جاباما
۱۹۶۶۲۷
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

۶ ماده غذایی ضد التهاب را بشناسید

ما در اینجا ۶ تا از مواد غذایی ضد التهاب را که به راحتی می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید، برایتان آورده ایم.

6 ماده غذایی ضد التهاب را بشناسید

برترین ها: التهاب واکنش طبیعی سیستم ایمنی بدن به محرک‌های گوناگون مانند عفونت و زخم‌های بافتی است، اما گاهی در دراز مدت تبدیل به بیماری و درد می شود. خوشبختانه با بعضی مواد غذایی می توان این التهاب را، زمانی که از کنترل خارج می شود، مهار کرد. ما در اینجا ۶ تا از مواد غذایی ضد التهاب را که به راحتی می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید، برایتان آورده ایم.

گیلاس

گیلاس یکی از موادی است که با التهاب مبارزه می کند. در واقع تحقیقی که اخیرا در مجله تغذیه منتشر شد، ثابت می کند مصرف گیلاسعلائم التهاب بدن را کاهش می دهد و از بیماری های التهابی مزمن مانند بیماری قلبی و عروقی، دیابت، آرتروز و انواع خاصی از سرطان، جلوگیری می کند. حتی پس از فصل تابستان نیز می توانید از طعم خوب و فواید سلامت این میوه بهره ببرید. کافی است گیلاس های تازه را پس از شستن در فریزر نگهدارید و در زمستان از آنها مصرف کنید.

6 ماده غذایی ضد التهاب را بشناسید

حبوبات

عدس، لوبیا و نخود سرشار از پروتئین و فیبر هستند. اضافه کردن روزانه ۱ و نیم فنجان عدس به رژیم غذایی، التهاب بدن را کاهش و مقاومت به انسولین را افزایش می دهد. فایده دیگر؟ شما می توانید با صرف هزینه ای ناچیز این مواد را تهیه و آنها را در سالاد، سوپ یا به عنوان غذای اصلی مصرف کنید.

6 ماده غذایی ضد التهاب را بشناسید

انبه

انبه نه تنها سرشار از مواد مقوی است، بلکه این میوه گرمسیری خاصیت ضد التهابی نیز دارد. تحقیقی که در سال ۲۰۱۳ انجام شد نشان می دهد ماده ای در این میوه به نام پلی فنول وجود دارد که با التهاب های سرطانی و غیر سرطانی سینه مبارزه می کند. علاوه بر آن، انبه منبع بیش از ۲۰ ویتامین و مواد معدنی شامل ویتامین آ، ویتامین سی، ویتامین ب۶، فولات و پتاسیم است.

6 ماده غذایی ضد التهاب را بشناسید

زردچوبه

این ادویه طلایی رنگ، جزو اصلی غذاهای هندی است و در چین خواص پزشکی دارد. علم امروز ثابت کرده که وجود ماده ای به نام کورکومین در آن موجب خاصیت دارویی و ضد التهابی آن می شود. زرچوبه را به خورش کاری خود اضافه کنید یا آن را به مرغ و ماهی قبل از گریل کردن، بیافزایید.

6 ماده غذایی ضد التهاب را بشناسید

زنجبیل

سال ها است که زنجبیل به عنوان تسکین دهنده درد و حالت تهوع به کار می رود. تحقیقات جدید خاصیت ضد التهابی آن را نیز ثابت کرده است. بر اساس تحقیقی که به مقایسه خاصیت درمانی این ماده و پلاسبو پرداخته است، زنجبیل ۴۰% بیشتر درد و گرفتگی را کاهش می دهد. این ماده همچنین موجب کاهش التهابات عصبی حافظه و شناختی نیز می شود.

6 ماده غذایی ضد التهاب را بشناسید

برگ های سبز

رژیم غذایی سرشار از برگ های سبز رنگ به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارند، احتمال بیماری هایی مانند سرطان، بیماری قلبی و بیماری های التهابی را کاهش می دهد. کلم، اسفناج، بروکلی و آب تره جزو این دسته هستند. روزانه حداقل ۲ تا ۳ فنجان از این مواد را به املت، اسموتی و سالاد خود اضافه کنید.

6 ماده غذایی ضد التهاب را بشناسید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج