جاباما
۱۹۶۵۷۱
۱ نظر
۵۰۱۹
۱ نظر
۵۰۱۹
پ

«پرواز همای» به شایعات پاسخ داد

پرواز همای از برگزاری کنسرت موسیقی اصیل ایرانی توسط خودش از اواخر اردیبهشت ماه امسال خبر داد.

مجله مهر: پرواز همای از برگزاری کنسرت موسیقی اصیل ایرانی توسط خودش از اواخر اردیبهشت ماه امسال خبر داد.

سایت نماینده نوشت: پرواز همای یکی از خوانندگان نسل جدید است که برخلاف جوانان امروزی که گرایش زیادی به سبک های جدید خوانندگی و اهنگسازی دارند، وی با دارا بودن صدایی خوش، موسقی اصیل ایرانی را برگزیده و در این زمینه فعالیت می کند.همای کارش را با موسیقی گیلانی و ردیف آواز ایرانی نزدزنده یاد فریدون پوررضا آغاز کرده است و در ۱۸ سالگی پس از انصراف از رشته نمایش دانشگاه هنر و معماری وارد کنسرواتور موسیقی تهران شده و آواز ایرانی را نزد استادان سیدکمالدین عباسی و کریم صالحه عظیمی ادامه داده است. حال با نزدیک شدن به پایان اردیبهشت ماه و زمان اجرای کنسرت این خواننده جوان در ایران گفتگویی را با وی انجام داده ایم که مشروح ان در ادامه از نظرتان می گذرد.

«پرواز همای» به شایعات پاسخ داد

*برای ورود به بحث بفرمایید اهل کجا هستید و از کی و چگونه به دنیای هنر پا گذاشتید؟

من پرواز همای ۳۵سال پیش در دهکدهای از شهرستان شفت در گیلان به دنیا آمدم، کشاورززاده هستم. نقاشی و سرودن را از ۹ سالگی در مدرسه آغاز کردم، به موسیقی و نمایش علاقه زیادی داشتم و از هنرستان نقاشی و گرافیک کمال الملک رشت دیپلم گرفتم، موسیقی گیلان و ردیف آواز ایران را نزد زنده یاد فریدون پوررضا آغاز کردم و همزمان در کلاس های بازیگری و ادبیات نمایش استاد بهزاد عشقی بازیگری رو تجربه کردم، از ۱۸ سالگی به تهران آمدم، پس از انصراف از رشته نمایش دانشگاه هنر و معماری وارد کنسرواتور موسیقی تهران شدم ردیف آواز ایرانی را نزد استادان سیدکمالدین عباسی و کریم صالحه عظیمی ادامه دادم سهتار را از استاد محمد فیروزی و پیانو را از استاد فرزاد نوشاد در کنسرواتوار آموختم، تئوری موسیقی، هارمونی و آهنگسازی همچنان در محضر استاد محسن الهامیان می اموزم و درزمینهٔ شعر و ادبیات فارسی از استادان محمود طیاری، دکتر علیقلی محمودی بختیاری، علیاکبر کنی و... بهره مند هستم اما در طی چهار سال گذشته اموزش خواندن و تکنیک های علمی اواز را در ایتالیا دوباره از نو اغاز کرده و به تازه موفق به ورود به کنسرواتوار جزپه وردی میلان شده ام.

*مدتی از شما در ایران خبری نبود اتفاق خاصی افتاده بود؟

خیر، هیچ اتفاق خاصی وجود نداشت چون در ایران برنامه نداشتم. متأسفانه شایعات زیادی درباره من ساخته شد که خیلی ها فکر می کنند من در ایران زندگی نمی کنم.

* دلیل ساخته شدن این شایعات چیست؟

در سفرهای متفاوت در بیرون از ایران درباره کنسرت هایم با رسانه ها مصاحبه های گوناگونی انجام دادم حضور من در بعضی از آن رسانه ها اشتباه بزرگی بود چراکه آنها از حضور ما به نفع پیشبردن اهداف سیاسی خودشان سوءاستفاده می کردند. حتی بسیاری از حرفها را آنگونه که خودشان دوست داشتند تغییر میدادند و به چاپ میرساندند و خیلی از شعرها و آهنگهایم را آن طور که دوست داشتند تفسیر و در رسانه هایشان پخش می کردند.

در حقیقت باور دارم غافل از سوءاستفاده های سیاسی از جانب آنها بودم و شکر خدا به موقع آگاه شده و فاصله گرفتم. البته، بعضی از آهنگهای من چون همراه با انتقاد های اجتماعی بود استعداد بهره برداری سیاسی داشت و بستر جامعه نیز فراهم بود اما اگر تجربه و شناخت امروز را داشتم، از خواندن بعضی شعرها و آهنگها پرهیز می کردم اما گذشته ها گذشته و من فرصت بسیاری برای جبران اشتباه دارم و به امید خدا دوباره با دیدگاهی باز و آگاهانه کارم را در ایران ادامه خواهم داد.

* کمی راجع به سبک و نوع اشعار و موسیقی تان حرف بزنید، می گویند بیشتر سروده ها و اهنگ ها از خود شماست؟

بله، من یک خواننده و آهنگساز نسل امروز هستم که سبک و شیوه خودم را دارم و در غالب موسیقی و سروده های اجتماعی، عارفانه و عاشقانه کارهای زیادی دارم با موسیقی محلی ایران به ویژه موسیقی گیلان به خوبی آشنا هستم و اهنگ های محلی زیادی ساخته و اجرا کرده ام و در زمینه ترکیب موسیقی کلاسیک و موسیقی ایرانی و اپرا نیز آثاری مانند" اپرای موسی و شبان" و "اپرای عشق و عقل و ادمی" در کارنامه من دیده می شود.

* آیا تاکنون از ساخته های دیگران نیز اجرا کرده اید؟

بله با سرایندگان زیادی همکاری داشته ام اما با آنهایی که کمتر خواننده یا آهنگسازی به آثار آنها پرداخته مانند "پروین اعتصامی"، " صغیر اصفهانی"، "خیام" و سرایندگان جوان معاصری که نام آشنا نیستند اما زبان بسیار خوب و استادانه ای دارند.

* چه زمانی به اجرای برنامه در ایران خواهید پرداخت؟

به امید خدا از اخر اردیبهشت ماه امسال برنامه هایم را در ایران اغاز می کنم.

* در این کنسرت ها چه کارهایی را اجرا خواهید کرد؟

دوست دارم با تازه ترین ساخته هایی با شیوه ای نو همراه با ارکستر بزرگ سمفونیک به روی صحنه های ایران بازگردم اما بستگی به آن دارد که بستر برای چه کاری فراهم باشد کارهای زیادی با گروه مستان نیز آماده اجراست امید به خدا تا یار که را خواهد و میلش به که باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امیدواریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج