جاباما
۱۹۶۵۱۱
۵۰۲۲
۵۰۲۲
پ

گشت و گذار در زیبایی‌های پنهان «بوسنی»

روزی شعله‌های خشم ناشی از اختلافات مذهبی و نژادی، خاک این کشور اروپایی را آغشته به خون هزاران انسان بیگناه کرد، روزی که اکنون تنها خاطره‌ای از آن باقی مانده است.

زومیت - مریم اصلانی: روزی شعله‌های خشم ناشی از اختلافات مذهبی و نژادی، خاک این کشور اروپایی را آغشته به خون هزاران انسان بیگناه کرد، روزی که اکنون تنها خاطره‌ای از آن باقی مانده است. اما بوسنی و هرزگوین، این روزها در صلح و آرامش، زیبایی‌های نهان و آشکار خود را فریاد می‌کشد.

گشت و گذار در زیبایی‌های پنهان «بوسنی»

بوسنی و هرزگوین، کشوری است که در جنوب شرقی اروپا و در شبه جزیره‌ی بالکان واقع شده است. کشوری که با به قتل رسیدن آرشی‌دوک فرانتس فردیناند (Archduke Franz Ferdinand)در پایتختش سارایوو، جنگ جهانی اول آغاز شد، سپس در ادامه و در جریان جنگ جهانی دوم به یکی از جمهوری‌های یوگسلاوی سوسیالیستی تبدیل شد. و در نهایت بعد از استقلال، دچار درگیری‌های فرقه‌ای بین صرب‌ها و بوسنیایی‌های مسلمان شده و جنگ خانمانسوز دیگری را تجربه کرد.

اما این کشور اکنون در دوران ثبات و آرامش به سر می‌برد. فرصتی ناب برای نمایان کردن زیبایی‌های نهفته در آن، زیبایی‌هایی که شاید هنوز آن گونه که باید و شاید در نزد جهانیان شناخته شده نیستند.

گشت و گذار در زیبایی‌های پنهان «بوسنی»
پل قدیمی شهر Mostar، نمونه‌ای درخشان از معماری اسلامی

گشت و گذار در زیبایی‌های پنهان «بوسنی»
آبشارهای کِرَویس (Cravice Waterfall)

گشت و گذار در زیبایی‌های پنهان «بوسنی»
رودخانه‌ی پیلوا (Pilva)

Zahariz، عکاسی خوش ذوق و ماجراجو است که سفری به این کشور زیبا و خوش منظره داشته است. او می‌گوید که بدون هیچ گونه برنامه ریزی قبلی به بوسنی سفر کرده و با کرایه‌ی یک خودرو و بدون برنامه‌ای از پیش تعیین شده، به اقصی نقاط آن سر زده است. او دو هفته را در دامان مادر طبیعت و سرگردان در زیبایی و چشم اندازهای مسحور کننده این کشور سپری کرده و تجربه‌ای ناب را پشت سر نهاده است.

او در مورد تجربیات خود چنین می‌گوید:

" حیرت زده‌ام که چگونه کشوری با چنین زمینه‌ی بکر، زیبا و سرگرم کننده، آن گونه که باید و شاید در نزد گردشگران شناخته شده نبوده و جمعیت توریستی چندانی ندارد. در این مدت در جستجوی زیبایی‌های این کشور به گوشه و کنار سفر کرده و هر صحنه‌ی مسحور کننده و چشم نواز را در حافظه‌ی دوربین خود به یادگار ذخیره کردم. در ادامه شما نیز با من در این سفر همراه شده و آن چه را که دیده و ثبت کردم، مشاهده خواهید کرد."

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج