جاباما
۱۹۶۵۸۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تجمع اعتراضی مقابل سازمان محیط زیست

مدیرکل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این سازمان تا پیدا شدن عاملان سگ کشی و برخورد با این رفتار نادرست در کنار معترضان است.

خبرگزاری ایرنا: مدیرکل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این سازمان تا پیدا شدن عاملان سگ کشی و برخورد با این رفتار نادرست در کنار معترضان است.

سید احمد نبوی روز یکشنبه در جمع معترضان به سگ کشی در شیراز گفت: این سازمان نامه ای برای دادگستری شیراز تهیه و ارسال کرده و در آن خواستار مجازات خاطیان شده است.

او با تاکید بر این که این سازمان تا رسیدن به نتیجه نهایی در کنار شما قرار دارد گفت: باید تدبیری اندیشیده شود تا با این حیوانات به درستی برخورد شود و حیوانات مبتلا به بیماری شناسایی و به طور صحیح جمع آوری شوند.

محمد درویش مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی نیز در حاشیه این تجمع گفت: سازمان محیط زیست به عنوان متولی وضعیت حیات در کنار معترضان است.

او گفت: سازمان می تواند از نهادهای ذیربط که به نوعی در ماجرا دخیل بودند بخواهد به تکالیف قانونی خودشان عمل کنند.

درویش گفت:رییس سازمان حفاظت محیط زیست طی نامه ای به مدیرکل محیط زیست استان فارس از وی خواست تا شناسایی عاملان این حرکت غیرانسانی پیگیر ماجرا باشند و عاملان را بعد از شناسایی به مراجع قضایی معرفی کنند.

درویش ادامه داد: سازمان محیط زیست در عین حال دستورالعملی را توسط دفتر صید و شکار تهیه و منتشر کرده که در آن تکالیفی برای مقابله با سگ ها و تمام حیوانات بی صاحب که در محیط های شهری تردد می کنند مشخص کرده است.

او گفت: باید با روش های اخلاقی به سمت عقیم سازی سگ ها و شناسایی حیوانات مبتلا به بیماری هاری پیش رویم تا جمعیت آنها قابل کنترل باشد، اگر سیستم زباله در سطح شهرها سامان یابد قطعا غذای این حیوانات کمتر می شود و روشی در کنترل جمعیت این حیوانات خواهد بود.

درویش گفت: یکی دیگر از دلایل افزایش سگ ها کاهش جمعیت دشمن های طبیعی آنها مانند پلنگ است که بر این اساس چرخه طبیعی به هم خورده است.

درویش گفت: درخواست سازمان محیط زیست این است که زباله های شهری را ساماندهی کند به طوری که در اختیار حیوانات بی صاحب مانند سگ ها قرار نگیرد و از شهروندان می خواهیم در ساعت مشخص زباله های خود را برای جمع آوری بیرون از منازل قرار دهند.

درویش همچنین در جمع اعتراض کنندگان به سگ کشی در شیراز گفت: قطعا تاریخ حیات وحش ایران بعد از این اجتماع اعتراضی به سگ کشی تغییر خواهد کرد و حفاظت از محیط زیست جزو وظایف قانونی تلقی خواهد شد.

او گفت: از طریق مراجع قانونی پیگیر موضوع هستیم و در تلاشیم نه تنها کسانی که این کار غیر انسانی را انجام دادند مجازات شوند بلکه افرادی که دستور اجرای چنین کاری را دادند نیز به مجازات خود برسند.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی گفت: شیوه نامه ای در سازمان محیط زیست تهیه شده که در آن تلاش کردیم مطابق تجربه های موفق در جهان که به صورت علمی انجام شده اند نسبت به رفتار با این گونه حیوانات برخورد کنیم. در تلاشیم این شیوه نامه از طریق وزارت کشور ابلاغ شود تا مساله ای مانند این حرکات غیر انسانی در کشور ریشه کن شود.

گروهی از حامیان حیوانات و دوستداران محیط زیست از تهران، قزوین، کرج و ورامین در اعتراض به سگ کشی در شیراز در مقابل سازمان حفاظت محیط زیست تجمع کردند.

اخیرا فیلمی کوتاه در شبکه های مجازی منتشر شده که در آن چهار نفر در حال تزریق ماده ای (که نوع آن مشخص نیست) به یک قلاده سگ برای کشتن این حیوان هستند که انتشار این فیلم در شبکه های مختلف اعتراض دوستداران حیات وحش را برانگیخته است.

بنابراین گزارش امروز (یکشنبه) حدود ۳۰۰ نفر از معترضان به این حرکت در مقابل سازمان حفاظت محیط زیست تجمع کردند و خواستار متوقف کردن کشتار سگ شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج