عاشقانه دوست داريد. گذشته از اين، اگر همسري حساس داشته باشيد كه از حضور شما در شبكه‌هاي اجتماعي مجازي راضي نيست، احتمالا با انتخاب اين عكس مي‌خواهيد به او اطمينان دهيد كه جايي براي نگراني وجود ندارد و شما او را از هيچ‌كس پنهان نخواهيد كرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      50% عكس هاي پروفايل ها عكس بچه است كه اصلا در موردش چيزي نگفتيد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی میخواهید بچه دار شوید واگه عکس بچه خودتان است یعنی بچتونو خیلی دوس دارید

    • سینا

      خیلی هام عکس بازیگر یا ورزشکار مورد علاقشونو گذاشتن پس اون چی

    • نیما

      و اگر عکس پروفایل آقایی که اصلا ازدواج نکردن بچه باشه چی ؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج