۱۹۷۶۵۴
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

کارآفرینی دیجیتالی

فرصت آفرینی خلاقانه با کارآفرینی دیجیتالی

برترین ها قصد دارد در مجموعه گفتارهای "کارآفرینی دیجیتالی"، در روزهای فرد، موضوعات مرتبط با فضای مجازی و جامعه اطلاعاتی را در زمینه های مختلف مورد بحث و بررسی قرار داده و خوانندگان را با مطالب جالب و خواندنی درباره دنیای دیجیتال آشنا کند.

فرصت آفرینی خلاقانه با کارآفرینی دیجیتالی


برترین ها: مجله اینترنتی برترین ها قصد دارد در مجموعه گفتارهای " کارآفرینی دیجیتالی "، هر هفته و در روزهای فرد، موضوعات مرتبط با فضای مجازی و جامعه اطلاعاتی را در زمینه های مختلف مورد بحث و بررسی قرار داده و خوانندگان محترم این پرتال را با موضوعات و مطالب جالب و خواندنی درباره دنیای دیجیتال، کسب و کار اینترنتی و ایده های موفق در این حوزه آشنا کند. هم چنین در بخش " کارآفرینی دیجیتالی "، آخرین تحولات دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران در قالب گزارش جامعی در ۵ شنبه هر هفته تحت عنوان " آی تی ایران در هفته ای که گذشت" مورد بررسی و اشاره قرار می گیرد. پس هر هفته با ما همراه باشید با مطالب خواندنی درباره تحولات ICT در ایران و سایر نقاط جهان.

فرصت آفرینی خلاقانه با کارآفرینی دیجیتالی

در گفتار اول ، درباره حضور ۳ میلیاردی کاربران اینترنت در فضای مجازی سخن گفتیم و دومین گفتار ، به بررسی اجمالی نقش تجارت الکترونیک و دولت الکترونیک در ارتقای توسعه پایدار و اطلاع رسانی گسترده برای مخاطبان بحث کردیم. در گفتار سوم ، به مخاطرات و فرصت های مردمان عصر دیجیتال روزگار خود تا حدی اشاره کردیم و پرسش های مهمی مطرح کردیم که چرا نسل امروز کم تر حرف میزند، کم تر میخوابد و مهارت های ارتباط جمعی کمتری به نسبت نسل قبل دارد. در این گفتار، به موضوع کسب و کار اینترنتی و کارآفرینی دیجیتالی مردمان عصر دیجیتال خواهیم پرداخت. موضوعی که در هفته های آینده در بخش "کارآفرینی دیجیتالی" بیش تر به آن اشاره می کنیم.

کسب و کار موتورهاي جست و جو ۱ در روزگار امروز، کسب و کاري خيلي خوب برآورد مي شود. اينترنت را خيلي از کاربرانش، از طريق موتورهاي جست و جوي مشهورش مانند ياهو و گوگل و آلتاويستا ۲ مي شناسند. شايد يکي از بهترين راه هاي شناسايي پرتال ها و قابليت هاي مختلف آن ها، جست و جوي کليدواژه ۳ هاي گوناگون در موتورهاي جست و جو و بررسي نتايج معرفي شده باشد.

فرصت آفرینی خلاقانه با کارآفرینی دیجیتالی

از طريق موتورهاي جست و جو مي توان ميليون ها صفحه وب را شناسايي، بازيابي، ارزيابي و استفاده نمود. شايد اگر ابر موتورهاي جست و جو در اينترنت نبودند، شناخت ما از ظرفيت هاي گوناگون موجود در پهنه جهاني وب ۴ ، بسيار بسيار اندک بود. موتورهاي جست وجو، امروزه تا حدودي هوشمند شده اند. کافي است کليد واژه اي را به هر زباني در باکس موتورهاي جست و جوي مشهور وب وارد کنيد. به محض ورود، کليد واژه ها يا جملاتي مرتبط با کليد واژه شما ارائه مي شود. ساختاربندي نمايش اطلاعات جست و جو شده نيز به گونه طراحي شده است که مرتبط با نيازهاي اکثريت کاربران باشد.

نتايج، تا حد زيادي به نيازهاي متقاضيان مرتبط است، چرا که اگر غير از اين بود، چنين استقبال شديدي از موتورهاي جست و جو به طور روزانه صورت نمي گرفت. تبليغات کلمه اي، بهينه سازي نتايج در موتورهاي جست و جو، افزايش رتبه پرتال، خدمات جنبي اطلاع رساني و صدها موضوع ديگر، امروزه به عنوان خدمات جنبي موتورهاي جست و جو در اختيار علاقمندان قرار گرفته است . بنابراين، افرادي که تمايل دارند در حوزه کسب و کار موتورهاي جست و جو وارد شوند، با بازار خوبي رو به رو هستند.

يک پرتال خوب را مي توان تا حدودي با حضور موفقش بر اساس کليد واژه هاي گوناگون در موتورهاي جست وجو، شناخت و ارزيابي کرد. بنابراين، واقعيت موتورهاي جست و جو را نمي توان در توسعه کسب و کارهاي موفق ناديده گرفت. شايد به همين خاطر است که شرکت ها و موسسات زيادي براي بهينه سازي سايت براي موتورهاي جست و جو در حال فعاليت هستند و مقالات و کتاب هاي زيادي در اين عرصه منتشر شده است. اين بهينه سازي، موجبات ارتقاي رتبه يک پرتال در موتورهاي جست و جو و به تبعه آن، افزايش هيت ۶ و مخاطب وب گاه را به همراه خواهد داشت که برگ برنده اي در دنياي پر رقابت عرصه ديچيتال تصور مي شود. اين فرصت طلايي را يادبگيريد و از آن کسب در آمد کنيد!

بازاريابي آنلاين ۷ يکي از کسب و کارهاي مهم اينترنت به شمار مي رود. شايد يکي از آسان ترين روش هاي بازاريابي کالا وخدمات، استفاده از ابزارهاي فناوري اطلاعات و ارتباطات جهت معرفي ظرفيت ها، شناسايي قابليت هاي گوناگون و ارتباط آسان و سريع با شمار گسترده اي از مخاطبان باشد.

فرصت آفرینی خلاقانه با کارآفرینی دیجیتالی

مخاطباني که امروزه بيش از دو ميليارد نفر را بالغ مي شوند. يعني تقريبا سي درصد جمعيت کره زمين. بازاريابي آنلاين هزينه هايي به مراتب کم تر از بازاريابي هاي سنتي دارد. در بازاريابي آنلاين، بازاريابان، مي توانند به راحتي بازارهاي هدف را شناسايي و با فعالان اين بازارها جهت شناسايي مخاطبان در سطوح مختلف، در تعامل دو سويه باشند. اين تعاملات معمولا هزينه هاي بسيار کمي را بر روي کارفرما ها و شرکت هاي بازاريابي اينترنتي تحميل مي کند و در مقابل بازدهي آن در قياس با روش هاي سنتي، مقرون به صرفه مي باشد. شبکه هاي اجتماعي، موتورهاي جست و جو، وبلاگ ها و سايت هاي خبري، از جمله مقاصد هدف بازاريابان در حوزه بازاريابي مجازي مي باشد. اين مجموعه ها، معمولا طيف هاي گسترده اي از مخاطبان را از اقصي نقاط جهان در اختيار دارند که سليقه ها، گويش ها، نظرات، مليت ها و تحصيلات مختلف دارند که بالطبع، نيازهاي گوناگوي را نيز يدک مي کشند.

بازار تبليغات اينترنتي در صورت هاي مختلفش، يک بازار پر مخاطب و پر درآمد براي فعالان اين عرصه مي باشد. روز به روز بر اهميت تبليغات و بازاريابي اينترنتي افزوده مي شود. شيوه ها، سيستم ها، روش ها و کارکردهاي اين نوع بازار را بشناسيد و براي حضور اثربخش در آن، برنامه ريزي کنيد. يکي از عوامل موفقيت کسب و کارهاي برتر اينترنت ، توجه دقيق به کارکردهاي بازاريابي و تبليغات الکترونيکي بوده است و هست. چه بسيارند مراکزي که اي ميل مارکتينگ ۸ دارند، تبليغات آنلاين ۹ مي کنند و به ازاي هر تعداد بازديد کننده پرتال شما و کسب مخاطب، درآمد کسب مي کنند. با روش هاي ساده و خلاقانه. از اين بازار پر رونق و جذاب استفاده کنيد و راهکارهايي را براي حضور دراز مدت خود در اين عرصه تدارک ببينيد.

بانکداري اينترنتي ۱۰ . موضوعي فراگير که با زندگي روزانه مردمان روزگار ما عجين شده است. موفقيت تجارت الکترونيک و کسب و کارهاي آنلاين، به بانکداري اينترنتي و الزامات و مختصات آن مرتبط است.

فرصت آفرینی خلاقانه با کارآفرینی دیجیتالی

اکنون بانکداري الکترونيکي نه تنها به پرتال هاي مراکز اعتباري و مالي خلاصه نشده است، بانکداري مبتني بر گوشي تلفن همراه ۱۱ نيز جزو لاينفک عرصه بانکداري و خدمات آن به شمار مي آيد. بازار بانکداري اينترنتي، بازار پر رونقي را شامل مي شود. بانک ها و موسسات مالي، همواره نيازمند خدمات پشتيباني آنلاين، سخت افزارهاي مربوطه و هم چنين طرح هاي خلاقانه توسعه ظرفيت هاي خدماتي و اطلاع رساني و مديريت ارتباط با مشتريان مي باشند. ابن بازار پر رقابت، ايده هاي نوآورانه را طلب مي کند که با شناسايي ضعف ها و نقاط قوت ۱۲ ، اهداف داخلي و فرامرزي را هدف قرار دهد.

گردش مالي ميليارد دلاري بانکداري اينترنتي و هزاران کارآفرين عرصه ديجيتال در اين حوزه، نويد بخش چشم انداز موفق اين کسب و کار مي باشد. نکته پانزدهم در رهيافت جهان در يک کليک، پيامي دارد آشکار و واضح به علاقمنداني که قصد دارند در عرصه بانکداري اينترنتي و کسب و کارهاي مربوط به آن فعاليت کنند. ايده هاي خلاقانه سايت هايي مانند مينت ۱۳ ، پي پال ۱۴ را نگاه کنيد و به دنبال بومي سازي برخي از ايده هاي متداول در وب، درميان مخاطبان ايراني و منطقه اي باشيد. البته نبايد پرتال هاي مشاوره اي ۱۵ در اين عرصه را فراموش کرد!

فرصت آفرینی خلاقانه با کارآفرینی دیجیتالی

در کنار همه این موارد، کارآفريني ديجيتالي يکي از مهم ترين موضوعات در دنياي پيش روي ما به شمار مي رود. کارآفريني با استفاده از ابزارهاي فناوري اطلاعات و ارتباطات، از پتانسيل هاي فرصت آفرين سرزمين ديجيتال است که افق هاي نويني در کسب و کار امروزي در اختيار ميليون ها شهرونده دهکده جهاني قرار داده است. صنعت فناوري اطلاعات و ارتباطات (ICT)، امروزه افق‌هاي نويني در کسب و کار و اشتغال زايي مولد ايجاد کرده که همگي، در توسعه پايدار در دهکده جهاني نقش مهمي‌ايفا کرده است. عصر سايبر که امروزه مرزهاي فيزيکي را در نورديده است و چهره اي جديد از دنياي ارتباطات و اطلاعات را فرا روي ساکنان شش ميليارد نفر کره خاکي قرار داده است، نمونه عيني عصري است که آلوين تافلر، از آن به نام انقلاب ارتباطات ياد مي‌کند.

جامعه شناسي جامعه اطلاعاتي جهان، ما را به اين حقيقت رهنمون مي‌کند که ديجيتالي شدن مولفه‌هاي موثر در زندگي بشر امروزي، اعم از تجارت، بازاريابي، آموزش، اطلاع رساني و ارتباطات و حتي حمل و نقل، يک واقعيت غير قابل انکار است که مرحله گذار از سنت به مدرنيسم ديجيتالي را نويد مي‌دهد. فناوري اطلاعاتي و ارتباطي روز، به عنوان يک صنعت در حال توسعه و پيشرفت، نقش فوق العاده اي در توسعه زير ساخت‌هاي فرهنگي، اقتصادي و علمي‌ و حتي سياسي کشورهاي مختلف جهان داشته است.

يکي از اين زير ساخت‌ها، حوزه کسب و کار مي‌باشد که براي همه کشورهاي جهان، به عنوان يک سمبل رفاه و پيشرفت تلقي مي‌شود. محيط‌هاي الکترونيکي و پايگاه‌هاي اطلاع رساني تيم‌هاي مشاور طراحي در اقصي نقاط جهان، زمينه‌هاي تبادل ايده‌ها و افکار را در team workهاي گوناگون فراهم مي‌کنند و از طريق پهنه جهاني وب، تبادل اطلاعات، صورت مي‌گيرد.

اين مساله براي خريد، فروش ،مشاوره، بازاريابي و آموزش نيز صادق است. بازاريابي و آموزش الکترونيکي (e-learning & e-marketing) افق‌هاي جديدي در اقتصاد و دانش ايجاد کرده است. مدرسه‌هاي اينترنتي بسياري هم اکنون در وب فعاليت مي‌کنند و دانشجويان آنها از اقصي نقاط کره خاکي مي‌باشند. در کشور ما نيز دانشگاه مجازي علم و صنعت www.elaerning-iust.irو دانشگاه علوم حديثwww.hadith.ac.ir دراين حوزه فعاليت مي‌کنند. اين دانشگاه‌ها مي‌توانند زمينه همکاري با اساتيدي که مي‌توانند از طريق يک تعامل الکترونيکي دوسويه، با دانشجويان ارتباط برقرار کنند و به آن‌ها آموزش دهند را فراهم کنند و زمينه يک کارآفريني الکترونيکي را خلق کنند.

فروشگاه‌هاي تجارت الکترونيک و بانک‌هاي سرويس دهنده خدمات پول الکترونيک مانند پارسيان و سامان، در تقويت پتانسيل تجارت الکترونيک در کشور و رشد کارآفريني ديجيتالي، موثر هستند.کارآفريني ديجيتالي را مي‌توان از پنج منظر در جامعه اطلاعاتي ايران مورد بررسي و کاوش قرار داد که به طور خلاصه درادامه به آن‌ها اشاره شده است. بايد پذيرفت که کارآفريني ديجيتالي در کشور جوان و مستعد ايران با بيش از دوازده ميليون کاربر اينترنت و هزاران فارغ التحصيل رشته فناوري اطلاعات، مي‌تواند فرصتي براي تحقق آرزوهاي ديجيتالي باشد. کارآفريني ديجيتالي و جامعه اطلاعاتي ايران، در حقيقت يک نگاه از درون به مختصات اثرگذار کسب و کار الکترونيکي بر روي تقويت نهادهاي جامعه اطلاعاتي ايران مي‌باشد. کارآفريني ديجيتالي، يک فرصت ارزشمند براي تقويت و خلق نوآوري‌هاي ديجيتالي و بالندگي و نشاط در جامعه اطلاعاتي ايران است. کارآفريني ديجيتالي و توسعه خدمات الکترونيک، واقعيتي غير قابل انکار است.

کارآفريني ديجيتالي مي‌تواند دريکي از حوزه‌هاي: بانکداري الکترونيک (e-banking)، تجارت الکترونيک(e-commerce)، روابط عمومي‌الکترونيک(e-public relations)، آموزش الکترونيک (e-learning) و گردشگري الکترونيک(e-tourism) اتفاق افتد و زمينه کسب و کار و اشتغال زايي مولد هزاران نيروي مستعد را فراهم کند. دولت الکترونيک (e-government) بايد، بستر اين فعاليت را فراهم کند. کارآفريني ديجيتالي از منظر شهروند الکترونيک و ارتقا سطح زندگي، رويکردي به جايگاه اثر بخش شهرداري الکترونيک در ساز و کارهاي خدمات شهري نوين است. قطعا انتظاري که از شهرداري به عنوان يک مرکز خدماتي شهري مي‌رود، تنها مربوط به تنظيفات نيست. همين طور، از شهرداري‌ها در جامعه اطلاعاتي کنوني انتظار نمي‌رود که خدمات‌آن‌ها سنتي باشد. راه اندازي مرکز کارآفريني در شهرداري منطقه دو تهران، خود نمونه اي از اهتمام شهرداري تهران به مقوله کسب و کار الکترونيکي است. نقش شهرداري و شهروند الکترونيک در هدايت نيروهاي فعال جامعه اطلاعاتي کشور، يک نقش جديدي است که مي‌توان براي آن تعريف کرد. قطعا، اهميت به جايگاه شهروند الکترونيک (e-citizen) و در کنارآن توجه به رويکردهاي شهردار ي الکترونيک (e-municipality) مولفه‌هايي از تقويت بستر کارآفريني ديجيتالي در کلان‌شهر‌ها به ويژه تهران است.بايد پذيرفت که کسب‌وکار الکترونيکي، ارزش افزوده فوق العاده اي دارد. چرا که با کم ترين هزينه و مواد مصرفي و سرمايه گذاري فيزيکي، مي‌توان بالاترين راندمان را در اختيار داشت.نقش صنعت و دانشگاه در تقويت کارآفريني ديجيتالي بايد مورد بررسي کارشناسان قرار بگيرد تا نقش بنگاه‌هاي اقتصادي کوچک در محيط کسب‌وکار در حوزه ICT تبيين و در اجراي سياست‌هاي ابلاغي اصل ۴۴، تقويت شود. بررسي چالش‌ها، فرصت‌ها و مزيت‌هاي تدوين طرح جامع کارآفريني الکترونيکي در چشم‌انداز ۲۰ ساله و اجراي ابلاغيه اصل ۴۴ قانون اساسي ايران، مساله‌اي حياتي است. بايد پاتولوژي بيکاري در کشور با نگاه آي‌تي‌مدار مسئولان امر، مورد موشکافي قرار بگيرد و در راستاي نيل به آرمان‌هاي نظام، تحليل و برنامه ريزي شود. پل آلن و بيل گيتس، رهبران مايکروسافت، سال‌ها است که در صدر اين فهرست قرار دارند. تدوين واحد کارآفريني ديجيتالي و توسعه زير ساخت‌هاي کارآفريني مبتني بر فناوري اطلاعات در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي کشور، گامي‌است که اهتمام همه ارکان نظام را مي‌طلبد.

در یک کلام، کارآفرینی دیجیتالی فرصت آفرین است. میتواند خلاقیت و نوآوری را در کسب و کار ارتقا داده و سازمان های را به سمت و سوی مجموعه هایی یادگیرنده سوق دهد. کارآفرینی دیجیتالی در دنیایی با ۳ میلیارد کاربر و بیش از ۳۵ میلیون پرتال فعال، یک فرصت کسب و کار بی نظیر را برای هر فردی در دنیای امروزی به ارمغان می آورد که با شناخت نیازهای مشتریان و مخاطبان، میتوان به سمت و سوی فرصت سازی مولد و هوشمند پیش رفت. این گفتار به ما می گوید که بازاریابی اینترنتی در کنار بانکداری مجازی، همه فرصت های کارآفرینی الکترونیکی را محقق می سازند که برای راه اندازی کسب و کارهای خلاقانه درفضای مجازی، یک فرصت ایده آل است.

1. Search engines

2. Altavista.com

3. Key words

4. World wide web

5. SEM - Search Engine Optimization

6. hit

7. Online marketing

8. Email marketing

9. Online ads.

10. E banking

11. Mobile banking

12. SWOT Analysis

13. www.mint.com

14. Wwww.paypal.com

15. http://www.banktech.com

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج