جاباما
۱۹۷۰۳۵
۸ نظر
۵۰۰۸
۸ نظر
۵۰۰۸
پ

دورخیز احمدی نژاد برای بازگشت به پاستور؟

بحث حضور حامیان محمود احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس دهم، به طور مداوم، با اخباری از جلسات مختلف این جریان داغ تر می شود.

سایت اصولگرای صراط نیوز: بحث حضور حامیان محمود احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس دهم، به طور مداوم، با اخباری از جلسات مختلف این جریان داغ تر می شود.

آخرین اخبار مربوط به این جلسات، روز گذشته در رسانه های حامی دولت روحانی درج شد که بر اساس آن، تعدادی از مدیران سابق دولتی جلسه ای ۶۰ نفره در شیراز ترتیب داده اند.

حضور حامیان احمدی نزاد در انتخابات مجلس دهم، ماجرایی تقریبا قطعی است. چراکه اولا در صورت عدم حضور این جریان، حیات سیاسی آن مورد تهدید قرار خواهد گرفت و حتی اگر این فرض را به دلیل ویژگی‌های شخصیتی محمود احمدی نزاد نپذیریم، عدم حضور حامیان او در مجلس، بازگشت او به حوزه اجرایی را با مشکل مواجه خواهد کرد.

البته فرض دیگری نیز مطرح است که بر اساس آن، حامیان احمدی نژاد و مشایی را تا حدی از حضور مستقیم و بی واسطه در انتخابات بی نیاز می کند و آن، استفاده از جبهه پایداری به عنوان حامیان پارلمانی رییس جمهور سابق است که فرض بعیدی نیست؛ چراکه شواهد و قرائن نشان می دهد اولا جبهه پایداری کاندیدای بالقوه و دارای رایی برای انتخابات آتی ندارد و بر خلاف آنچه اعضای این جبهه در ظاهرعنوان می کنند، آنها هنوز هم به احمدی نژاد دل بسته اند.

مسئله دیگری که در ماه های گذشته بارها به آن پرداخته شده است، حضور شخص احمدی نژاد در انتخابات مجلس و دورخیز او برای تصاحب صندلی ریاست پارلمان است. این احتمال نیز اگرچه به همان دلایل شخصیتی احمدی نژاد "صفر" نیست اما بسیار بعید است و به نظر می رسد رییس جمهور سابق اگر سودای بازگشت داشته باشد، چشم به صندلی روحانی دوخته باشد نه لاریجانی.

بدیهی است بازگشت احمدی نژاد به پاستور، با شکل گیری مجلسی که تعدادی از حامیان او به شکلی نیرومند و موثر در آن حضور داشته باشند، مهیاتر است تا عکس آن. از این رو، عقل حکم می کند که حامیان او، به طور محسوس یا نامحسوس به فکر تصاحب تعدادی از صندلی های بهارستان باشند.

فارغ از این موضوع، مسئله ای که تا کنون مصداق عینی روشنی برای آن ارائه نشده، این است که رییس مجلس مورد نظر طیف حامیان احمدی نژاد کیست؟ پیش از این در انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی، از سید احمد موسوی به عنوان گزینه مورد نظر دولت وقت و مشایی برای ریاست مجلس نام برده می شد اما او که از حوزه انتخابیه اهواز در انتخابات شرکت کرده بود، نتوانست وارد مجلس شود!

در حال حاضر، با فرض ورود مستقیم طیف اطرافیان احمدی نژاد به انتخابات، احتمالا افرادی مانند کامران باقری لنکرانی، مرضیه وحید دستجردی یا شاید غلامحسین الهام گزینه های این جریان برای ریاست مجلس به شمار بروند.

اما این موضوع نیازمند پیروزی این جریان در انتخابات است که امری بعید به نظر می رسد. هرچند حامیان رییس جمهور سابق، به فرستادن بخشی از نیروهای تاثیرگذار خود به مجلس و ائتلاف آنها با طیفی که هم اکنون فراکسیون صدنفره اصولگرایان را تشکیل می دهند نیز امیدوارند تا از این طریق روزنه‌های تصدی صندلی ریاست را نیز برای خود حفظ کنند. در این صورت، بی تردید تصمیم برای حضور احمدی نژاد در انتخابات ۹۶ ساده‌تر خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sara

      اگه احمدی نژاد برگرده یعنی تایید صلاحیت شده.وای بر اونایی که به خاطر قدرت و منافع شخصی خودشون،ملت رو به بدختی و فقر میکشونن....
      هر چند میدونم این حرفم رو هم مثل حرفای دیگه ای که گفتم منتشر نمیکنی

    • مهدی

      آزموده را آزمودن خطاست

    • بدون نام

      یا ابواالفضل!!!!

    • بدون نام

      ارزش خبری نداره برترین گاهی زندش میکنی بلایی که سر تو من و خانواده هامون آورده ناوان میدیم شوخیش هم زشته

    • بدون نام

      دکتر هشت سال کشور رو به خاک سیاه نشوندی کافی نبود؟
      سر جدت بر نگرد!

    • برره ای

      از دکترای درخاشیه هم دکترتری!!!!!!

    • سید محمد

      باسلام دکتر احمدی نژاد مرد میدان خدایارت باد .

    • سارا

      درود بر احمدی نژاد عزیز

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج