۱۹۶۴۴
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

بازسازی فضاهای داخلی

چگونه اتاق نشمين خود را طراحي کنيم

فراموش نكنيد كه فضای نشیمن و پذیرایی، نشان دهنده میزان ميهمان‌نوازي صاحبخانه است. در فرهنگ مردم ایران، ميهمان همواره احترامي خاص داشته و پذیرایی مناسب از ميهمانان، یکی از ارزش‌های جامعه ایرانی است لذا چیدمان و نوع مبلمان این فضا بايد همواره مورد توجه قرار بگيرد.

چگونه اتاق نشمين خود را طراحي کنيم

چگونه اتاق نشمين خود را طراحي کنيم

برترین ها: پس از ورودی، مهم‌ترین فضای خانه، نشیمن و پذیرایی است. در خانه‌هاي بزرگ، فضای نشیمن و پذیرایی از یکدیگر تفکیک شده‌اند، اما در خانه‌های کوچک‌تر، این دو فضا با یکدیگر ترکیب می‌شوند. از اين رو، اين نحوه چيدن مبلمان در فضاي خانه است كه می‌تواند كار تفكيك فضا را انجام دهد. در فضای نشیمن و پذیرایی، وجود سه بخش الزامی است: بخشي برای مبلمان نشیمن، مبلمان پذیرایی که می‌تواند با بخش نشیمن ترکیب شود و ناهارخوری. البته در خانه‌هايي با آشپزخانه اوپن می‌توان فضاي اوپن را به عنوان فضاي ناهار خوري در نظر گرفت.

کف‌سازی

کف‌سازی فضاي نشیمن و پذیرایی باید متناسب با كاربرد آن فضا باشد. در خانه‌هايي که نشيمن و پذيرايي با یکدیگر ترکیب شده‌اند، می‌توان با استفاده از کف‌سازی، اين فضا را به قسمت‌هاي مختلف تقسیم کرد. برای تقسيم‌بندی فضا می ‌ توان از سرامیک‌ با رنگ‌های متفاوت كمك گرفت و فضا را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم كرد. استفاده از حاشیه‌های رنگی در اطراف هر بخش نيز می‌تواند به اين تقسیم‌بندی‌ كمك کند. در عین حال، با تنظیم ابعاد مناسب برای این حاشیه‌ها می‌توانید میزان پرت سرامیک‌هاي کف‌ را به حداقل برسانید.

براي جدا‌سازي فضاي آشپزخانه‌هاي اوپن از فضاي نشيمن يا ناهار‌خوري نيز مي‌توانيد از كف‌پوش‌هاي متفاوت كمك بگيريد.

چیدمان سرامیک‌ها می‌تواند با طرح هايي مختلف انجام شود. طرح‌های لوزي، حصيري و ساده در سرامیک‌كاري كف بسيار معمول هستند. در فضاهایی که دیوارها گونیا نيستند (به حالت 90 درجه قرار نگرفته‌اند)، بهترین راه، استفاده از سرامیک‌هاي با طرح لوزی است که زواياي غير از 90 درجه را به راحتي پوشش مي دهند، اما در نظر داشته باشيد كه پرت سرامیک‌ها در طرح‌هاي لوزی بیش از طرح‌هاي ساده است. طرح‌های حصیری نیز گونيا نبودن فضا را می‌پوشاند و پرت کمتری نسبت به حالت لوزی دارد. به خاطر داشته باشيد كه استفاده از سرامیک‌ها با ابعاد بزرگ برای فضاهای بزرگ مناسب است، اما در فضاهای کوچک‌تر، استفاده از سرامیک‌های بزرگ توصيه نمي شود تا میزان خرد شدن سرامیک در فضا کاهش یابد و حس تعادل بصری بیشتری ایجاد شود.

یکی دیگر از راه‌های تقسیم‌بندی فضا، استفاده از انواع فرش است. با توجه به تعداد مبل‌های خود می‌توانید آنها را در اطراف فرش جانمایی کنید. ابعاد فرش باید به گونه‌ای باشد که زیر مبل‌ها قرار نگیرد اما پايه‌هاي جلويي مبل‌ها روي فرش باشد.

بهتر است كه چیدن مبلمان در فضاي نشیمن و پذیرایی با توجه به نقاط عطف در فضا انجام شود. یکی از این نقاط، محل قرار گرفتن شومینه است. تلویزیون نیز می‌تواند نقطه عطفي مناسب باشد. مبلمان باید رو به نقطه عطف و در اطراف آن چیده شود به گونه‌ای که بتوان از روی مبل‌ها به تلویزیون یا شومینه دید داشت.

سقف

همان‌طور که در بخش بازسازی سقف بیان شد، با تغییر ارتفاع سقف می‌توان فضا را به ناحیه‌های مختلف تقسیم كرد. با اين حال ، بايد توجه داشت که میان طرح‌های کف‌ و سقف کاذب هماهنگی ایجاد شود تا از نظر بصری، فضا یکپارچه دیده شود. نورپردازی‌هایی که در سقف صورت می‌گیرد نيز، باید به گونه‌ای باشد که نور لازم را برای هر قسمت از فضا تامین کند تا در مواقعی که از بخش خاصي از فضا، استفاده نمي شود، بتوان چراغ هاي مربوط به آن را خاموش كرد.

مبلمان

مبلمان در فضای نشیمن باید دارای ویژگی‌های خاص خود باشد. در صورتی‌که بيش از يك ست مبل در فضای نشیمن قرار دارد، می‌توانید یك ست مبل راحتی انتخاب كنيد. مبلمان راحتی معمولا در فضايي از خانه قرار می‌گیرد که بعنوان نشیمن افراد خانواده استفاده مي شود.

از مبل‌های رسمی‌تر براي پذیرایی از ميهمانان استفاده كنيد. برای ایجاد هماهنگی بین ست‌های مختلف مبلمان می‌توانید از چوب یک‌رنگ استفاده کنید. روش دیگر، استفاده از رومبلی‌هايي با پس زمینه رنگی یکسان است.

چیدمان مبل‌ها در فضا نيز باید دسترسی به همه آنها را آسان كند. همچنین در بین مبل‌ها بايد فضايی خالی به اندازه حداقل 25 سانتي‌متر وجود داشته باشد و برای عبور و مرور نيز فاصله‌اي بين 60 تا 90 سانتي‌متر در نظر گرفته شود. بهتر است که بین هر دو مبل، میزهای عسلی قرار گیرند که محلي مناسب برای قرار دادن انواع آباژور و عناصر تزئینی خواهند بود.

نکته مهم دیگر در چیدمان مبل‌ها اين است که سعی کنید تا حد امكان، مبلی پشت به ورودی قرار نگيرد. قرار دادن مبل‌ها به صورتي که پشت به پشت قرار بگیرند نيز، مناسب نیست.

نكته آخر، نحوه قرار دادن میز ناهارخوری در فضاست. میز ناهارخوری باید طوري قرار بگیرد که دسترسی آن به آشپزخانه بدون عبور از میان مبل‌ها میسر باشد. برای آنکه بتوان به‌راحتی در هنگام نشستن افراد دور میز از پشت صندلی‌ها حرکت كرد نيز، فاصله‌اي بين 80 تا 100 سانتي‌متر میان میز و دیوارها ضروري است.

فراموش نكنيد كه فضای نشیمن و پذیرایی، نشان دهنده میزان ميهمان‌نوازي صاحبخانه است. در فرهنگ مردم ایران، ميهمان همواره احترامي خاص داشته و پذیرایی مناسب از ميهمانان، یکی از ارزش‌های جامعه ایرانی است لذا چیدمان و نوع مبلمان این فضا بايد همواره مورد توجه قرار بگيرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      با سلام،واقعا دستتون درد نکنه خیلی سایت مقیدیه،انشاالة همیشه پایدار باشید،اجرتون با خدا و همیشه موفق باشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج