۱۹۶۵۰
۵۰۷۰
۵۰۷۰
پ

به فضاي خانه خود انرژي مثبت انتقال دهيد

راهنماي استفاده از رنگ هاي ترکيبي در منزل

رنگ‌هاي تركيبي از تلاقي دو منبع رنگي ساخته مي‌شود. اين رنگ‌ها انواع گوناگون دارند. در مورد رنگ‌هاي تركيبي مي‌توان گفت كه نوعي ديگر از رنگ‌هاي ثانويه هستند با اين تفاوت كه رنگ ثانويه از تركيب دو رنگ اوليه با نسبت‌هاي مساوي ساخته مي‌شود

راهنماي استفاده از رنگ هاي ترکيبي در منزل

راهنماي استفاده از رنگ هاي ترکيبي در منزل

در اين تصوير، رنگ ارغواني روشن را مي‌بينيد كه رنگي بسيار محبوب است. اين رنگ در كنار عناصر چوبي با رنگ ماهگوني و چوب گيلاس بسيار زيبا جلوه مي‌كند زيرا رنگ‌هاي چوب، وجهي مشترك با ارغواني دارند و آن، وجود رنگ قرمز است.

رنگ‌هاي تركيبي از تلاقي دو منبع رنگي ساخته مي‌شود. اين رنگ‌ها انواع گوناگون دارند. در مورد رنگ‌هاي تركيبي مي‌توان گفت كه نوعي ديگر از رنگ‌هاي ثانويه هستند با اين تفاوت كه رنگ ثانويه از تركيب دو رنگ اوليه با نسبت‌هاي مساوي ساخته مي‌شود، اما رنگ تركيبي از تركيب دو رنگ اوليه با نسبت نابرابر ساخته مي‌شود. براي مثال، اگر رنگ‌هاي آبي و قرمز را به نسبت برابر با هم تركيب كنيم، رنگ بنفش حاصل مي‌شود، اما اگر همين تركيب را با نسبت بيشتر رنگ آبي (سه قسمت آبي و يك قسمت قرمز) انجام دهيم، رنگ ارغواني حاصل مي‌شود كه بيشتر به سمت آبي تمايل دارد. به همين ترتيب، اگر نسبت رنگ قرمز بيشتر از آبي باشد (سه قست قرمز و يك قسمت آبي)، رنگ ارغواني- شاتوتي حاصل مي‌شود كه جزء رنگ‌هاي تركيبي به حساب مي‌آيند.

نوع ديگر رنگ‌هاي تركيبي، طيف‌هاي تيره‌تر، روشن‌تر يا رنگ‌هاي سايه روشن هستند. اين رنگ‌ها با تركيب رنگ‌هاي سفيد، مشكي يا طوسي با يكي از رنگ‌هاي گروه‌هاي اصلي رنگ ساخته مي‌شوند. براي مثال، زماني كه رنگ سفيد با سرخابي تركيب مي‌شود، صورتي پاستل به‌دست خواهد آمد. با اضافه كردن رنگ طوسي به سرخابي، صورتي دودي كثيف و همچنين با تركيب رنگ مشكي به سرخابي، رنگي طوسي با ته رنگ صورتي به‌وجود خواهد آمد.

رنگ‌هاي تركيبي نوع اول كه رنگ‌هاي هارموني‌ساز نيز به آنها گفته مي‌شود و همچنين رنگ‌هاي تركيبي نوع دوم كه همان طيف‌هاي تيره‌تر و روشن‌تر رنگ‌هاي اصلي هستند، مي‌توانند به بهبود جلوه دكوراسيون خانه شما و ايجاد هماهنگي در آن كمك كنند. براي مثال، دكوراسيوني تك رنگ ممكن است كسل‌كننده و بي‌روح شود، اما اگر به كمك رنگ‌هاي تركيبي با طيف رنگي بازي كنيد، مي‌توانيد در اوج هماهنگي، دكوراسيوني تك‌رنگ و شيك داشته باشيد.

رنگ‌هاي تركيبي سرد

رنگ‌هاي تركيبي كه در آنها مقداري رنگ آبي وجود دارد، رنگ‌هاي تركيبي سرد محسوب مي‌شوند زيرا احساسي خنك و آرام را به فضا القا مي‌كنند. در ادامه، به معرفي تعدادي از رنگ‌هاي تركيبي سرد مي‌پردازيم:

آكوآ : آبي آكوآ رنگي است كه در آن سبز و آبي با مقدار كمي هينت رنگ زرد با يكديگر ادغام مي‌شوند. رنگ آكوآ برانگيزاننده احساس و آرامش بخش است.

آبي روشن: آبي روشن، رنگي پسرانه و بسيار ملايم است كه معمولا براي دكوراسيون اتاق پسر بچه‌ها استفاده مي‌شود.

آبي تيره: اين رنگ، رنگ دانش و فراگيري است و شايد به همين دليل است كه در دكوراسيون موسسات و دانشگاه‌ها از آن استفاده مي‌شود. از اين‌رو به آبي آكسفوردي نيز معروف است. به‌دليل تيرگي و شباهتي كه با رنگ آسمان در آستانه شب دارد، به آبي نيمه شب نيز معروف است.

ارغواني روشن: رنگي خاطره‌انگيز است. مهم‌ترين و آشناترين نامي كه از اين طيف رنگي مي‌توان نام برد، رنگ ياسي است.

ارغواني تيره: اين رنگ، رنگ شكوه، ثروت و دكوراسيون‌هاي مجلل است، اما اگر در استفاده از آن دقت نشود، مي‌تواند رنگ ناراحتي و افسردگي نيز باشد. اين طيف در قالب نام‌هايي متعدد مانند بادمجاني و سلطاني شناخته مي‌شود .

راهنماي استفاده از رنگ هاي ترکيبي در منزل

در اين تصوير، ديوارهايي به رنگ آكوآ و پرده‌هايي با تناژ رنگي هماهنگ با ديوارها را مشاهده مي‌كنيد. اين رنگ موجب شده است كه فضا بسيار سرد اما آرامش‌بخش شود. كوسن قرمزي كه در اين دكوراسيون استفاده شده است، اين سرما را شكسته و تعادلي خوشايند را بوجود آورده است.

راهنماي استفاده از رنگ هاي ترکيبي در منزل

در اين تصوير، از كاشي‌هاي كوچك با طيف‌هاي متنوع رنگ آبي و طوسي به صورت تصادفي براي ديوار استفاده شده است. اين كار، اقدامي بسيار درخور و مناسب براي فضاي سرويس بهداشتي و حمام است.

راهنماي استفاده از رنگ هاي ترکيبي در منزل

ارغواني تيره و مشكي، زوجي بسيار مناسب براي هم هستند و زماني‌كه كنار يكديگر قرار مي‌گيرند، جلوه‌اي بسيار با شكوه و مجلل را بوجود مي‌آورند. اگر از اين تركيب رنگي براي دكوراسيون اتاق‌خواب استفاده مي‌كنيد، بايد ملحفه‌هاي سفيد به‌كار ببريد تا تيرگي اين دو رنگ را جبران و تعديل كند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج