۱۹۹۲۷۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

نحوه لغو تحریم ها پس از اجرای توافق

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: به محض اجرای قطعنامه توافق ایران و ۱+۵ در شورای امنیت تصویب می شود که شش قطعنامه قبلی را ملغی خواهد کرد.

خبرگزاری مهر: علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان درمراسم سخنرانی در دانشگاه شریف که به منظور تقدیر از وی به عنوان رئیس این دانشگاه در دوره های گذشته برگزار شده بود در پاسخ به این سئوال که آیا تحریم ها در پایان توافق هسته ای با ۱+۵ به صورت یکجا برداشته می شود گفت: در صورتی که توافقنامه امضا شود تمام قطعنامه هایی شورای امنیت ملغی خواهد شد.

وی گفت: اکنون شش قطعنامه شورای امنیت تحت عنوان اشاعه بر علیه ایران صادر شده اند و در صورت توافق یک قطعنامه به منظور اجرای توافقنامه ایران و ۱+۵ صادر خواهد شد که قطعنامه جدید چگونگی به اجرا گذاشتن توافقنامه را بیان کرد و بر اساس آن تحریم ها ملغی خواهد شد.

صالحی گفت: تنها دو نوع تحریم که در قطعنامه ها بوده است در حال مذاکره هستند که ربطی به قطعنامه های اقتصادی ندارند. یکی از این تحریم ها، تحریم های تسلیحاتی و دیگری تجهیزات و کالاهای اشاعه ای است و بحثی که هم اکنون وجود دارد این است که آنها می گویند ایران فعلا اجازه خرید و فروش تسلیحات را ندارد و اکنون درباره بازه زمانی صحبت می کنیم که آنها بحث سال را مطرح می کنند و ما بحث ماه را.

وی در مورد تحریم های آمریکا نیز گفت: آمریکا دارای دو نوع تحریم است که یک نوع برآمده از فرمان رئیس جمهور آمریکا است و دیگری مصوبات کنگره. این تحریم ها دارای دونوع هستند که به تحریم های اولیه و ثانویه معروفند. تحریم های اولیه مربوط به خود آمریکا می شود. به طور مثال اجازه نمی دهد یک تاجر آمریکایی با ایران همکاری کند که این موضوع به خودش مربوط است اما تحریم های ثانویه تحریم هایی که از مرزهای آمریکا عبور می کند و این تحریم ها بر اساس توافق برطرف می شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان تصریح کرد: تحریم های اتحادیه اروپا نیز لغو خواهد شد.

صالحی درباره زمان اجرای لغو تحریم‌ها گفت: بر اساس توافقنامه ما باید اقداماتی را بر روی زمین انجام دهیم و طرف مقابل نیز باید اقدامات قانونی خود را بر روی کاغذ انجام دهد هر زمان که اقدامات ما انجام شد و آژانس آنها را تایید کرد و اقدامات طرف مقابل نیز صورت گرفت این تحریم های ثانویه آمریکا و همچنین تحریم های اتحادیه اوپا لغو می شود که این زمان ممکن است یک ماه یا دو ماه بعد از توافق باشد.

وی گفت: اکنون دوستان ما در حال مذاکره بر روی همین موضوعات هستند که چطور تضمین های لازم در این باره گرفته شود. تصمیماتی نیز اتخاذ شده که اکنون نمی توانم درباره آنها صحبت کنم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج