۱۹۶۶۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

اختيار تغيير نام ايرانيان پس از ۱۸ سالگي

محسن كرمي در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان كرد: لايحه‌اي به منظور دادن اختيار تغيير نام به ايرانيان پس از رسيدن به سن ۱۸سالگي توسط سازمان ثبت احوال تدوين شده كه براي تصويب نهايي در سال آينده به مجلس ارائه خواهد شد.

تابناک : معاون امور اسناد هويتي سازمان ثبت‌احوال كشور از دادن اختيار تغيير نام به ايرانيان با رسيدن به سن ۱۸ سالگي، در صورت تصويب مجلس شوراي اسلامي خبر داد.

محسن كرمي در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان كرد: لايحه‌اي به منظور دادن اختيار تغيير نام به ايرانيان پس از رسيدن به سن ۱۸سالگي توسط سازمان ثبت احوال تدوين شده كه براي تصويب نهايي در سال آينده به مجلس ارائه خواهد شد.

وي تاكيد كرد: قانون ثبت‌احوال نيازمند تغييرات و اصلاحاتي است كه به فراخور نيازهاي روزآمد جامعه بازنگري اين قانون در دستور كار سازمان ثبت‌احوال قرار گرفته و اين لايحه نيز، به دليل نيازهاي جديد افراد جامعه تدوين شده است.

كرمي با اشاره به درخواست‌هاي متعددي كه براي تغيير نام به سازمان ثبت‌احوال ارائه مي‌شود، اظهار كرد: اين درخواست‌ها حاكي از اين است كه والدين در هنگام انتخاب نام فرزندان خود دقت كافي ندارند و به اين ترتيب، فرزندان و بعضا حتي خود والدين پس از چند سال خواهان تغيير نام مي‌شوند.

معاون امور اسناد هويتي سازمان ثبت احوال كشور در خصوص علت تدوين اين لايحه خاطرنشان كرد: افراد پس از به دنيا آمدن هيچ مداخله‌اي در انتخاب نام خود ندارند و به اين ترتيب شخصيت فرزندان پس از نام‌گذاري از سوي والدين شكل مي‌گيرد.

وي ادامه داد: به همين دليل مراجعات بسياري در خصوص تقاضاي تغيير نام به هيات‌هاي حل اختلاف و يا محاكم قضايي تسليم مي‌شود و فرزندان تمايل دارند كه اختيار تغيير نام خود را داشته باشند.

رسيدگي به ۲۲ هزار درخواست تغيير نام در سال گذشته

كرمي با بيان اينكه در سال گذشته حدود ۱۴هزار درخواست تغييرنام به هيات‌هاي حل اختلاف اعلام شد كه مورد موافقت قرار گرفت، افزود: علاوه بر اين حدود هشت هزار درخواست تغيير نام نيز به محاكم قضايي تسليم و به آنها رسيدگي شد.

به گفته معاون امور اسناد هويتي سازمان ثبت‌احوال، شماري از اين درخواست‌ها از سوي خود افراد و تعدادي نيز از سوي والدين آنها صورت مي‌گيرد.

وي با انتقاد از بي‌توجهي به انتخاب نام مناسب از سوي برخي والدين در كشور، اظهار كرد: برخي نام‌هاي اتخاذ شده از سوي والدين به ويژه در دوران نوجواني و جواني موجب تحقير فرزندان مي‌شود كه اين موضوع موجب افزايش تقاضاي تغيير نام شده است.

معاون امور اسناد هويتي سازمان ثبت‌احوال كشور از والدين درخواست كرد كه نام‌هاي مناسب و داراي شأن انتخاب كنند تا فرزندان با رسيدن به سنين جواني از نام خود راضي باشند و شخصيت آنها تحت‌الشعاع نامناسب بودن اسم آنها قرار نگيرد.

وي با اشاره به عوامل متعددي كه در انتخاب نام از سوي والدين موثر است، به نقش رسانه‌هاي جمعي در اين خصوص اشاره كرد و گفت: در دهه اخير رسانه‌ها بيش از ساير عوامل در اين خصوص نقش داشته‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج