جاباما
۱۹۸۷۶۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

چینی ها می میرند برای کارگردان «بتمن»

چه می کنه این آقای نولان!

اگر شما هم در دسته آدم های متنفر از این فیلم قرار دارید، برای اینکه فکر نکنید ما در حال شلوغ کردن و تحویل گرفتن فیلم هستیم، بد نیست همراه ما سفری به دور دنیا در چند دقیقه داشته باشید و به آمار فروش گیشه «بین ستاره ای» در کشورهای مختلف نگاهی بیندازید.

چه می کنه این آقای نولان!





مجله همشهری جوان: اگر شما هم در دسته آدم های متنفر از این فیلم قرار دارید، برای اینکه فکر نکنید ما در حال شلوغ کردن و تحویل گرفتن فیلم هستیم، بد نیست همراه ما سفری به دور دنیا در چند دقیقه داشته باشید و به آمار فروش گیشه «بین ستاره ای» در کشورهای مختلف نگاهی بیندازید. تا 28 اسفند (19 مارس) مجموع فروش «بین ستاره ای» در سینماهای سراسر آمریکای شمالی از مرز 188 میلیون دلار عبور کرد و کل فروش جهانی فیلم در سراسر دنیا به 485 میلیون دلار رسید.

آخرین رقمی که از کل فروش فیلم در سینماهای سراسر دنیا اعلام شده، چیزی حدود 673 میلیون دلار است. حالا درنظر بگیرید کل بودجه ای که صرف ساخت و تولید فیلم شده برابر با 165 میلیون دلار آمریکا بوده است. با درنظر گرفتن تمام هزینه ها، سود خالص فیلم 47 میلیون دلار برآورد شده.

چه می کنه این آقای نولان!

«بین ستاره ای» در ۵۴۷ سینمای آیمکس دوبعدی در سراسر دنیا اکران شد و در اولین شب اکرانش ۲۰ میلیون دلار فروش کرد. به این ترتیب، آقای نولان توانست رکورد فروش ۱۷ میلیون دلاری «عطش مبارزه اشتعال» را پشت سر بگذارد و فیلمش عنوان پرفروش ترین اکران آیمکس دوبعدی بدون دنباله در ماه نوامبر را به دست بیاورد.

«بین ستاره ای» چهارمین فیلمی است که تنها از فروش بلیت های آیمکس ۱۰۰ میلیون دلار به دست آورده. آخرین ساخته نولان موفق شد مجموعه درآمد گیشه آیمکس فیلم هایی مانند «آواتار»، «شوالیه تاریکی بر می خیزد» و «جاذبه» را پشت سر بگذارد. جالب است که انگلیسی ها کارگردان هموطن شان را مثل قبل تحویل نگرفتند. مجموع اولین فروش آخر هفته «بین ستاره ای» بعد از اکران همزمانش در انگلستان، ایرلند و مالتا به ۵.۳۷ میلیون پوند (۸۶ میلیون دلار) رسید.

اما «شوالیه تاریکی برمی خیزد» در اولین هفته اکرانش به فروشی بیش زا ۱۴ میلیون پوند دست یافته بود. معلوم نیست انگلیسی ها به خاطر اینکه هموطن شان برای هالیوودی ها فیلم می سازد، او را تحویل نگرفتند یا علی دیگری داشته که ما هم از آن بی خبریم. به هرحال، فروش آخر هفته «بین ستاره ای» در اولین هفته اکرانش حتی از «جاذبه» و «سرآغاز» خود نولان هم کمتر بوده است. اما اولین روز اکران «بین ستاره ای» در سرزمین چشم بادامی ها یعنی چین فوق العاده بود و نولان موفق شد رکورد قبلی خودش را بزند.

چه می کنه این آقای نولان!

«شوالیه تاریکی بر می خیزد» در اولین روز اکرانش بیش از ۴.۵ میلیون دلار فروخته بود، در حالی که «بین ستاره ای» به فروش ۵.۴ میلیون دلاری دست پیدا کرد. کاملا معلوم است که چینی ها فیلم تازه نولان را خیلی بیشتر از «بتمن» دوست داشتند، چون بعد از ۳۱ روز اکران مجموعه فروش فیلم در سینماهای سراسر چین از ۱۲۲ میلیون دلار عبور کرد. حالا جالب تر اینکه بعد از آمریکای شمالی و چین، بیشترین فروش فیلم با رقمی حدود ۷۴ میلیون دلار متعلق به گیشه سینماهای کره جنوبی است؛ این اعداد و ارقام احتمالا نشان دهنده علافه وافر آسیایی ها به فیلم های آقای نولان به ویژه فیلم علمی تخیلی «بین ستاره ای» است که در آینده ای نه چندان نزدیک اتفاق می افتد.

تازه ترین ساخته نولان را دوست داشته باشید یا از آن بیزار باشید، به هرحال «بین ستاره ای» فیلمی است که تماشاگران و منتقدان را در دو جبهه جداگانه قرار داد. بعضی ها تصور می کنند این فیلم یک شاهکار متفکرانه درخشان است. در حالی که دیگران اقرار می کنند فیلم بیش از حد اغراق شده و کشدار است. با وجود اشکالاتی که به فیلم وارد است، اما مطمئن باشید تماشای «بین ستاره ای» تجربه ای متفاوت و کم نظیر را برایتان رقم می زند. استقبال تماشاگران ایران تا امروز هم این موضوع را تایید کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج