۱۹۸۴۲
۶ نظر
۵۰۱۰
۶ نظر
۵۰۱۰
پ

مو مشکی بمانید

روش‌های هوشمندانه برای جلوگیری از سفید‌شدن موها

سفید شدن موها در سنین پايین از جمله مسائل بسیار شایع مربوط به سلامت است ‌كه در بین همه جنسیت‌ها چه مرد و چه زن اهمیت بالایی دارد و گاهی میان افراد زیر ۲۰ سال نیز ظاهر می‌شود. البته طبيعي است كه اين مشكل بيشتر خانم‌ها را اذيت كند

روش‌های هوشمندانه برای جلوگیری از سفید‌شدن موها

روش‌های هوشمندانه برای جلوگیری از سفید‌شدن موها

برترین ها: بیشتر پزشكان و متخصصان بهداشت و سلامت بر این باورند افزايش روند سفيد شدن سريع موها كه حالا نگران‌كننده هم شده است در نتیجه آلودگی‌هایی است ‌كه از محیط‌زیست به طبیعت و سپس به بدن انسان نفوذ می‌‌كنند و از جمله مسائلی مانند غذاها، خورا‌كی‌های مصرفی و زندگی پراسترس روی می‌دهند. با این حال، روش‌هایی نیز وجود دارند تا موهای خود را به‌طور طبیعی مشكی نگاه داریم یا دست‌كم سفید شدن آن‌ها را به تاخیر اندازیم. برخی از ساده‌ترین این شیوه‌های مطمئن و سالم و حفظ رنگ مشكی موها در فهرست اين مطلب آمده‌اند.


از هندي‌ها كمك بگيريد

  • استفاده از Amla موثرترین محافظ طبیعی مو
انگور فرنگی هندی یا Amla، از مفیدترین تر‌كیبات غذایی طبیعی است ‌كه می‌توان از آن استفاده ‌كرد. شما می‌توانید پودر خشك اين ميوه را با ‌كمی عسل مخلوط ‌كرده و روزی 2مرتبه از آن استفاده ‌كنید، همچنین می‌توانید از آبنبات‌های شیرین شده آن مصرف ‌كنید. يكي ديگر از استفاده‌هاي اين ميوه، استفاده مستقیم آن روی موهاست. بد نيست موهای خود را با پودر خشك Amla بشویید و سپس با روغن غنی شده آن‌كه به‌عنوان محافظ سیاهی مو شناخته می‌شود، موهای خود را چرب ‌كنید. اگر می‌خواهید از شر شوره موي سر خلاص شوید، از مخلوط پودر اين ميوه و آبلیمو استفاده ‌كنید. این مخلوط را به‌مدت 2 ساعت قبل از شامپو زدن، به سر خود بمالید.


نسخه مادربزرگ‌ها جواب مي‌دهد

  • استفاده از حنا
اگرچه بسياري از مادربزرگ‌هاي ما هنوز حنا را دوست دارند اما بسیاری از جوان‌ترها رنگ قرمزی تیره‌ای ‌كه حنا به موها می‌دهد را دوست ندارند. در صورتی ‌كه استفاده از حنا به جای رنگ مو، برای پیشگیری از سفید شدن موها توصیه شده است. برای این ‌كار باید مقداری برگ حنا را در روغن خردل حرارت دهید. پیش از این‌‌كه آن را روی سرتان ماساژ دهید، اجازه دهید این روغن تر‌كیبی دارویی چند ساعتی بماند تا خنك شود.


روش‌های هوشمندانه برای جلوگیری از سفید‌شدن موها

روي سرتان آشپزي كنيد

استفاده از ‌كاری و ‌كره برای مشكی ماندن موها

برگ‌های ‌كاری در اصل ادویه معطری هستند ‌كه برای مزه‌دار ‌كردن غذاها استفاده می‌شوند. با این وجود، این ماده محتوی مواد بیوشیمیایی‌ است ‌كه ریشه موها را محكم ‌كرده و شادابی پوست سر را افزایش می‌دهد. سعی ‌كنید در غذاهای روزانه خود بیشتر از برگ‌های ‌كاری استفاده ‌كنید، همچنین می‌توانید مقداری برگ ‌كاری له شده را با روغن نارگیل مخلوط ‌كنید و از آن به‌عنوان تونیك ضد‌سفید شدن مو استفاده ‌كنید.

كره‌ای ‌كه از شیر خالص گاو گرفته می‌شود نیز ماده‌ای برای جلوگیری از آغاز سفید شدن موها شناخته شده است. این یكی از دلایلی است ‌كه پزشكان مكتب طب سنتي و گیاهان باستانی هندوستان ‌كه آیورودا نام دارد، بر خوردن حداقل مقدار ‌كمی ‌كره خالص ‌كه از شیر گاو گرفته شده باشد، به‌عنوان دارویی برای جلوگیری از سفید شدن موها تا‌كید ‌كرده‌اند.


از اين شامپوها بخريد

  • انتخاب هوشمندانه شامپو
وقتی می‌خواهید شامپو بخرید، به تر‌كیبات آن دقت كنيد مثلا اگر ذرات عصاره زغال، آملا، شیكا‌كای، روی، سلینیوم و اسید سالسیلیك در آن‌ها وجود داشت آن‌ها را بخريد. این‌ها تر‌كیبات ثابت شده مراقبت از مو هستند ‌كه از شوره سر ‌كه يك دلیل شناخته شده سفیدی موست جلوگيري و از سوی دیگر بهداشت و سلامت بیشتر سر را تامين مي‌كند.


روش‌های هوشمندانه برای جلوگیری از سفید‌شدن موها

در طبيعت هم درمان وجود دارد

  • استفاده از مكمل‌های طبیعی مفید برای مو
۱-اسپیرولینا (نوعی جلبك دریایی):به خاطر دارا بودن مواد معدنی مهم و ضروري و البته نادر و ‌كلروفیل موجود در آن كه یك نوع تونیك موی مشهور است.

۲-پروتئین و آمینو اسیدها: پروتئین و آمینواسیدهای بدن خود را با مصرف متعادل گوشت قرمز، ماهی، شیر، سبزی‌ها و حبوبات افزایش دهید. آمینو اسیدهایی مانند سیستین و تیروزین در بسیاری از فرآورده‌های ضد‌سفیدی مو یافت می‌شوند ‌كه بر اثربخشی آن‌ها تا‌كید شده است.

۳-ویتامین E: وجود این ویتامین برای مراقبت بیشتر از ایمنی پوست سر و سالم نگه داشتن ریشه موها، ضروری است. منابع توصیه شده این ویتامین عبارتند از، جوانه‌ها، اسفناج، تخم‌مرغ، شیر، ‌كره، آجیل‌ها و روغن‌های نباتی.


ماساژ‌هاي گياهي

  • افزایش جریان خون در پوست سر
اغلب اوقات، پوست سر به دلایل وراثتی یا بالا بودن سطح استرس و مشكلات روحي، از ‌كمبود جریان خون رنج می‌برد. این مسئله به تامين مواد مغذی پوست آسیب وارد می‌سازد و سبب افزایش ناگهانی تعداد موهای سفید می‌شود. برای ممانعت از این رویداد، جریان خون را در پوست سرتان با ماساژهای منظم سر خود افزایش دهید. این عمل به‌عنوان یك راهبرد مفید تاثیر بسیار خوبی دارد، به این معنا ‌كه اضطراب‌ها و تنش‌ها را ‌كم ‌كرده و به شما براي بهتر‌شدن جریان خون یاری می‌رساند. در صورتی ‌كه پوست سر را با روغن ‌كنجد، روغن نارگیل، روغن خردل و روغن‌هایی از این دست ماساژ دهید، نتایج بهتری حاصل می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با سلام
      من در سن 34 سالگی موهای سفید زیادی دارم میخواستم بدانم برای رفع سفیدی مو شامپوهای رفع سفیدی مو قابل اعتماد هستند؟ و اگر هستند چه مارکی؟
      ممنون

    • اسحاق مرادی فرزندعلی جیرفت

      چکارکنم آلان 18سالمه موهام خیلی سفیدن لطفاراهنمایی کنید؟

    • بهار

      من 17 سالمه موهام داره سفيد ميشه اونم از ساقه تا بالا چيكار كنم

    • سحر

      سلام من 15 سالمه موهام كم وبيش سفيد شدن استفاده از اين مواد هم فكر نكنم تاثير داشته باشه

    • سحر

      سلام من 15 سالمه موهام كم وبيش سفيد شدن استفاده از اين مواد هم فكر نكنم تاثير داشته باشه

    • گزل

      سلام از23سالگی موهام شروع بسفید شدن شدالان 27سالمه مادرم نیز همینطور بود اما اون از30سالگی موهاش سفید شد دستور رنگی بدید که موها رو قرمز نکنه ممنونم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج