۱۹۷۰۸۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

توضیحات افخم درباره احضار کاردار عربستان

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که کاردار عربستان در تهران به وزارت امور خارجه احضار و یادداشت رسمی اعتراض ایران به وی تسلیم شده است.

ایرنا: «مرضیه افخم» عصر دوشنبه اظهار داشت: به دنبال حملات هوایی روز جاری به اهداف نزدیک به سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا، کاردار عربستان سعودی در تهران بعد از ظهر امروز به وزارت امور خارجه احضار و یادداشت رسمی اعتراض کشورمان به وی تسلیم شده است.

افخم با اشاره به اینکه کاردار از سوی رییس اداره خلیج فارس احضار شده است، گفت: مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به کاردار ابلاغ شد و خواستار توضیح روشن دولت عربستان سعودی در این باره هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه مسوولیت مستقیم و بین المللی عربستان و کشورهای مشارکت کننده در حملات هوایی در زمینه هرگونه خسارت احتمالی و لزوم تضمین سلامت و امنیت دیپلمات های جمهوری اسلامی ایران در یمن را مورد تاکید قرار داد.

حسین امیر عبداللهیان معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه امروز گفته بود: متاسفانه راکت یا موشکی به چند متری سفارت ایران در صنعا اصابت کرده و شیشه های سفارتخانه شکسته شده است اما خوشبختانه سفیر و کادر دیپلماتیک ما صدمه ندیده اند.

عبداللهیان افزوده بود: سفارت کشورمان در صنعا به فعالیت هایش ادامه خواهد داد و عربستان سعودی به عنوان کشور متجاوز علیه یمن مسوول مستقیم هرگونه حادثه ای است که منجر به ایجاد مشکل برای اقدامات دیپلماتیک سفارت ایران در صنعا شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج