۱۹۸۴۹۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

خریداران موبایل در انتظار کاهش قیمت‌ ها

بازار موبایل و سایر کالا‌های دیجیتال همواره تحت تاثیر قیمت ارز، در نوسان است. در شرایط کنونی نیز که با توجه به اینکه بیش از ۱۵ روز از تفاهم صورت گرفته بین ایران و ۵+۱ می‌گذرد، قیمت ارز‌ آنچنان که انتظار می‌رفت کاهش چندانی نداشته و به همین علت خریداران موبایل دست نگه داشته‌اند تا قیمت‌ها پایین‌تر بیاید.

اقتصاد نیوز: بازار موبایل و سایر کالا‌های دیجیتال همواره تحت تاثیر قیمت ارز، در نوسان است. در شرایط کنونی نیز که با توجه به اینکه بیش از ۱۵ روز از تفاهم صورت گرفته بین ایران و ۵+۱ می‌گذرد، قیمت ارز‌ آنچنان که انتظار می‌رفت کاهش چندانی نداشته و به همین علت خریداران موبایل دست نگه داشته‌اند تا قیمت‌ها پایین‌تر بیاید.

یکی از فروشندگان موبایل علت این رکود را نبود ثبات در قیمت ارز بیان کرده و معتقد بوده در زمانیکه ممکن است قیمت ارز نوسان قابل توجهی داشته باشد اوضاع بازار خراب است. یعنی نه فروشنده به خرید کالا رقبتی دارد و نه خریدار. هر دو از اینکه بعد از خرید قیمت پایین بیاید و در خرید خود زیان ببینند می‌ترسند و در این شرایط دست به خرید نمی‌زنند.

او می‌گوید: باید قیمت ارز تکان خوبی بخورد و آنقدری پایین بیاید تا مردم مطمئن باشند بیشتر از این پایین نمی‌آید و در این صورت است که بازار رونق می‌گیرد.

البته نظر کارشناسان این است که همیشه هنگامی که قیمت‌ها اندکی کاهش می‌یابد بازار در رکود بیشتری فرو می‌رود. زیرا مردم منتظر پایین‌تر آمدن قیمت‌ها هستند اما به محض اینکه قیمت‌ها شروع به بالا رفتن می‌کند از ترس اینکه یکباره قیمت‌ها بالاتر رود، همه اقدام به خرید می‌کنند و بازار رونق می‌گیرد.

البته به علت آمدن مدل‌های جدید برندها اندکی قیمت کالاهای قبلی کاهش یافته که همین باعث شده خرید و فروش این کالاها اندکی اوضاع بهتری داشته باشد.

با توجه به وابستگی قیمت موبایل و بطور کلی تمامی کالا‌های دیجیتال به قیمت ارز، پیش بینی اینکه در آینده برای قیمت این ابزارهای هوشمند چه اتفاقی خواهد افتاد رابطه مستقیمی با پیش بینی قیمت ارز خواهد داشت. لذا با پایین آمدن قیمت ارز می‌توان منتظر کاهش قیمت موبایل با همان نسبت و بالا رفتن نرخ ارز موجب بالا رفتن قیمت این کالا خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج