جاباما
۱۹۸۱۵۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تیم مذاکره کننده راهی تهران شد

رایزنی‌های هسته‌ای در شهر وین در راستای نگارش متن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پس از سه روز پایان یافت و قرار شد ادامه گفت وگوها در نیویورک و در حاشیه اجلاس بازنگری معاهده ان پی تی از سر گرفته شود.

خبرگزاری فارس: رایزنی‌های هسته‌ای در شهر وین در راستای نگارش متن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پس از سه روز پایان یافت و تیم مذاکره کننده ایران راهی تهران شد.

قرار شد ادامه رایزنی ها هفته آینده در حاشیه اجلاس بازنگری معاهده ان پی تی در نیویورک از سر گرفته شود.

دور جدید رایزنی های هسته ای پس از بیانیه لوزان، از روز چهارشنبه دوم اردیبهشت ماه در شهر وین پایتخت اتریش و در راستای نگارش متن برنامه جامع اقدام مشترک آغاز و اعلام شد که محوریت اصلی این رایزنی ها در خصوص تحریم هاست.

این رایزنی ها در روز اول بین هیأت مذاکره کننده ایران و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سطح معاونان و کارشناسان به مدت ۴ ساعت برگزار و روز پنجشنبه و پس از حضور هیأت آمریکایی به ریاست وندی شرمن این گفت وگوها به صورت سه جانبه برگزار شد.

سومین روز رایزنی ها نیز با نشست کارشناسان ایران، آمریکا و اتحادیه اروپا آغاز و پس از آن معاونان وزرای خارجه ایران با نمایندگان روسیه و چین به صورت دوجانبه به گفت وگو پرداختند.

رایزنی چهارجانبه هیأت ایرانی با نمایندگان سه کشور اروپایی در گروه ۱+۵ از دیگر گفت وگوهای امروز (جمعه) در وین بود و معاونان ظریف پس از آن با معاون جان کری به گفت وگو پرداختند.

نشست سه جانبه کارشناسان ایران، آمریکا و نماینده اتحادیه اروپا نیز برای دومین بار طی امروز برگزار و به موضوع تحریم‌ها پرداخته شد.

پیش از این سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران درباره روند نگارش متن توافق گفت: در ابتدای کار نگارش متن هستیم و این روند تا رسیدن به جمع‌بندی درباره چگونگی شروع کار و چارچوب‌ها، کمی کند است، اما در مجموع کار نگارش خوب پیش می‌رود.

آخرین نشستی که امروز در وین برگزار شد، نشست عمومی ایران و ۶ کشور (آمریکا، فرانسه، روسیه، چین، انگلستان و آلمان) در سطح معاونان بود.

قرار شد این گفت وگوها هفته آینده در نیویورک و در حاشیه اجلاس بازنگری معاهده ان پی تی از سر گرفته شود.

برهمین اساس محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران و هیأت مذاکره کننده بامداد یکشنبه راهی نیویورک خواهند شد و احتمال دارد با توجه به حضور وزرای خارجه ۱+۵ در نیویورک، مذاکراتی نیز در این سطح بین وزرای خارجه ایران و ۶ کشور برگزار شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج