۱۹۹۱۵۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

سایپا: با آمریکایی‌ ها مذاکره نکرده‌ایم

معاون برنامه‌ریزی تولید گروه خودروسازی سایپا گفت: سایپا تاکنون مذاکره خاصی با خودروسازان آمریکایی نداشته است.

خبرگزاری ایسنا: معاون برنامه‌ریزی تولید گروه خودروسازی سایپا گفت: سایپا تاکنون مذاکره خاصی با خودروسازان آمریکایی نداشته است.

محمد قربانی در نشستی خبری درباره اخبار منتشر شده در مورد ابراز تمایل خودروسازان آمریکایی برای سرمایه‌گذاری در ایران اظهار کرد: طبیعتا مذاکرات در سطوح سیاسی و بالا اتفاق می‌افتد. سایپا نیز تاکنون مذاکره خاصی با خودروسازان آمریکایی نداشته است.

وی با بیان این‌که ما در مسیر برنامه‌های وزارت صنعت حرکت می‌کنیم، خاطر نشان کرد: از هرگونه افزایش همکاری با شرکای خارجی استقبال خواهیم کرد.

معاون برنامه‌ریزی تولید گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: رابطه با شرکت نیسان ژاپن همچنان ادامه دارد و همچنین یکی از برنامه‌های پارس خودرو در آینده همکاری با نیسان خواهد بود.

وی در پاسخ به این‌که آیا تولید قشقایی مجددا آغاز خواهد شد، خاطر نشان کرد: قشقایی محصولی ژاپنی بود که در انگلیس تولید می‌شد و به دلیل موضوعات خارجی تولید آن متوقف شد. البته فعلا مذاکره‌ خاصی در این زمینه نداشته‌ایم.

قربانی ادامه داد: از محصولات شرکت کیاموتور فعلا خودروی سراتو تولید می‌شود، البته مذاکراتی را برای محصولاتی از این شرکت خواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوالی درباره‌ی سرنوشت شراکت با خودروسازان چینی پس از توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها اظهار کرد: حداکثر پنج درصد سبد تولیدات ما مربوط به خودروهای چینی خواهد بود، البته باید دید محصول چینی با چه کیفیتی عرضه شده و بازار چه استقبالی از آن می‌کند. بنابراین در صورت رقابتی‌ بودن می‌توان تولید آن را افزایش داد.

معاون برنامه‌ریزی تولید گروه خودروسازی سایپا درباره‌ی تعهدات عقب افتاده این شرکت به ویژه خودروی تندر ۹۰ اظهار کرد: حدود ۱۲ هزار دستگاه از تعهدات سال ۱۳۹۳ به سال ۱۳۹۴ منتقل شده است که البته امیدواریم در اردیبهشت‌ماه تمام تعهدات پاس شود.

وی ادامه داد: درباره تندر ۹۰ نیز به دلیل عدم ایفای تعهدات از سوی رنو نتوانستیم این محصول را به مقدار لازم تولید کنیم. پارس خودرو ظرفیت تولید روزانه ۳۰۰ دستگاه تندر ۹۰ را دارد با این حال به دلیل عدم عمل به تعهدات از سوی رنو، نتوانستیم تعهدات را به موقع تحویل دهیم و در حال حاضر روزانه ۵۰ تا ۶۰ دستگاه تندر ۹۰ تولید می‌شود.

وی با بیان این‌که پارس خودرو با مذاکره با رنو به دنبال افزایش تحویل قطعات و رشد تولید یک خودرو است، تصریح کرد: تاکنون صحبتی درباره افزایش قیمت تک قطعات تحویلی از سوی رنو پارس صورت نگرفته است، ضمن آنکه رنو سطح همکاری را کاهش داده تا محدودیت‌ها برطرف شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره افزایش قیمت سراتو اظهار کرد: ما در سال ۹۴ افزایش قیمتی در محصولات خود نداشته‌ایم و در خصوص سراتو نیز اسفند‌ماه سال گذشته به دلیل افزایش قیمت تک تحویلی از سوی کیا، قیمت مدل دستی این خودرو افزایش یافت که البته این خودروها از شمول قیمت‌گذاری شورای رقابت خارج هستند.

وی درباره‌ی سرنوشت تولید خودروی X۱۰۰ اظهار کرد: سرمایه‌گذاری زیادی برای تبدیل پراید به X۱۰۰ صورت گرفته است البته طبق برنامه تولید X۱۰۰ کاهش یافته و در سال جاری سهم خانواده تیبا در سبد محصولات به ۳۵ درصد افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: طبق برنامه در سال ۹۵ تولید X۱۰۰ باید متوقف شود اما این نکته وجود دارد که درصورت وجود تقاضای داخلی در آن زمان آیا توقف تولید این خودرو منطقی خواهد بود.

او خاطر نشان کرد: ما به دنبال توسعه صادرات X۱۰۰ هستیم تا ظرفیت قطعه‌سازان داخلی حفظ شود بنابراین تیراژ داخلی این محصول به تدریج کاهش و صادرات آن افزایش خواهد یافت.

وی با بیان این‌که پلت‌فرم اس تی ۱۰۰ در حوزه خودروهای سواری و پلت‌فرم Z۱۰۰ در خودروهای تجاری در حال طراحی است، خاطر نشان کرد: امیدواریم در سال ۹۵ پلت‌فرم اس تی ۱۰۰ در سه کلاس هاچ پک و و ST۱ وارد بازار شود.

وی ادامه داد: امسال تولید ساینا آغاز خواهد شد. تولید اس تی ۱۰۰ و آریونو آغاز شده و تا پایان اردیبهشت‌ماه وارد بازار خواهد شد. همچنین وانت پادرا بر روی پلت‌فرم نیسان با امکانات رفاهی بیشتر به تولید خواهد رسید.

وی اظهار کرد: تاکنون ۳۵۰۰ دستگاه سراتو تولید و عرضه شده و تولید H۲۳۰ و H۲۲۰ از خانواده برلیان آغاز شده است و به زودی وارد بازار خواهد شد.

وی ادامه داد: تولید ساندرو در پارس خودرو در انتظار همکاری از سوی رنو است و امیدواریم با گشایش در روابط تولید ساندرو آغاز و تولید تندر ۹۰ نیز افزایش یابد.

وی با بیان این‌که سایپا در کشور‌های عراق، سوریه، سودان و ونزوئلا سایت تولید خودرو دارد، خاطر نشان کرد: علاوه بر این کشور‌ها محصولات سایپا به کشور‌هایی چون مصر و ویتنام نیز صادر می‌شود.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۳ میزان صادرات با افزایش ۱۲۰ درصدی به ۲۳ هزار دستگاه رسید و امسال نیز طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته میزان صادرات با افزایش ۱۱۰ درصدی به ۴۸ هزار دستگاه افزایش می‌یابد.

وی با بیان این‌که طبق تکالیف وزارت صنعت خودروسازان باید با رشد صادرات ارز مورد نیاز خود را تامین کنند، تصریح کرد: توسعه صادرات نیز در راستای تحقق این هدف صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: برنامه تولید سال جاری تولید ۵۸۴ هزار خودرو در گروه خودروسازی سایپا است که رشد ۴۰ درصدی نسبت به سال قبل خواهد داشت. فروردین‌ماه امسال نیز تولید انواع خودرو با رشد ۳۰ درصدی نسبت به سال قبل به ۲۳ هزار دستگاه افزایش یافت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج