جاباما
۱۹۶۶۲۱
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

پایان عصر امیرخان در استقلال

ارتش آبی که ژنرالش قول قهرمانی داده بود حالا نه تنها باید خواب قهرمانی را ببیند بلکه کسب سهمیه آسیایی هم به یک رویا تبدیل شده و اعتراض هواداران روی سکوها و انتقادات مدیر باشگاه درب خروج را پیش روی امیرخان قرار داده است.

مشرق: تا پایان لیگ چهاردهم ۴ هفته بیشتر نمانده و چهره مدعیان قهرمانی و سقوط روشن می شود.

در این میان استقلال یکی از تیم هایی بود که از ابتدا برای قهرمانی بسته شد و سرمربی این تیم در چندین مصاحبه با اطمینان کامل از قهرمانی تیمش حرف می زد، اما در ایستگاه ۲۶ لیگ نه تنها این وعده در حال عملی شدن نیست بلکه کسب سهمیه آسیایی هم برای هواداران آبی کم کم به یک رویا تبدیل می شود.

استقلال بر خلاف پرسپولیس که این فصل انواع و اقسام بحران های مدیریتی و فنی را پشت سر گذاشت، با مدیریت بهرام افشارزاده فصلی تقریبا آرام را سپری کرد. مردی که سابقه مدیریتی وی در ورزش کشور نیازی به توضیح ندارد، در جذب بازیکنان مورد نظر کادرفنی و برگزاری اردوها از هیچ تلاشی دریغ نورزیده است.

قلعه نویی پیش از فصل درباره فعالیت استقلال در زمان نقل و انتقالات گفت: جا دارد از مجموعه مدیریتی باشگاه استقلال و آقایان افشارزاده و نظری جویباری تشکر کنم، چون تقریباً تمام آن بازیکنانی که می‌خواستیم جذب کردند. تنها مشکل ما مصدومیت دو سه نفر از بازیکن اصلی و همان مسئله آمادگی بدنی است وگرنه تیم از نظر سنی شرایط خوبی دارد و بازیکنان جوانی مانند رمضانی که در این بازی عملکرد خوبی داشتند، برای ما بازی می‌کنند.

اما سرمربی استقلال پیش از دیدار با ملوان به انتقادات وارد به خریدهایش واکنش نشان داد و گفت: به ما می‌گویند چرا خریدهای بدی داشتید، شما ببینید در لیست نیم‌فصل ما چه بازیکنانی حضور داشتند، ما می‌خواستیم کاوه رضایی و محسن مسلمان را جذب کنیم ولی پول نداشتیم، وقتی پول نداریم نمی‌توانیم مثل آن آقایی که در بوشهر بود خانه مان را بفروشیم و بازیکن بخریم. از روزی که بحث فروش باشگاه مطرح شد، اسپانسر پولی پرداخت نکرد. برای جذب مسلمان با آذری صحبت کردم، برای جذب رضایی هم صادق‌پور و جویباری وارد مذاکره شدند، اما نتوانستیم این بازیکنان را بگیریم، بعد انتقاد می‌کنند که چرا خریدها اینطور بوده است؟

این اظهارات قلعه نویی و توقف مقابل ملوان که تقریبا کورسوی امید استقلال برای قهرمانی را هم از بین برد، صدای بهرام افشارزاده را هم در آورد: وقتی تیم در ۱۲،۱۳ بازی یک بر صفر و ۲ بر صفر از حریف پیش است اما از دقیقه ۷۰، ۸۰ به بعد نتیجه تغییر می‌کند، قلعه‌نویی باید یک آسیب‌شناسی داشته باشد. بارها به او گفته‌ایم که بهتر است برای جلوگیری از این اتفاقات یک روانشناس کنار تیم باشد و به تیم کمک کند اما قبول نکرد و می‌بینیم که تیم روز به روز افول کرده است.

مدیرعامل استقلال با بیان اینکه بازیکنان این تیم از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند، گفت: درست است که یکی، دو بازیکن ملی‌پوش تیم مصدوم شده‌اند و آنها را در اختیار نداریم اما این موضوع دلیل ناکامی نمی‌شود، چون همه تیم‌ها بازیکن ملی‌پوش داشتند. این مسائل را در جلسات هیئت مدیره مطرح خواهیم کرد، مشکلات را آسیب‌شناسی و صورتجلسه را اعلام می‌کنیم.

افشارزاده در پاسخ به این سؤال که چرا استقلال نتوانست بازیکنان خوبی جذب کند و بازیکنان خارجی این تیم تأثیرگذار نبودند، اظهار داشت: بازیکنانی که به باشگاه اعلام شد را سعی کردیم جذب کنیم. داسیلوا یک دروازه‌بان خیلی خوب بود که اصلاً از او استفاده نشد، هلمکه با تیم قرارداد بست و بعد هم از ایران خارج شد اما من و تمام اعضای هیئت مدیره تمام خواسته‌های کادرفنی را انجام دادیم.

افشارزاده همچنین گفت: برای تغییر سرمربی تیم با کسی رودربایستی نداریم و اگر باشگاه واگذار نشود تصمیمی خاص می‌گیریم.

عدم نتیجه گیری قلعه نویی موجب شد که حسن روشن منتقد شماره ۱ وی حسابی از خجالتش در بیاید.

پیشکسوت استقلال در یک مصاحبه تند علیه قلعه نویی در خصوص اینکه وی مدعی شده بازیکنانی که مدنظرش بوده جذب نشدند گفت: چگونه تا پیش از این وقتی تیم یک برد می‌آورد می‌گفتند با این بازیکنان قهرمان می‌شویم. حالا بازیکنانی که مدنظرشان بود جذب نشده‌اند؟! در این زمینه حق را به افشارزاده می‌دهم. استقلال هر بازیکنی که امیر قلعه‌نویی می‌خواست جذب کرد اما پول بازیکن را نداشت بدهد و چون بازیکن هم برای باشگاه نبود و به آن تعصب نداشت با مشکل روبرو می‌شد.

البته این مصاحبه از سوی قلعه نویی بی پاسخ نماند و بدون اینکه اسمی از روشن بیاورد گفت: آن آدم دنبال این مسائل نیست او می‌خواهد عکسی در رسانه‌ها بیندازد و خودش را نشان دهد چرا که نسل جدید او را نمی‌شناسند مگر پورحیدری از ما انتقاد نکرد. او حرفش برایمان ارزش زیادی دارد چرا که کاربلد است و دلش برای استقلال می‌سوزد. آدمی که یک تیم را یک پله بالا نیاورده و در چند جا مربیگری کرده که تا هفته پنجم هم نتوانسته دوام بیاورد درست نیست که این صحبت‌ها را کند.

به هر حال استقلال که در نیم فصل دوم بسیار خوب شروع کرد و با ۵ برد و ۲ مساوی یکی از مدعیان اصلی قهرمانی به شمار می رفت، در ۴ هفته اخیر با قبول ۲ باخت و ۲ مساوی رنگ برد را ندیده و با توجه به نتیجه گیری سایر مدعیان و ۲ دیدار سخت در ۴ هفته باقیمانده باید قید سهمیه آسیایی را هم بزنند، مگر اینکه در این ۴ هفته استقلال ۱۲ امتیاز ممکن را بگیرد و پای دیگر مدعیان بلغزد!

ارتش ژنرال آبی که حالا نه از سوی مدیریت حمایتی می بیند و نه از روی سکوها، خواسته یا ناخواسته دچار بحران شده و باید دید چه سرنوشتی در انتظار امیر قلعه نویی و استقلال خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید

      قلعه نوعی برو همین حالا برو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج