۱۹۶۶۴۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

غفوری: خطای من روی طارمی پنالتی بود

وریا غفوری مدافع ملی‌پوش سپاهان بعد از مدت‌ها سکوت خود را شکست و پاسخ سوالات خبرنگار ورزش سه را داد.

ورزش سه: وریا غفوری مدافع ملی‌پوش سپاهان بعد از مدت‌ها سکوت خود را شکست و پاسخ سوالات خبرنگار ورزش سه را داد. این مدافع سابق تیم نفت که دوباره با سپاهان به جمع تیم‌های مدعی لیگ بازگشته است، از شرایط فعلی تیمش صحبت می‌کند و دراین‌بین گریزی هم به تیم‌ملی می‌زند. این گفت‌وگو را بخوانید.

* برد برابر پرسپولیس باعث شد که سپاهان حالا دوباره یک مدعی جدی برای قهرمانی باشد. در مورد بازی توضیح می‌دهی؟

خدا را شکر با ۲ بردی که در برابر تراکتورسازی و پرسپولیس به دست آوردیم، جان تازه‌ای گرفتیم. بازی با پرسپولیس همیشه حساس است و ما نیاز مبرم به این پیروزی داشتیم چون اگر نمی‌بردیم، باید قید قهرمانی را می‌زدیم.

* اما ۴ بازی بسیار حساس پیش رو دارید که البته بیشتر با حریفان پایین جدولی است. آیا سپاهان می‌تواند در پایان فصل قهرمان شود؟

اگر قهرمانی می‌خواهیم باید در هر ۴ بازی باقیمانده پیروز شویم. بهتر بگویم ما برای اینکه شانس قهرمانی داشته باشیم به هر ۱۲ امتیاز باقیمانده نیاز داریم. ما پیش از بازی با تراکتورسازی هم‌قسم شدیم که هر ۴ بازی باقیمانده را با پیروزی پشت سر بگذاریم. خدا را شکر در ۲ بازی موفق شدیم و باید در ۴ بازی باقیمانده هم به همین روند ادامه دهیم تا انشاالله بتوانیم در پایان فصل قهرمان شویم.

* در بازی پرسپولیس صحنه بحث‌انگیزی اتفاق افتاد که از چشم داور به دور ماند ...

بله، من فیلم بازی را دیدم و فکر می‌کنم روی مهدی طارمی خطای پنالتی انجام دادم. البته بازهم بهتر است کارشناسان داوری دراین‌باره نظر بدهند.

* قبول داری سپاهان در این فصل نتایج پرنوسانی داشته است؟

بله، من این موضوع را قبول دارم. ما برابر تیم‌های بالای جدولی نتایج بسیار خوبی گرفته‌ایم اما در برابر تیم‌های وسط و حتی پایین جدولی عملکردی داشتیم که در شأن تیم سپاهان نبوده است. اما همانطور که گفتم هم‌قسم شدیم که در ۶ بازی باقیمانده بهترین نمایش را داشته باشیم و بتوانیم با پیروزی در آن نتایج هفته‌های گذشته را جبران کنیم.

* خیلی‌ها می‌گویند تو در سپاهان نتوانستی مثل تیم‌ملی نمایش خوبی داشته باشی. از عملکردت در سپاهان راضی هستی؟

نه، من اصلا از خودم راضی نیستم. من بعدازاینکه از جام‌ملت‌ها‌ برگشتم شرایط خوبی داشتم اما بعد از بازی با استقلال با فولاد بازی داشتیم که من مصدوم شدم و این مصدومیت همین‌طور گریبان من را در بازی‌های بعدی‌ام گرفت و باعث شد که به شرایط صددرصد آمادگی نرسم. البته من هفته آینده ۳ اخطاره هستم و نمی‌توانم بازی کنم. در طول این هفته پایم را مداوا می‌کنم تا بتوانم در سه بازی باقیمانده به تیمم کمک کنم.

* ولی خیلی‌ها می‌گویند تو سطح خودت را بالاتر از لیگ ایران می‌دانی و به خاطر غرور است که نتوانسته‌ای نمایش خوبی داشته باشی.

اصلا اینطوری نیست و خودم هم می‌دانم که باید تلاشم را خیلی بیشتر کنم. این مصدومیت باعث شد که مشکلاتی برایم پیش بیاید، اما انشاالله بعد از بازی با راه‌آهن دوباره تلاش می‌کنم تا بهترین عملکردم را برای سپاهان داشته باشم. از این به بعد وقتی بازی می‌کنم که کاملا خوب شده باشم و بتوانم به سپاهان کمک کنم.

* کارلوس کی‌روش سرمربی تیم‌ملی مدتی است که از شرایط و امکانات تیم‌ملی گله دارد، از نظر تو بزرگترین مشکل تیم‌ملی در چیست؟

والله مشکلاتی که تیم‌ملی دارد را بزرگترهای تیم گفته‌اند آندرانیک تیموریان و اشکان دژاگه در مورد کم و کاستی‌های تیم‌ملی حرف زده‌اند. من هم صحبت نکنم بهتر است، مشکلاتی مثل پیراهن یا زمین تمرینی مشکلات بسیار بزرگی هستند که تیم‌ملی را اذیت کرد. امیدوارم این مشکلات حل شود تا تیم‌ملی بتواند به خوبی برای انتخابی جام‌جهانی آماده شود.

* وریا غفوری را خیلی‌ها از بعداز جام‌ملت‌ها‌ شناخته‌اند. قبول داری که به نوعی بازیکنانی مثل تو و پورعلی‌گنجی فوتبالشان را مدیون کی‌روش هستند؟

به هر حال من ۸ سال است که دارم در لیگ‌برتر بازی می‌کنم. اما امسال به تیم‌ملی دعوت شدم و آقای کی‌روش خیلی راحت به من بازی داد. شاید اگر هر کسی جای ایشان بود، خیلی سخت تر به من اعتماد می‌کرد. البته ما خودمان هم در اردوها زحمت کشیدیم و عملکرد خوبی داشتیم و به همین دلیل توانستیم خودمان را به کادرفنی تیم‌ملی تحمیل کنیم.

* با توجه به نمایش خوبت در جام‌ملت‌ها‌ آیا از کشورهای خارجی پیشنهادهایی به تو نرسید؟

نه، من هیچ پیشنهادی نداشته ام. البته من یک سال دیگر هم با سپاهان قرارداد دارم و در اینجا راحت هستم. اگر پیشنهاد خارجی نرسد، دوست دارم در همین سپاهان بمانم.

* آیا دوست ندارید مثل جهانبخش، پورعلی‌گنجی و سردار آزمون تو هم روزی لژیونر شوی؟

من الان ۲۷ ساله هستم و دوست دارم تا پایان فوتبالم دو یا حداقل یک سال لژیونر شدن را تجربه کنم، حالا کشور آن فرقی ندارد.

* با توجه به اتفاقات پیش آمده، فکر می‌ کنید کی‌روش باید بماند یا نه؟

من خودم دوست دارم کی‌روش در فوتبال ایران بماند و اعتقاد دارم او اثرات مثبتی روی فوتبال ایران گذاشته است. انشاالله ما با آقای کی‌روش بتوانیم تا آخر جام‌جهانی روسیه پیش برویم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج