جاباما
۱۹۹۴۵
۶۶ نظر
۸۳۳۸
۶۶ نظر
۸۳۳۸
پ

پروتون خودرو شکست خورده!

ناموفق بودن پروژه پروتون در ایران و بسته شدن پرونده آن باعث شده دارندگان این خودرو بمانند و مشکلات نبود قطعه و نمایندگی های خدمات پس از فروش پروتون. این قضیه حتی ممکن است روی نظر خریدارانی که به نمونه های دست دوم آن هم چشم دارند تاثیر چشمگیری بگذارد

روزنامه هفت صبح: پای محصولات پروتون را نمایندگی انحصاری آن یعنی زاگرس خودرو به ایران باز کرد تا بعد از پروتون ویرا که آنچنان موفق نبود نوبت را به محصولی لیفت بک و زیبا با نام Gen.۲ بدهد. درواقع در روی کاغذ همه چیز مهیای تسخیر بازار بود. موتور ۱/۶ لیتری Campro، استرس بار فابریک، ۱۱۰ اسب بخار قدرت، امکانات مناسب، کابین زیبا و... نشان از آمادگی این محصول برای جلب رضایت خریداران داشت که در عمل به گونه د یگری رقم خورد.

حداکثر سرعت Gen.۲ ۱۸۵ کیلومتر برآورد شده و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن در نمونه گیربکس دستی ۲/۱۱ و در نمونه اتوماتیک ۱۳ ثانیه است. مصرف سوخت هم در کاتالوگ در ۱۰۰ کیلومتر در سیکل ترکیبی هفت برای نمونه دستی و هشت لیتر برای مدل اتوماتیک درج است که در عمل باتوجه به شرایط آب و هوایی ایران بالاتر از این رقم ثبت شده است.
پروتون خودرو شکست خورده!

علت شکست در بازار ایران

اولین خریدارانی که با ورود Gen.۲ به ایران پشت فرمانش نشستند تنها مبلغی حدود ۱۸ میلیون تومان برای داشتنش پرداخت کردند ولی ناگهان با اجرای سهمیه بندی بنزین، قیمتش اوج گرفت و به ۲۸ میلیون تومان رسید که در مدل گیربکس اتومات هم حتی به قیمت ۳۰ میلیون تومان عرضه شد ولی در کل می توان این افزایش قیمت به همراه ضعف مدیریت زاگرس خودرو را دلیل شکست Gen.۲ دانست. محصولی که روی کاغذ فوق العاده به نظر می رسد ولی مسلما با این قیمت بالا صرفه اقتصادی ندارد. ضمن اینکه ناموفق بودن پروژه پروتون در ایران و بسته شدن پرونده آن باعث شده دارندگان این خودرو بمانند و مشکلات نبود قطعه و نمایندگی های خدمات پس از فروش پروتون. این قضیه حتی ممکن است روی نظر خریدارانی که به نمونه های دست دوم آن هم چشم دارند تاثیر چشمگیری بگذارد.

معایب Gen.۲

این خودرو برخلاف آنچه به نظر می رسد، آنچنان بی عیب هم نیست. نمونه ای از این موارد، مصرف سوخت زیاد است که در شهر به بالای ۱۱/۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برای نمونه اتومات آن می رسد. در واقع دلیل این موضوع را همخوان نبودن ECU با شرایط آب و هوایی ایران می توان دانست هرچند که این خودرو در شمال کشور از شرایط بهتر و عملکرد قابل قبول تری برخوردار است. ضمن اینکه قطعات پلاستیکی و لاستیکی Gen.۲ خیلی زود دچار رنگ پریدگی شده که در نمونه های دست دوم کاملا مشخص است؛
در مورد فضای دید راننده هم باید گفت Gen.۲ در این زمینه هم زیاد موفق عمل نمی کند چراکه ستون های جلو و به خصوص شیشه عقب کار را برای راننده سخت می کنند. آینه های جانبی هم که در واقع نقش یک دکور را دارند و عملا کاربردی برای دیدن فضای جانبی عقب از خودشان نمی دهند. بد نیست بدانید مصرف لنت هم بسیار زیاد است و همچنین حجم باک Gen.۲ باتوجه به مصرف خودرو بسیار کم در نظر گرفته شده که مسلما خوشایند خریداران نخواهد بود.

محاسن Gen.۲

کسانی که تجربه رانندگی با Gen.۲ را دارند همواره از فرمان پذیری فوق العاده و هندلینگ مثال زدنی آن تعریف می کنند. دلیل آن هم به خاطر وجود استرس باری است که در جاده های بارانی و به خصوص در سر پیچ ها چسبندگی بسیار خوبی را به خودرو می بخشد. صندوق این لیفت بک هم بسیار جادار بوده و با وجود استایل اسپورتش از این نظر برای خانواده ها هم خودرویی مناسب به حساب می آید. ایمنی Gen.۲ در واقع برگ برنده آن است که بر خلاف خودروهای تولید داخل ایربگ های آن در اثر تصادف باز می شوند!
ضربه های وارده هم به کابین نمی رسند و با لوله ای که در درهای جانبی قرار دارد و از طرفین نیز راننده را محافظت می کند، مهار می شود اما نکته ای که در Gen.۲ وجود دارد و اکثر دارندگان آن از آن بی خبرند مصرف سوخت آن است که با رانندگی نرم و ملایم می توان تا سه لیتر در ۱۰۰ کیلومتر از مصرف آن کاست! اما به دلیل خواص اسپورت و صدای موتور، اکثر افراد تمایل به شتابگیری و سرعت های بالا دارند و متوجه این موضوع نمی شوند. ضمن اینکه از عملکرد کولر و بخاری Gen.۲ هم می توان به عنوان نکات مثبت یاد کرد.
پروتون خودرو شکست خورده!

وضعیت کنونی بازار

اگر یادتان باشد این خودرو شرقی، اوایل در بازار ایران با قیمت ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می شد که عرصه را برای تولیدات داخلی کاملا تنگ کرده بود اما با افزایش قیمت ناگهانی و کاهش فروش، وضعیتش دچار تزلزل شد.
در حال حاضر طیف قیمت نمونه های دست دوم این خودرو از ۲۰ میلیون تا ۴۰ میلیون تومان گشترده است. البته نباید فراموش کرد افت قیمت Gen.۲ در بازار هم بسیار زیاد است؛ به طوری که حتی در نمونه هایی این افت قیمت حتی به ۲۰ میلیون تومان هم می رسد و این قضیه در واقع نویدی به افرادی است که صالب Gen.۲ هستند و می توانند با قیمت ۲۰ میلیون تومان یک Gen.۲ دست دوم بسیار سالم را خریداری کنند. ضمن اینکه Gen.۲ خودرویی کم استهلاک بوده و قطعات فنی آن زیاد دچار مشکل نمی شوند و به خصوص در قسمت جلوبندی هم دوام زیادی دارد. در کل می توان گفت این خودرو اسپورت در بازار دست دوم انتخاب بسیار خوبی است.

وضعیت قطعات

متاسفانه باید گفت قطعات Gen.۲ در بازار به راحتی پیدا نمی شود و این قضیه در شهرستان ها هم وضعیت بدتری به خود می گیرد. این مشکلات بسیاری از دارندگان Gen.۲ را در شهرستان ها مجبور کرد تا به تهران آمده و خودروی خود را به فروش برسانند و به همین دلیل تعداد Gen.۲هایی که در تهران تردد دارند زیادتر شده است. قطعات Gen.۲ اگر در بازار یافت شود در برخی از موارد گران بوده به گونه ای که در تصادف نسبتا شدید از جلو و از بین رفتن یک گلگیر، در موتور، چراغ ها، رادیاتور و دو ایربگ چیزی حدود چهار میلیون تومان هزینه برای صاحبش در پی خواهد داشت.
اینجاست که بیمه بدنه برای این خودرو در چنین شرایطی کاملا حیاتی به نظر می رسد. در مورد هزینه بعضی از قطعات و تعمیرت هم بد نیست بدانید بعد از تصادف و بازشدن ایربگ ها کمبرندهای ایمنی جلو باید تعویض شوند و دیگر قابل استفاده نیستند و حدود ۵۰۰ هزار تومان فاکتور می شوند. شارژ ایربگ هم ۶۰۰ هزار تومان هزینه در برخواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • hosein

      خیلی ممنوون دستت درد نکنه... عالی بوود

    • بدون نام

      بسیار خووووب-ممنون

    • امین

      این چیزاییو که درباره ضعف ژاگرس خودرو گفتی اصن همس دروغ کذب
      عزیزم از چیزی خبر نداری این مطلبو نزار در ضمن این مطلبو از هفته نامه دنیایه خودرو کپی کردی
      دوم اینکه اصن نمیدونی بین زاگرس خودرو و پروتون چی رابط ای بود که باعث ورشکستگی زاگرس خودرو شد که به هیچ کدومش حتی یه خط هم اشاره نکردی

    • iman

      داداش تو ک هرچی گفتی بدی بود

    • فرشته

      من دوسال پیش خواهرم خرید و تاالان یه بارم مشکل پیدا نکرده خیلی راضیه ازش چون ماشین قبلیش ک 206 بود کلی خرج رو دستش گذاشت

    • پیام

      سلام
      من خودم جن2 دارم و خیلی خیلی ازش راضی هستم و همه قطعاتشم به راحتی گیر میاد و قیمت قطعات نسبت به خیلی از ماشین های تولید داخل ارزانتر هستش.

      پاسخ ها

      • نجفی

        با درود
        یک سوال دارم . پروتن ویرای دست دوم می خوام بگیرم. از اینکه می گن دیگه تولید نمیشه و قطعاتش نیست نگرانم . آیا واقعا اینطوریه؟
        ممکنه اگر اطلاعات دارید بفرمایید
        با سپاس

    • مهدی

      هه! کجای کاری برادر!
      اتومات 27 تومن؟ بیا 2 تا هم واسه ما بخر!
      خرداد ماه این مطلبو گذاشتی یعنی 6 ماه پیش. الان 55 هستش اون موقع کمتر از 45 تومن نبوده!

    • مهندس

      برای چی انقدر ارزونه؟

      لطفا زود تر جوابمو بدین چون میخوام بدونم مشکلی چیزی که نداره که بخرم

    • ناشناس

      يكي هم به ما يه كمكي بكنه بابا ما يه ويرا 88 نوك مدادي داريم لامسب كولرش مثل كولر كازي ميمونه و بخاريش مثل اتيش خيلي خوشگله وشتابش فوق العاده بالاس اون زمان سال 86 رو ميگم كه پرشيا 18 تومن بود اين 26 تومن بود پروتون ويرا اسمش واقعا سالار راستي الان نوش گير مياد قيمتش چند چون واسه قصد هاش دهنم سرويس شد.

    • بدون نام

      سلام من یه دونه تازه خریدم دنده ای دوهزاروهفت سی میلیون خیلی رایم ازش هیچ ایرادی هم نداره نسبت به قیمتش خیلی عالیه

    • سیامک

      سلام
      من مدل 2008 رو دارم از اول دست خودم بوده و ثبت نام کردم خیلی ازش راضیم معمولا سه تا ماشین بخاطر کارم دارم همه رو تا حالا عوض کردم سمند ، پژو پارس ، 405 ، این اوخر هم 206 که واقعا از این ماشین هیچ عیبی ندیدم اما اون ماشین ها رو دائم باید میبردم تعمیرگاه 206 که همش رو اعصابم بود مدل 1390 در کل میخوام بگم ماشین خارجی حدود 40 میلیون تومان مگه اینکه برید چینی بخرید و ماشین با کیفیتی مثل جنتو رو مفت دارن این قیمت میدن اگه این ماشین وارد میشد باید حد اقل 90 تا 100 میلیون پولشو میدادین. اگه تمییزشو گیر آوردین در خریدش شک نکنین قطعاتشم هست نگران نباشین . ضمن اینکه بسیار کم استهلاک و کم خرجه من ال90 رو روی 70 هزار کیلومتر 500هزار دادم تسمه تایم عوض کردم اما جنتو رو روی 150 هزار کیلومتر 300 هزار دادم عوض کردم خودتون مقایسه کنید کدوم با صرفه تره ضمن اینکه زیر پایی که این ماشین داره هیچکدوم از این تولیدات داخلی ندارن کلاسشم که جای خود داره.

    • زرافشان

      دادش من خودم از سال 81 مدل 2007 دستمه تابحال مکانیکی نرفتم فقط بنزین زدم و روغن موتور عوض کردم و در کیلومتر 120000 تسمه تایم عوض کردم خیلی خیلی هم راضی هستم و با هیچ ماشین هم ردیف قیمت اش حاضر نیستم عوض کنم.

      پاسخ ها

      • احسان

        دروغ شاخدار که میگن ببینید!
        مدل 2007 سال 86 اومد شما چطوری سال 81 خریدی؟
        کم دروغ بگو دیگه

      • امیر

        منظورش 91بوده

      • بدون نام

        دادا سال 81 میشه 2002 میلادی، نکنه شما در زمان سفر کرده بودی

    • حبیب

      سلاممن ی ویرا دارم واقعا عالیه ی چرخش ب پراید می ارزه

      پاسخ ها

      • نجفی

        درود
        من می خوام دست دوم را بگیرم. آیا قطعات ویرا واقعا تو بازار نیست ؟
        ممکنه پاسخ بدید؟
        سپاس

    • طاهر

      ماشین زیباییه ولی میترسم لوازم پیدا نشه.

    • سینا

      سلام
      یه مشاوه می خواستم بگیرم از شما
      به نظر شما بنده یه ماشین جنتو با ۳۳ میلیون بخرم بهتره یا اینکه یه سمند lx صفر بخرم؟

    • بدون نام

      سلام"این خودرو"از لحاظ خصوصیات فنی عالیه"لوازم فراوان"قیمت لوازم خوبه"رانندگی باهاش لذت بخشه"واصلا نباید با خودروهای داخلی مقایسه بشه'در کل خودرو خوبیه"

    • حسین

      1 ماه پیش مدل 2008 اتومات با 85000 کارکرد خریدم.قبلش کلی تحقیق کردم حدود دو ماه.خودم مکانیک خودرو خوندم توصیه من اینه که برای ماشینهای چینی و تولید داخل پولتونو حروم نکنید.با ی بار سوار شدن تفاوتشو میفهمید اصلا قابل مقایسه با ماشینهای بدرد نخور داخلی نیست.سواریش فوق العاده لذت بخشه همه قطعاتشم هست.اگه الان تولید میشد کمتر از 70 میلیون نبود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرسی

    • جنتو

      جنتو با توجه به ویژگی های ظاهری و البته به لطف همكاری پروتون با شرکت لوتوس انگلستان ( پروتن در سال ١٩٩٦ لوتوس را از جنرال موتورز خریداری نمود ) توانست به موفقیت قابل قبولی در بازار دست یابد.

      بدون شك مشخصه بارز جنتو طراحی ظاهری و داخلی آن است. بهره گیری از یك طراحی متفاوت و متمایز جنتو را در میان محصولات پرتون متمایز نموده است.

      خطوط بدنه دارای هماهنگی مناسب هستند و طراحی قسمت جلو خودرو به گونه ای است كه تمامی خطوط در اطراف جلوپنجره گرد هم می آیند ضمن آنكه جزئیات قابل توجهی نیز وجود دارد، مانند طراحی آینه های جانبی.
      در نمای جانبی نیز بارزترین نكته انحنای سقف به سمت انتهای خودرو است و زمانی كه به قسمت پشت خودرو می رسید، طراحی متفاوت چراغ ها و البته ابعاد بسیار بزرگ سپر عقب بیشترین جلب توجه را می كند، در مجموع طراحی ظاهری پروتون جنتو را بایستی به عنوان یك ویژگی برای آن محسوب نمود و این مسئله را زمانی كه برای نخستین بار با آن در سطح خیابان ها حركت نمایید نیز متوجه خواهید شد چون نگاه افراد به سمت شما جلب می شود و این خود موید متفاوت بودن طرح ظاهری جنتو است. اگرچه طراحی ظاهری جنتو نیز نشان دهنده آن است كه ارائه یك محصول با جنبه های اسپرت و در واقع جوان پسند در دستور كار خودروساز قرار داشته اما زمانی كه گام به داخل آن بگذارید این مسئله بیش از پیش بر شما نمایان می شود. همكاری نزدیك پروتون و لوتوس در طراحی داخلی ان كاملاً مشهود است و طراحی نشانگرها، كنترل مجموعه تهویه، غربالك فرمان، اهرم دنده و ترمز دستی و صندلی ها كاملاً فضای داخل یك لوتوس الیزه را تداعی می نماید. نكات قابل توجهی مانند همخوانی مطلوب پخش صوت با طراحی كابین، جاعینكی بالای سرراننده و ساعت عقربه ای بخش میانی داشبورد نیز وجود دارند.

      فضای صندوق بار با توجه به طرح بدنه كه به صورت ناچ بك است از عمق و حجم خوبی برخوردار است و با توجه به دو تكه بودن صندلی عقب امكان جابجایی اجسام بزرگ نیز تا حدودی مهیا است.

      در بخش تجهیزات، بالابرهای الكتریكی تمام شیشه ها، آینه های جانبی با كنترل الكترونیكی و گرم شونده، فرمان هیدرولیك با قابلیت تنظیم زاویه، قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده، پخش صوتCD با چهار باند از نوع بلاپونكت به همراه كنترل های روی فرمان، اهرم بازكننده در مخزن سوخت و صندوق بار از داخل كابین، ریموت كنترل درها، دزدگیر و تهویه مطبوع از موارد رفاهی قابل ذكر است ضمن آنكه از حیث تجهیزات ایمنی فعال و غیرفعال نیز وجود ترمزهای دیسكی در چهارچرخ ( در جلو از نوع خنك شونده )، مجموعه ترمز دارای سامانه های كمكی هوشمند توزیع نیروی ترمز( EBD ) و ضدقفل( ABS )، ایربگ راننده و سرنشین جلو، پروژكتورهای جلو و عقب، برف پاكن و شیشه شوی عقب و سنسور فاصله سنج عقب با دو حسگر قابل ذكر هستند و آخرین مورد قابل توجه رینگ های آلیاژی ١٥ اینچی (از جنس آلومنیوم با آلیاژ تیتانیوم که وزنی سبک دارد و مقاوم در برابر شکستگی ها) است.

      زمانی كه لوتوس در شكل گیری یك خودرو دست داشته باشد دو فاكتور مورد انتظار خواهد بود، یكی هندلیگ خوب و دیگری لذت رانندگی بالا. جنتو از حیث هندلیگ و قابلیت های مانورپذیری، خودرویی قابل قبول در كلاس خودش است و حتی به شما این جسارت را می دهد تا با آن اقدام به انجام مانورهای سنگین نیز نمایید، پایداری و فرمان گیری خودرو بر روی جاده در وضعیت مطلوبی است و البته نباید تاثیر مثبت وجود استرس بار و میل موج گیر در مجموعه تعلیق جلو و عقب را از نظر دور داشت اما دربخش لذت رانندگی در حالی كه وجود نشان دهنده هایی با طراحی اسپرت و طراحی مطلوب صندلی از موارد مثبت است. عملكرد ترمزها با توجه به آن كه در هر چهارچرخ از نوع دیسكی هستند، خوب بوده و وجود مجموعه ضدقفل و توزیع هوشمند نیروی ترمز بر توانایی های آن افزوده تا در كل با توانایی های حركتی خودرو همخوانی مناسبی داشته باشد. میدان دید و تسلط راننده خودرو در وضعیت مطلوبی است و تنها به دلیل طراحی خاص شیشه عقب، بالا بودن قسمت عقب خودرو و عدم میدان دید كافی آینه های جانبی در زمان حركت به عقب بایستی دقت لازم را مبذول كرد.

      در مجموع با توجه به قیمت جنتو، رقبای آنرا در بازار داخلی خودروهایی مانند مزدا ٣٢٣ ، سیتروئن زانتیا، هیوندای آوانته، رنو مگان ٦/١ و پژو پارس ELX تشكیل می دهند كه جنتو دارای تیپ ظاهری متفاوتی است كه آنرا متمایز می نماید البته در صورتی كه جنتو با قیمت واقعی اش عرضه می گشت می بایستی با خودروهایی مانند كیا ریو و هیوندای اكسنت ( ورنا ) رقابت نماید كه به خوبی در قد و قواره آنهاست.

    • جنتو

      مشخصات فنی و متیازی پژو 206 تیپ 5 / فولکس واگن گل / GEN 2 / MVM 315 پرتون


      مشخصات فنی:

      پژو 206 تیپ 5

      فولکس واگن گل

      پرتون GEN 2

      MVM 315

      آرایش پیشرانه

      L4

      L4

      L4

      L4

      حجم (سانتی متر مکعب)

      1587 cc

      1798 cc

      1597 cc

      1497 cc

      قدرت ( اسب بخار )

      110 @ 5800 RPM

      100 @ 5250 RPM

      110 @ 6000 RPM

      109 @ 5750 RPM

      گشتاور (نیوتن متر)

      142 @ 4000 RPM

      152 @ 3000 RPM

      148 @ 4000 RPM

      140 @ 4500 RPM

      نسبت تراکم

      10.5:1

      10:1

      10.0:1

      10.0:1

      محور محرک

      جلو

      جلو

      جلو

      جلو

      گیربکس

      5 سرعته دستی

      5 سرعته دستی

      5 سرعته دستی

      5 سرعته دستی

      بنزین مورد نیاز

      سوپر

      معمولی/

      سوپر

      معمولی/

      سوپر

      معمولی/

      سوپر

      _MG_7873

      طول Xعرض X ارتفاع (سانتی متر)

      143 X 165 X 382

      141 X 162 X 391

      143 X 172 X 431

      149 X 168 X413

      فاصله بین دو محور (میلیمتر)

      244

      247

      260

      252

      وزن خالص (کیلوگرم)

      1054

      990

      1210

      1275

      شتاب 0 تا 100 (ثانیه) – تست شده

      12.5

      13.5

      12.4

      14*

      شتاب 0 تا 100 (ثانیه) – رسمی

      11.6

      11.3

      10.9

      13

      حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

      185

      185

      190

      174*

      مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در 100 کیلومتر)

      7.3

      9

      7.1

      7.2*

      حجم صندوق عقب (لیتر)

      245

      285

      410

      370

      قیمت حدودی مدل های

      صفر کیلومتر

      39

      -

      45 (دستی)

      56

      (اتومات)

      38

      قیمت مدل های کارکرده (100 هزار کیلومتر)

      18-26

      22-19

      34-30

      29-27

      اعداد مربوط به نتایج آزمایشات نشریه روسی auto review

      جدول امتیازی (حداکثر امتیاز در هر بخش 10)

      206

      GOL

      GEN 2

      MVM

      پیشرانه

      8

      6.5

      8

      6

      جعبه دنده

      8.5

      7

      8

      6

      مصرف سوخت

      8

      7.5

      9

      8.5

      کیفیت اجزای بدنه و کابین

      7

      8

      7.5

      6

      کیفیت و دوام فنی

      7

      7.5

      8.5

      6.5

      عملکرد فنی

      8.5

      7.5

      8.5

      7

      فضای کابین

      6

      6

      7

      7.5

      عملکرد سیستم تعلیق در جذب ضربات

      6.5

      8

      7.5

      9

      هندلینگ

      7.5

      8.5

      9

      5

      لذت رانندگی

      8

      8

      8.5

      6.5

      قابلیت های ترمزگیری

      8

      6.5

      7.5

      7

      ایمنی بدنه

      7.5

      7

      7.5

      6

      سازگاری با بنزین ایران

      8.5

      9

      8.5

      8.5

      گستردگی نمایندگی ها و خدمات پس از فروش

      8

      7

      5

      6.5

      جمع امتیازات (از 140 امتیاز)

      206: 107

      فولکس گل: 104

      پروتون جنتو: 110

      ام وی ام 315: 96

    • بدون نام

      ممنون از راهنماي شما دوست عزيز

    • حسین

      من چن وقته دارمش ،خیلی ماشینه خوبیه،کم خرج کم مصرف ،رانندگی باهاش لذت بخشه،بهتر ازماشینهای قبلیمه(پرشیا،سمند،405،206،)راضیم ازش

      پاسخ ها

      • مهدی

        سلام دوست عزیز
        شما فرمودی از ماشین راضی هستی و خوبه!میخواستم بدونم از لجاظ قطعات و هزینه و تعمیراتش به چه صورتیه؟ممنون

    • شایان

      ی سوال داشتم,میخوام جن تو دست دو بخرم میخوتم مطمان شم هزینه ماهیانش ب صرفه هست ی ن ینی پول بنزینو سه ماه ی بار پوله روغن و فیلتر ها و....
      و اینکه قطعاتش واقعا هست ی ن,اگه هست ب نسبت ماشین های دیگ ب قیمت هست ی ن؟
      ممنون میشم جوابمو بدین
      بین جن تو و مزدا۳۲۳ ام گیر کردم

    • بدون نام

      سلام دوستان من میخوام جنتو بخرم مدل 2008 خیلی کم کارکرده رنگ مسی 48 میلیون هم قیمتشه چطوره به نظرتون

    • محمد

      هر جا رو راجع به این خودرو می خونم می بینم خوبه
      ولی همه نگران کمبود قطعاتش تو بازار هستن و قیمت قطعاتش
      هیچ جا هم پاسخ درستی ازش ندیدم

      پاسخ ها

      • ساهب

        سلام خوبی؟ خریدیش؟ راضی هستی؟

    • حسین

      سلام دوستان
      خوشبختانه الان با یک تلفن و در مدت حداکثر یک ساعت هر لوازم یدکی که بخواهید در دسترس می باشد

    • حامد

      سلام دوستان من جن2مدل ۲۰۰۸دارم وبخاطر مشکل مالی میخام بفروشمش واقعا عالیه حرف نداره من تازه تعمیر اساسی کردم و حدود پنج میلیون هزینه کردم ماشین بی رنگ تخفیف کامل هست

      پاسخ ها

      • حامد

        به قیمت بدی من می خرم.

      • نیکخواه

        سلام. لطفا مشخصات بدنه- رنگ- لاستیک- بیمه و.... قیمت- عکسها را برایم ارسال فرمایید. با تشکر

    • عباس

      فوق العاده هست واقعا لذت سواری ماشین خارجی و به روز رو داره کم مصرف و بهینه اگر دوباره نمایندگیاش محصولات جدیدشو بیارن این خودرو زیر 80-90 نیست .البته همه میگن روابط حسنه شده و باز تولید میشه

    • حمید

      دوستان سلام....مردم ما عادت دارن بدون تحقیق حرف بزنن
      من یه 2007 اتومات دارم از کل ماشینهای ایرانی و چینی بهتره نسبت به قیمتش از ماشنای تا 50 میلیون هم سواریش بهتره...پول سمند و ام وی ام لگن میدی سواری مزدا میگیری
      بدبختانه یا خوشبختانه واسه خرید خونه دارم میفروشمش اگر کسی دوست داشت پیغام بده توضیح بیشتر بدم

      پاسخ ها

      • نیکخواه

        سلام. لطفا مشخصات بدنه و کلا همه چی را برایم بفرستید. عکس و قیمت. متشکر

    • hossein

      سلام دوستان اگه کسی جنتو فروشی داره من خریدارم.البته با ذکر مشخصات کامل.

    • بدون نام

      من یه ساله جنتودارم خیلی عالیه اگه یه روز مجبورشم بفروشمش الاع سوارمیشم ولی ماشین داخلی نمیخرم چرخش به پارس وسمندمیرزه

    • بدون نام

      سلام دوستان
      من ميخواستم ٢٠٦ بخرم قبلشم مزدا ٣٢٣ ولي برادم منو منصرف كرد تا اينكه اسم جنتو شنيدم
      دوستان واقعا مستهسلم
      لطفا راهنماييم كنيد

    • مهدی

      دوستان بین مزدا 323وجنتو کدومو پیشنهاد میکنید استهلاک و بودن قطعات خیلی برام مهمه

    • محمد

      با سلام
      ما سال ۸۴ یه پروتون ویرا خریدیم و تا خرداد ۹۵ داشتیمش خدا وکیلی هرچی از خوبیش بگم کم گفتم این ماشین به جز روغن و بنزین خرج دیگه ای نداشت اصن با تعمیرگاه قهر بود حتی یه بارم تو سرعت ۱۳۰ تا تسمه تایم برید که با عوض کردن چن تا از سوپاپاش شد مث روز اولش بابت قطعاطش هم باید بگم گ توپ خونه تهران مرکزشه هروقتم هرچی میخواستیم زنگ میزدیم برامون پست میکردن الانم مث سگ پشیمونم ک چرا فروختمش

    • بدون نام

      با این مافیا کدوم ماشین تا حالا شکست نخورده

    • محمد

      سلام به امید روزی که پروتن جای پراید قاتل را بگیرد واز صحنه روزگار محو نماید

    • بابک

      مافیای ایران خودرو وسایپا همه پروژه ها رو به شکست میرسونن

    • محمد جهانی

      سلام دوستان گرامی
      من قصد خرید ی ماشین رو 18تومان رو دارم، بین اوناع پژو و سمند و پروتون گیر کردم
      البته هم بخاطر کیفیت، تامین قطعات، و بعد فروشش
      لطفا راهنمایی کنید، سپاس فراوان

    • بابک

      دوروز پیش یه پروتون ایمپیان 2007 اتومات خریدم .
      توی این رنج قیمتی ونرمی وکیفت هیچ ماشین داخلی بهش نمیرسه .

    • مرتضی

      سلام من میخوام یه جنتو بخرم در مورد همه خصوصیاتش اطلاعات کافی دارم .فقط نگرانه یه چیزی هستم اونم اینه که بازار فروشش چجوریه مثال اگه روزی پول لازم شدی میشه تو ۱ ماه فروختش یا نه

    • صادق

      سلام خداشاهده من چند مدته ک دارمش اصلا با این ماشینای داخلی قابله مقایسه نیست چرخش می ارزه به سمند پژو پراید ام وی ام و.. و هیچ نگرانی در مورد قطعاتش نباشید ک با ی تلفن هرچی بخواین میفرستن براتون هرچند صد سال یبار نمیان تعمیر پولتونو حروم نکنید فقط جنتو بخرید
      اگه میخواین بیشتر بدونید بیاین تل
      09373263637

    • بدون نام

      سلام خواهش میکنم راهنماییم کنید هیوندا ورنا خوبه یا جنتو

      پاسخ ها

      • قاسم

        سلام ورنا تمام قطعاتش هست وهنوز در قالب اکسنت تولید می شود واز جنتو خیلی نرمتره ومصرف بنزینش هم کمتره خودم 8ساله ورنا دارم

    • علی

      سلام . من ده ساله ویرا دارم .هنوز ضدیخ سال اولش توی رادیاته . واقعا که عالیه

    • پگاه

      ما دو ساله جن تو داریم خیلی خیلی ماشین کم مصرفیه در ضمن برای خونواده خیلی جاداره. بزنم به تخته

    • امیر عباس پور محمد

      با سلام لطفا راهنمایی کنید میخوام بخرم جنتو یا ویرا کدوم از اینها بهتراست. تشکر

    • محمدرضا

      سلام
      من حدود پنج ساله یه جنتو قرمز خوشگل دارم
      خیلی ماشین خوبیه
      سواری عالی،مصرف پایین،تو مسافرت تهران مشهد صدی پنج ونیم کولر روشن مصرف کرد،خراب شدن نداره،فقط بنزین و روغن،حتی اب کم نمی کنه
      کولر و بخاری فوق العاده ست،شتاب شروع حرکتش کمی ضعیفه فقط همین، ولی رو دور میفته نمیشه گرفتش، ظاهرشم که انگار بالای صدمیلیونیه ماشین
      خیلی راضی ام ازش، ولی متاسفانه با تبلیغات کذب خرید و فروش جنتو رو ضعیف کردن
      بگیر و سوارشو فقط ، مفته

    • علیرضا

      سلام
      خودم چند ساله جنتو دارم عالیه مرگ نداره فقط اگه میخوایین هیچ وقت تو خرج موتور و گیربکس نیوفتین روغنشو سر 3500 و روغن واسگازین کیربکسشم 7000 تا عوض کنید چون قلب این ماشین روغنشه بقیه قطعاتش دهه ای عوض میشن واقعا هم رقیب مزدا3 هست

    • بهادر

      سلام پروتون ویرا از سال ۸۵ دارم واقعا دلم نمیاد بفروشم قطعاتش هم هست نگران نباشید خرید کنید سواری دقیقا لنسر و گالانت هست

    • کامران

      با سلام دارم یه جن تو مدل 2007 رنگ مشکی اتومات میخرم نظرتون چیه بنظرتون خرجش زیاده قطعاتش گرونن؟لطفا اونایی ک این ماشینو دارن راهنمایی کنن ممنون

      پاسخ ها

      • علی اصغری

        شک نکن حتما بخر

    • سلطان

      سلام دوستان

      ما یه گروه دوستانه درست کردیم توی تلگرام که همگی فقط ویرا داریم و ورود مکانیک و لوازم فروش هم ممنوع کردیم که اعضا راحت باشند و مشکلی بوجود نیاد.
      همه عاشق پروتون ویرا هستیم و برای مشورت و کمک در حل مشکلات همدیگه تلاش میکنیم.

      اگه خواستید عضو بشید به 09183689833 پیام بدهید
      مخلص همه علاقه مندان پروتون

    • علی اصغری

      اگه کسی سرش اومده راهنمایی کنه ماشین من جن تو هستش خیلی راضیم فقط تازگی تو یرازیری و سعت زیاد امپرش میاد پاعین ترموستات عوض گردم درست نشد ممنون

    • علی اصغری

      من یه جنتو سالم دارم خیلی هم راضیم فقط چند ماه پیش ترموستاتش خراب شد به پیشنهاد مکانیک مال پژو رو انداختیم جواب نداد از تهران فابریک گرفتیم تو سرازیر دما میاد پایین کسی میدونه چرا ممنون میشم

    • رومین

      من یه ایمپیان 2008 اتومات دارم واقعاً عالیه
      یه چرخش می ارزه به صدتا 206

    • رضا

      به نظر من جنتو خیلی عالیه و هر کسی که تا حالا داشته و سوار شده راضی بوده این حرف منو اونایی که دارن یا داشتن میتونن متوجه بشن قطعاتش هم هست و کسی با مشکل مواجه نمیشه من که دارم و ازش راضیم تا مجبور نشم هم قصد فروشش رو ندارم با این به مثلا ماشینای تولید داخل و چینی هم قابل مقایسه نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج